ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 118
Abonament PDF

Startups: Manuscrito

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



STARTUPS


Luna aceasta am avut ocazia să participăm la FIX Cluj, o competiție centrată pe Startupuri, unde studenții au ocazia să își prezinte ideile de produs sau servicii. Cu această ocazie, am reușit să povestim cu echipa Manuscrito, membrii acesteia fiind premiați în cadrul uneia dintre cele mai mari competiții de acest tip. Ne bucurăm să vedem cât de multă ambiție și dorință de a aduce un aport în sistemul educațional există din partea unor tineri aflați de curând pe băncile facultății. Merită să le auzim povestea, cât și planurile viitoare din înregistrarea video sau din articolul redactat mai jos.

În ce constă aplicația voastră?

Anastasia Susciuc: Aplicația noastră este destinată copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 9 ani, fiind o aplicație pentru tablete, iar ceea ce ne propunem să facem este să le oferim tuturor oportunitatea de a învăța deprinderi de bază precum: a învăța să scrie, să citească și să efectueze operații de matematici simple.

Din cine este formată echipa voastră?

Octavian-Alexandru Trifan: Echipa noastră este formată din cinci studenți, patru învățând la Universitatea Babeș-Bolyai și unul la Universitatea Tehnică. Toți avem backgroundul în programare, însă avem și aptitudini complementare, unii ocupându-se de programarea efectivă, alții de marketing. Ceea ce este cert e că toți suntem pasionați de educație, mulți lucrăm în industrie și suntem motivați să ne continuăm activitatea și în viitor.

Sunteți câștigători la concursul Microsoft ImagineCup cu aplicația Manuscrito. Au trecut zece ani de la o performanță similară. Cum s-a desfășurat competiția?

Tudor Tișe: Ne bucurăm foarte mult să reprezentăm România și de faptul că am reușit să câștigăm premiul pentru cea mai bună aplicație educațională din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. A fost o competiție unde au participat peste 10.000 de echipe din toată lumea.

Care este targetul aplicației și ce strategie de monetizare folosiți?

Tudor Tișe: Noi ne adresăm copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 9 ani, iar ca să ajungem la ei avem două strategii. Odată B2B la școlile private și publice, dar și B2C, unde vrem să mergem direct la părinți. Vom avea o versiune gratuită a aplicației pentru a ne ajuta să creștem comunitatea dar și să ne dezvoltăm aplicația, dorind să ne asigurăm că fiecare copil poate să învețe caracterele (cifre și litere). Pentru versiunile plătite vrem să avem mai multe tipuri de exerciții, cum ar fi cele pentru antrenarea dexterității mâinii, pentru cuvinte și propoziții, care ar forma pachetul complet.

Care sunt tehnologiile folosite?

Andrei Vasil: Aplicația rulează pe Flutter, o aplicație pentru tabletă comunicând cu un script Phyton care trebuie să detecteze caracterele scrise de copiii mici, apoi le returnează o acuratețe și un scor pentru litera desenată de aceștia. AI-ul care le recunoaște literele copiilor rulează în cloud, momentan pe Heroku, dar folosim și Acer de la Microsoft.

Care este publicul vostru țintă și cum ați proiectat designul?

Paul Pop: Aplicația a fost gândită pentru copii, tocmai de aceea am vrut să fie cât mai prietenoasă, cât mai ușor de folosit și totodată să aibă cât mai multe culori care să le permită să își adapteze avatarul în funcție de cum își doresc ei. Bineînțeles, există și componenta de statistică pentru părinți și profesori, dar în principal este dedicată copiilor.

Cum arată viitorul pentru Manuscrito?

Paul Pop: Pe viitor ne dorim să lansăm aplicația, să fie o variantă live atât pentru Android, cât și pentru iOS, să o lansăm în școlile partenere. Deja colaborăm cu o serie de școli din Cluj și ne dorim să le extindem numărul. Totodată, ne dorim să creăm o comunitate în jurul profesorilor unde să existe un ajutor reciproc pentru a dezvolta educația.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects