ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 140
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Bogdan Maxim Virtual Reality Software Engineer @ Bosch
PROGRAMARE
Digital Twins: Provocări, beneficii și perspective de viitor în Metaverse

Digital Twin – un concept prevăzut de David Gelernter în cartea sa Mirror Worlds [1] și mai apoi introdus de către Michael Grieves în 2002[2] servește ca o reprezentare digitală a unui produs real sau încă în faza conceptuală. Rolul principal al unui digital twin este acela de a crea o clonă digitală în vederea simulării, integrării, testării, monitorizării și mentenanței produsului.


Mihai Șerban Senior Software Developer @ Accesa
PROGRAMARE
Ce știm că nu știm despre algoritmi? (I)

Cred că noi, developerii, am început să uităm importanța algoritmilor care stau la baza fiecărei linii de cod pe care o scriem. Aceștia stau acum ascunși în spatele diverselor frameworkuri și librării pe care le folosim cu automatism prinși în taskurile zilnice, eludându-ne cu succes atenția. În acest articol, voi încerca să vă conving că diferența dintre succesul și eșecul unui proiect, dintre un software excelent și „technical debt” este de cele mai multe ori dată de abilitatea noastră de a clasifica problema din perspectiva algoritmilor, făcând mai întâi un pas în spate, pentru reflecție. Să pornim așadar de la definiție. Ce este un algoritm?

Reclame


Nóra Dobre Senior HR Manager @ Temenos
DIVERSE
Aș vrea să fiu acea persoană!

Este wellbeingul un subiect aflat în responsabilitatea companiilor în care lucrăm? Personal, cred că nu se regăsește doar în responsabilitatea lor ci și într-a noastră, ca indivizi. Totodată, consider că este extrem de valoroasă conștientizarea adusă de companii pe această temă, ca și programele aplicate de acestea pentru a obține starea de bine.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Experts Panel – JavaScript

La evenimentul de lansare din luna martie am povestit despre provocările programatorilor de front-end și bineînțeles despre JavaScript. Invitații noștri la panel au fost: Andrei Miron - Front-end Competence Lead @ Accesa, Florin Tomozei - Software Engineer @ Wolfpack Digital,


Alexandru Ilisei Product Manager @ Grab
PROGRAMARE
KartaCam pune Asia pe hartă

Asia de Sud-Est: plajă, street-food, scutere, junglă, aglomerație. O regiune cu peste 600 de milioane de locuitori, tot mai cunoscută românilor în căutarea exoticului și a iernilor mai călduroase. În Cluj, o echipă de 100 de oameni văd zilnic țări ca Thailanda, Indonezia, Filipine, Malaezia, Singapore sau Vietnam. Nu pentru că sunt în vacanță, ci cartografiază Asia de Sud-Est prin ochii KartaCam, un nou model de cameră dezvoltată de Grab. Cu Edge-AI și conexiune permanentă la Internet, este folosită zilnic de șoferii Grab care actualizează hărțile mai eficient și rapid decât tehnicile tradiționale.


Valentin Rusu QA Community Lead @ Zenitech
DIVERSE
Tehnologia - înger și demon pentru sustenabilitate

Fie că ne gândim sau nu la viitorul următoarelor generații, involuntar, ne-am lovit de unele părți ale sustenabilității. Deși ne-am obișnuit să folosim aproape zilnic un telefon, un laptop, o tabletă sau un televizor smart, impactul pe care îl au aceste gadgeturi asupra mediului este mult mai mare decât ne putem imagina. Termenul „sustenabilitate” a început să fie folosit la sfârșitul anilor ‘70. Definiția care ne este dată de Comisia Brundtland în raportul său din 1987, intitulat „Viitorul nostru comun”, sună în felul următor: „dezvoltarea care satisface nevoile generației actuale fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi”. Simplificat, sustenabilitatea e despre urmașii noștri și despre impactul pe care îl va avea nivelul nostru actual de trai asupra lor.


Iulia Crișan Quality Assurance Engineer @ msg systems Romania
DIVERSE
10 idei simple pentru o viață mai sustenabilă acasă și la birou

Sustenabilitate și încălzire globală. Două buzz words care deschid un subiect extrem de complex și care au trecut cel puțin o dată pe lângă urechile noastre. Acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu am fi început să simțim repercusiunile epuizării resurselor și ale poluării din ultimele secole. La rândul lor, aceste efecte negative pot fi încetinite doar cu ajutorul fiecăruia dintre noi și al comunității.


Csilla Deac Marketing Specialist @ Wolfpack Digital
DIVERSE
Platforma ZeroW – risipă zero – un pas necesar pentru un sistem alimentar sustenabil

Suntem cu toții conștienți de faptul că se utilizează resurse considerabile, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere uman, când vine vorba de producția alimentară. Din păcate, un procentaj mare din aceste alimentele ajunge să devină risipă alimentară. Când vorbim despre risipa alimentară, printre primele lucruri la care ne gândim sunt resturile rămase după o masă sau alimente expirate aruncate, dar puțini se gândesc la risipa alimentară care are loc înainte ca alimentele să ajungă pe rafturile magazinelor.


Cătălin Rusu Consultant SAP @ MHP
PROGRAMARE
SAP Integration: o privire de ansamblu

În acest articol, vom explora conceptul de integrare SAP și cum poate ajuta la consolidarea operațiunilor de afaceri. Vom discuta despre două dintre cele mai importante componente ale integrării SAP: SAP PI/PO și SAP CPI, explicând diferențele și beneficiile fiecăruia în ceea ce privește integrarea de sisteme și aplicații în mediul de afaceri.


Andrei Roditis SAP Manager @ MHP
PROGRAMARE
SAP Datasphere

Cine ar fi crezut ca ideea unui depozit de date pentru o întreprindere ar putea prinde rădăcini pe cloud, mai ales când vorbim de milioane de date structurate și nestructurate? Iată că această idee s-a materializat în noua soluție SaaS (Software-as-a-Solution) a SAP-ului, care se numește SAP Datasphere, anterior numită SAP DataWarehouse Cloud. Deși are multe lipsuri, aceasta reușește să creeze o altă abordare, mai ușor de aplicat și mai țintită spre viitor, viitorul pe cloud.


Diana Balc SAP Developer @ Nagarro
PROGRAMARE
Aplicații de tip low-code cu SAP Build

În momentul de față se vorbește mult despre platformele low-code și no-code (LCNC). Într-un studiu dedicat acestui subiect , Gartner a prezis o creștere de până la 23% a platformelor de dezvoltare low-code față de anul 2021. Printre cele mai cunoscute platforme LCNC din așa-numitul chenar magic de la Gartner se numără Microsoft PowerApps, Mendix, ServiceNow.


Mădălina Moisa SAP Manager @ MHP Romania
PROGRAMARE
SAP Data Migration: provocări întâlnite pe parcurs (I)

Suita SAP S/4 HANA a fost lansată în urmă cu opt ani și de-atunci până în prezent, s-a așteptat comutarea din proprie inițiativă a celor care deja foloseau sisteme SAP către această nouă suită. Termenul inițial de adoptare a sistemelor S/4 HANA a fost anul 2025, însă contextul complex al ultimilor ani începând cu 2020 până în prezent a cauzat decalarea termenului până în 2027.

Editorial

Alături de SAP, sustenabilitatea este una din temele principale ales acestei ediții TSM. Pentru programatori, aspectul sustenabilității este deosebit de important. E drept că pentru unii a respecta principiul sustenabilității înseamnă să se abțină de la a-și schimba anual laptopul sau smartphone-ul, în timp ce alții sunt preocupați să mai reducă din cantitatea de deșeuri generată zilnic. Dar pentru o altă categorie a avea un comportament sustenabil se traduce în calitatea codului scris, în optimizarea acestuia astfel încât să consume cât mai puține resurse în rularea bucății de cod nou introduse. Bineînțeles că rularea în cloud a acestuia va multiplica de multe ori cantitatea de energie necesară rulării, dacă ne raportăm la numărul de conexiuni și mașini virtuale folosite. Nu am putea povesti despre sustenabilitate în programare fără să ne referim și la monedele virtuale unde cantități enorme de energie sunt consumate. După ce Ethereum a adoptat recent protocolul proof of stake, consumul de energie a fost redus cu 99.9%. Sperăm ca această transformare să se întâmple și cu celelalte monede, în special cu Bitcoin care consumă mai mult decât consumul de energie al unei singure țări. În acest sens este lăudabilă inițiativa de a schimba codul și nu climatul (Change the Code, Not the Climate). Așadar, cred că este la îndemâna fiecăruia dintre noi să facem o lume mai bună la finalul fiecărei zile de lucru printr-o implementare cât se poate de optimizată. În felul acesta, ne aducem contribuția noastră la salvarea mediului prin reducerea resurselor consumate.

Citeşte mai mult

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO