REDACTIA
RO
EN

Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Calendar de implementare al Obiectivelor și Rezultatelor Cheie (OKR)

OKR este un set obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Fiecare obiectiv are un responsabil, iar la sfârşitul fiecărui trimestru tragem linie şi facem bilanţul: câte dintre obiectivele propuse am reuşit să le îndeplinim? În continuare, vom analiza un calendar de implementare al OKR într-o companie, cu o imagine anuală și lunară a activităților


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Cum putem avea echipe de produs performante

Un set de obiective bine definite este o condiție esențială pentru succesul oricărei companii. Obiectivele companiei sunt deosebit de importante pentru echipele de produs, pentru că ghidează adeseori deciziile strategice într-o manieră care urmărește să alinieze soluția propusă cu problemele utilizatorilor produsului. Deși există multe modele de management al performanței și metodologii, modelul OKRs (Objectives and Key Results) sau “Obiective și Rezultate-Cheie” este unul dintre cele mai bune moduri de a-i păstra pe toți cei implicați în dezvoltare (și fiecare produs) centrați pe țintă. Modelul aduce o imagine clară și simplă a obiectivelor și rezultatelor-cheie, precum și un mod transparent și măsurabil de urmărire a progresului spre aceste obiective.

Reclame


Laura Bota Research specialist @ Azimut Happy Employees
“Lasă!... Că nu-i stres!” Dar și când e...

Într-un raport din 2001 al Organizației Mondiale a Sănătății se afirmă că depresia va deveni a doua cea mai importantă cauză de îmbolnăvire și dizabilitate până în anul 2020. O previziune îngrijorătoare, fără îndoială, dar care poate deschide calea acordării unei atenții sporite factorilor determinanți. Prevenția este în mod evident preferabilă tratării acestei afecțiuni care are o serie de cauze și procese psihosociale complexe. Ele pot fi diferite de la cultură la cultură și de la persoană la persoană, însă nu putem nega că există o serie de similitudini. Vă propun în rândurile de mai jos să explorăm un fenomen de care ne lovim la tot pasul și care adesea reprezintă un factor considerat indirect, dar foarte important în apariția depresiei: stresul. Mai departe, ne vom centra atenția asupra unui instrument util liderilor și angajaților pentru identificarea și eliminarea stresului la locul de muncă.


Anastasia Noela Research Specialist @ Azimut Happy Employees
Inteligența emoțională în era digitală

Încă de mici copii, am fost învățați că perseverența și efortul constant sunt ingredientele cheie ale rețetei succesului, mai ales în ceea ce privește mediul profesional. Pentru că odată ajuns pe băncile facultății ai început să visezi la o un job care să îți satisfacă nevoile materiale, să îți pună în evidență talentele și să îți alimenteze curiozitatea, ai decis să aplici acestă rețetă, fiind convins că va funcționa. Ai făcut totul ca la carte și ai dobândit abilitățile tehnice necesare obținerii jobului mult visat. Însă, odată ajuns în mediul organizațional, ai observat probabil că majoritatea colegilor tăi sunt la fel de bine pregătiți și dedicați ca și tine. Se pare că rețetei tale inițiale îi lipsește un ingredient.


Iulia Bucur Software Engineer @ Flow Traders
Cum să transformăm provocările din comunicare în avantaje

Când mi-am început cariera ca software developer, nu mi-am imaginat ce rol important pot juca adaptabilitatea și aptitudinile sociale în atingerea cu succes a obiectivelor unui proiect. În zilele acelea de la început, credeam că orice e fie alb, fie negru, că aptitudinile analitice și cele de rezolvare a problemelor vor fi atuurile mele cele mai mari, că întotdeauna comunicarea va fi concisă și directă. Realitatea mi-a arătat o altă poveste. Am intrat în echipa Flow Traders în 2011 și imediat m-am trezit lucrând cu o multitudine de oameni, din toate domeniile, nu doar cu calculatorul din fața mea. Nu am crezut că va trebui să vând o soluție nimănui, sau că va trebui să explic arhitectura unui proiect mare unei persoane non tehnice. Acestea au fost aptitudini noi pe care trebuia să le învăț. În acest articol voi împărtăși experiența mea de a lucra la o companie unde diversitatea e la ea acasă - locul perfect să îmi pot dezvolta aptitudinile de comunicare și să învăț valoarea diferențelor dintre oameni.


Adrian Vîntu Coach în Leadership și Inteligență Emoțională @ self employed
Oamenii părăsesc managerii, nu companiile

Tocmai terminasem un release urgent și neplanificat. Oamenii au lucrat într-un stres teribil, peste program, neglijându-și viața personală. Ne-am adunat să sărbătorim go-live-ul. Într-un cerc frumos, eram cu paharele de șampanie în mână și așteptam toastul project managerului. Ea se uită în jur ușor jenată, apoi spune:
„Sper că nu trebuie să vă mulțumesc! Ce bine că nu suntem americani.”

Mi-a căzut față. Nu puteam crede ce se întâmplă. După tot efortul echipei, toate persoanele cărora le lipseau soții/părinții ce lucrau peste program… Project managerul nu simțea nici o legătură, nici un tip de compasiune, care să o determine să spună un simplu „vă mulțumesc”.


Bogdan Mureşan Director of Engineering
@3Pillar Global
Jocurile comunicării - Mai puțin, mai eficient

Nu cu mult timp în urmă am scris un articol în care încercam să punctez câteva aspecte importante în comunicarea cu clientul, sau cel puțin aceasta era convingerea mea că fac. Am povestit despre cât de important este să găsim un limbaj comun cu interlocutorul nostru, mai ales atunci când specializările noastre tehnice sunt diferite. De asemenea, am încercat să subliniez importanța de a scoate în evidență valoarea pe care o aduce ideea noastră și să arătăm ce beneficii aducem în joc. De atunci, am continuat să lucrez la abilitățile mele de comunicare și unul din cele mai importante lucruri pe care am încercat să le cizelez ulterior a fost eficientizarea modului în care este transmis mesajul.


Simona Tiplea Requirements Engineer @ ISDC România
Valoarea de business sub semnul întrebării

Dezvoltarea de software există în cele din urmă, pentru a rezolva probleme de business și pentru a aduce în această zonă de activitate cât mai multă valoare. Dacă rolul nostru este cel de "analist de business" într-o companie software, simțim că nu ne atingem scopul dacă nu putem să identificăm nevoile reale de business și să facem dovada valorii de business pe care o aduc aplicațiile sau funcționalitățile care urmează să fie dezvoltate. Pentru analiștii de business din companiile ce dezvoltă produse proprii, acest articol s-ar putea să nu dea naștere la discuții, pentru că aceștia își cunosc clienții, au acces direct la clienții lor și se gândesc în permanență la tehnici creative pentru a demonstra valoarea de business a produselor sau funcționalităților pe care ei și echipele lor le pot livra.


Mădălin Ilie Cluj Java Discipline Lead
@Endava
Echipe hiperproductive

O echipă hiperproductivă este visul oricărui lider de echipă. Ce simplu ar fi să aplicăm un algoritm în zece pași prin care să ajungem la o echipă de zece ori mai productivă. Sau să îmbunătățim puțin comunicarea și echipa să ajungă singură în stadiul de nirvana al productivității. Cum bine știm cu toții, lucrurile nu sunt atât de simple. Acest articol își propune să prezinte câteva modalități prin care putem crea o echipă echilibrată și motivată care își cunoaște atât punctele forte cât și pe cele slabe.


Prof. Dr. Stelian Brad Președinte @ Cluj IT Cluster

Conf. Dr. Paulina Mitrea Coordonator Brained City @ Cluj IT Cluster
Principii sustenabile pentru soluții de Smart City

Trăim într-o lume în care, în țări dezvoltate precum Olanda, Danemarca, Norvegia, relația cetățeanului cu instituțiile publice și cu autoritățile locale se poate realiza eficient de acasă prin Internet, fără a plimba dosare între ghișee, fără a fi nevoie de zile libere sau învoiri de la locul de muncă pentru a rezolva un act. Există orașe în care nu se mai flutură nici o hârtie în primării deoarece sistemele informatice performante asigură controlul tuturor activităților. Ca atare, aceste lucruri nu au de ce să fie de domeniul “Science-Fiction” nici pentru România. Ca asociație care cuprinde un număr mare de companii cu experiență în dezvoltarea de sisteme software, dar și instituții academice și de cercetare și instituții ale administrației publice, Clusterul Cluj IT a dezvoltat un interes constant și consistent în domeniul creșterii eficienței administrației publice prin informatizare.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Fortech
  • Colors in projects

« Articole mai vechi