ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 125
Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1

Gabriel Lucaciu Delivery Manager @ Yonder
De ce să avem un MVP? Care este valoarea adusă de acesta

Fie că avem un start-up care dorește să își lanseze primul produs, fie că avem o multinațională de succes care dorește să scoată un nou produs pe piață, realitatea ne arată faptul că ideea inițială de produs de la care se pornește ajunge să fie cu totul una diferită după momentul în care produsul ajunge în mâna utilizatorilor. Pentru a nu investi o sumă considerabilă de bani într-un produs final care se va schimba mai apoi, o opțiune foarte rentabilă este lansarea unui MVP (Minimum Viable Product).


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
Startups: Manuscrito

Luna aceasta am avut ocazia să participăm la FIX Cluj, o competiție centrată pe Startupuri, unde studenții au ocazia să își prezinte ideile de produs sau servicii. Cu această ocazie, am reușit să povestim cu echipa Manuscrito, membrii acesteia fiind premiați în cadrul uneia dintre cele mai mari competiții de acest tip. Ne bucurăm să vedem cât de multă ambiție și dorință de a aduce un aport în sistemul educațional există din partea unor tineri aflați de curând pe băncile facultății. Merită să le auzim povestea, cât și planurile viitoare din înregistrarea video sau din articolul redactat mai jos.

Reclame


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
10 ani

Au trecut zece ani de la apariția primului număr. Evident că atunci când proiectele împlinesc o cifră rotundă, nu reziști tentației de a arunca o privire înapoi, în timp, pentru a le vedea începuturile. Prin urmare, reconfigurez momentele legate de publicarea primului număr. Rememorez noaptea aceea, când am lucrat până dimineață împreună cu un bun prieten, Dan H. Asta, după ce înainte, un alt prieten s-a hotărât să nu se mai implice și a trebuit să reluăm multe lucruri de la zero. Prima apariție a TSM a trebuit să se confrunte nu doar cu probleme de natură tehnică, ci și cu provocări serioase privitoare la strângerea articolelor, care, în majoritatea lor, proveneau de la prieteni. După întâiul hop trecut/ număr editat, am prins mai mult curaj și am mers mai departe. Primele numere le publicam din bugetul propriu și doar atunci când erau destule articole. Și ele se adunau, de obicei, cam la o lună și jumătate. Îmi amintesc cum primeam telefoane în care eram întrebat când va fi publicat online următorul număr.


Dr. Ionuț Muntean Senior Manager Innovation @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj
TecHive – o călătorie de 100 de zile

Produsele, software-ul și serviciile trebuie să genereze entuziasm în rândul clienților, a spus Dr. Stefan Hartung, CEO al Bosch în cadrul Top Executive Meeting din 2022, menționând totodată că este esențial ca inovațiile să devină disponibile publicului larg, pentru îmbunătățirea calității vieții, fără a neglija conservarea resurselor naturale.


Septimiu Floca Project Leader @ Bosch Engineering Center Cluj
Dezvoltarea de startup-uri în cadrul organizațiilor mari

Când vorbesc despre un startup, majoritatea oamenilor se gândesc la o companie mică dintr-un garaj oarecare, care și-a propus să construiască o afacere sustenabilă sau care construiește următorul produs sau serviciu care va schimba regulile jocului. Totuși, în cadrul industriei Automotive, astfel de startup-uri sunt destul de rare. Piața este ocupată de companii mari cu obiective de afaceri stabile și bine definite. În acest mediu, un “startup” trebuie să răspundă următoarei întrebări frecvente: Cum se poate dezvolta și scala un startup (client/partener nou sau produs/serviciu nou) în cadrul unei organizații existente care și-a încetățenit practicile? În acest context, noua afacere poate deveni un startup în cadrul organizației.


Cristiana Bogățeanu Executive Director @ ROTSA
Agilitate în timpul COVID-19: Provocări și oportunități pentru startup-urile de tehnologie

Evenimentele recente de tipul black swan precum crizele economice globale solicitau deja organizațiilor să gestioneze schimbările și să ia decizii mai repede decât oricând. Criza financiară din 2008 a propulsat startup-urile Uber și Airbnb în topul preferințelor vesticilor. Veniturile cetățenilor reduse considerabil și economiile naționale în colaps, au forțat cumpărătorii să își schimbe comportamentul mergând spre alte opțiuni pentru satisfacerea nevoilor lor. Epidemia SARS din 2002-2004 a catalizat creșterea uriașă a micii platforme de comerț electronic Alibaba și a contribuit la plasarea acesteia în fruntea retailului din Asia.


Mircea Vădan Managing Partner @ Activize Cofounder @ClujStartups
Transylvania Angels Network obiective pentru 2021

Comunitatea de investitori de tip business angel din România este într-o creștere vibrantă. Pe baza activității sporite pe care am monitorizat-o anul acesta, putem spune că 2020 a fost, într-adevăr, anul investițiilor îngerilor din România. Investițiile de tip angel în România au crescut semnificativ în ultimii ani, de la doar câțiva investitori și o rețea locală din țară. Astăzi suntem în legătură cu 14 rețele/organizații active pentru business angels, numărând peste 250 de investitori, majoritatea situate în marile orașe ale României.


Mircea Vădan Managing Partner @ Activize Cofounder @ClujStartups
Cum este afectat ecosistemul de startupuri de aceasta criză ?

Cu toții am asistat la modul rapid în care lucrurile se schimbă, întrucât criză generată de Covid-19 a lovit toate aspectele vieții și afacerilor, inclusiv pe zona startupurilor. În acest context de incertitudine, am realizat o radiografie a manierei cum a fost afectată zona de startupuri. Aceasta a relevat o serie de adaptări la situație, pe care le expunem în rândurile de mai jos.


Alexandru Petre Agile Master @ Metro Systems
Trăind într-o lume a start-upurilor

Sunt o persoană entuziastă, dornică să pună sub semnul întrebării orice “status quo” ori de câte ori este necesar. Acum doi ani, am devenit Scrum Master într-o corporație, iar acum sunt Agile Master la Metro Systems. În acest context, titlul poate induce în eroare, la prima vedere, și vă determină, poate, să vă întrebați cum pot să pretind că înțeleg cum e să dezvolți un start-up când eu, de fapt, lucrez la o companie mare, de succes.

VIDEO: NUMĂRULUI 125

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Colors in projects

VIDEO: EXTRA

« Articole mai vechi