ABONAMENTE VIDEO JOBS REDACȚIA
RO
EN

Tiberiu Cifor Engineering Manager
@3Pillar Global
Zero Bug Software Development și Four Amigos

Știm cu toții că modul în care se livrează produsele software s-a schimbat mult în ultimii ani. Este o nevoie crescândă de a livra din ce în ce mai repede și de a ne asigura că ceea ce livrăm este de cea mai bună calitate. Dacă până în urmă cu câțiva ani, echipele de dezvoltare aveau la dispoziție timp suficient pentru a proiecta o arhitectură, pentru a planifica foarte bine ceea ce au de dezvoltat, în ultimii ani aș putea spune că aceste echipe nu se mai pot bucura de prea mult timp. Tocmai din acest motiv, multe din noile metodologii de lucru au pus accent foarte mare pe timpul în care se face livrarea unui produs.


Mădălina Nastasa Sales Development Representative @ Azimut Happy Employees
Bunăstarea organizațională

Odată cu dezvoltarea companiilor, atât numeric dar și în termeni de calitate și complexitate a produselor și serviciilor oferite, factorul uman a devenit prim avantaj competitiv pe piață. Așadar, multe companii sunt puse în fața unei competiții acerbe pe talent, pe oameni educați în domeniu, creativi și dedicați firmei ce i-a angajat. Iată deci cum devine prioritar în business să ne gândim la bunăstarea acestor colegi la locul de muncă, să ne gândim cum putem să îi păstrăm mulțumiți și productivi cât mai mult timp... și nu doar HR-ul este responsabil acum de asta!

Reclame


Daniela Păun Business Analyst @ Endava
Fericit la lucru? Ce face diferenţa?

În 1 februarie am împlinit un an la actuala mea companie. Deşi am fost în acest punct de mai multe ori de-a lungul carierei, niciodată nu am simţit nevoia să împărtășesc ceva legat de acest lucru. În aproape 10 ani de business am lucrat atât pentru companii mari și mici, locale și multinaţionale, cu cultură corporatistă sau antreprenorială, în poziţii operaţionale sau de management, însă de data aceasta ceva este diferit. Privind lucrurile din perspectiva unui analist curios, pare că undeva pe drum am învăţat niște lecţii, am descoperit noi pasiuni și mi s-au confirmat anumite bănuieli despre lumea din jurul meu. Suficiente pentru ca drumul ce urmează să rămână interesant și suficiente să cred că ceea ce împărtășesc poate aduce valoare.


Natalia Zincenco Product Manager @ Paddy Power Betfair
Cele şapte păcate capitale ale produsului tău: Imprudenţa Avariţiei

Imaginează-ţi că eşti în căutarea unui potenţial produs sau a unei funcţionalităţi a produsului tău, cu care să ai succes pe piaţă. Crezi că piaţa pe care o ţinteşti este în creştere, discuţi cu oameni din domeniu, te documentezi online şi găseşti informaţia necesară care îţi sprijină convingerea că piaţa se dezvoltă şi că produsul tău poate fi unul de succes. Iei decizia să investeşti timp şi energie în produs şi foarte curând îl lansezi susţinut de o serioasă campanie de marketing. Dar produsul tău eşuează. Nimic nu a mers cum te-ai fi aşteptat: piaţa nu s-a dezvoltat, ai mai puţini clienţi decât ai estimat iniţial, nu reuşeşti să acoperi costurile produsului şi lucrezi în pierdere.


Irina Mureșan Head of Embedded Business Unit @ NTT Data România
Transformarea digitală cu ajutorul Sistemelor Embedded

NTT DATA Romania S.A (fostă EBS Romania S.A.) furnizează în prezent servicii software de dezvoltare şi testare pentru proiecte embedded, acoperind o gamă largă de competenţe în acest domeniu. Proiectele actuale au în vizor industriile automotive şi energetică, echipele noastre asigurând livrarea serviciilor în condiţii de calitate şi maximă securitate. Activităţile din acest departament se desfăşoară conform instrumentelor şi metodelor clienţilor, urmând îndeaproape procesele standard de dezvoltare software, de tip V-Model şi Agile. Etapele urmărite în cadrul lor se referă la specificarea cerinţelor clientului, analizarea acestora, proiectarea detaliilor, implementarea, testarea şi mentenanţa produsului software creat. Este important de menţionat faptul că dispunem de întregul spectru de certificări în domeniu, cea mai bună dovadă fiind faptul că suntem în permanență auditaţi de către clienţii noştri şi chiar de cei finali, fiind de fiecare dată pregătiţi să venim în întâmpinarea cerinţelor acestora.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Cum să aliniem echipa de produs la celelalte echipe din companie

Acum câțiva ani, am participat la un team building în care a trebuit să tragem un camion de pompieri cu ajutorul unor frânghii. Aveam mai multe frânghii la dispoziție, așa că, împreună cu echipa mea, am hotărât să folosim două frânghii și să le legăm de partea din față a camionului, sub semnalizatoare, în unghi de 45 de grade, astfel: Și am tras, și camionul abia se clintea, și am tras… Trăgeam în două direcții cât de tare puteam, iar camionul abia se mișca. Apoi ne-am gândit: cum putem face altfel? Am legat frânghia de partea din față în centru, și am decis să tragem cu toții într-o singură direcție. Văzându-ne, facilitatorul team buildingului ne-a sfătuit să avem pe cineva în camion cu piciorul pe frână.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Calendar de implementare al Obiectivelor și Rezultatelor Cheie (OKR)

OKR este un set obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Fiecare obiectiv are un responsabil, iar la sfârşitul fiecărui trimestru tragem linie şi facem bilanţul: câte dintre obiectivele propuse am reuşit să le îndeplinim? În continuare, vom analiza un calendar de implementare al OKR într-o companie, cu o imagine anuală și lunară a activităților


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Cum putem avea echipe de produs performante

Un set de obiective bine definite este o condiție esențială pentru succesul oricărei companii. Obiectivele companiei sunt deosebit de importante pentru echipele de produs, pentru că ghidează adeseori deciziile strategice într-o manieră care urmărește să alinieze soluția propusă cu problemele utilizatorilor produsului. Deși există multe modele de management al performanței și metodologii, modelul OKRs (Objectives and Key Results) sau “Obiective și Rezultate-Cheie” este unul dintre cele mai bune moduri de a-i păstra pe toți cei implicați în dezvoltare (și fiecare produs) centrați pe țintă. Modelul aduce o imagine clară și simplă a obiectivelor și rezultatelor-cheie, precum și un mod transparent și măsurabil de urmărire a progresului spre aceste obiective.


Laura Bota Research specialist @ Azimut Happy Employees
“Lasă!... Că nu-i stres!” Dar și când e...

Într-un raport din 2001 al Organizației Mondiale a Sănătății se afirmă că depresia va deveni a doua cea mai importantă cauză de îmbolnăvire și dizabilitate până în anul 2020. O previziune îngrijorătoare, fără îndoială, dar care poate deschide calea acordării unei atenții sporite factorilor determinanți. Prevenția este în mod evident preferabilă tratării acestei afecțiuni care are o serie de cauze și procese psihosociale complexe. Ele pot fi diferite de la cultură la cultură și de la persoană la persoană, însă nu putem nega că există o serie de similitudini. Vă propun în rândurile de mai jos să explorăm un fenomen de care ne lovim la tot pasul și care adesea reprezintă un factor considerat indirect, dar foarte important în apariția depresiei: stresul. Mai departe, ne vom centra atenția asupra unui instrument util liderilor și angajaților pentru identificarea și eliminarea stresului la locul de muncă.


Anastasia Noela Research Specialist @ Azimut Happy Employees
Inteligența emoțională în era digitală

Încă de mici copii, am fost învățați că perseverența și efortul constant sunt ingredientele cheie ale rețetei succesului, mai ales în ceea ce privește mediul profesional. Pentru că odată ajuns pe băncile facultății ai început să visezi la o un job care să îți satisfacă nevoile materiale, să îți pună în evidență talentele și să îți alimenteze curiozitatea, ai decis să aplici acestă rețetă, fiind convins că va funcționa. Ai făcut totul ca la carte și ai dobândit abilitățile tehnice necesare obținerii jobului mult visat. Însă, odată ajuns în mediul organizațional, ai observat probabil că majoritatea colegilor tăi sunt la fel de bine pregătiți și dedicați ca și tine. Se pare că rețetei tale inițiale îi lipsește un ingredient.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Crossover
  • Hewlett Packard Enterprise
  • Colors in projects

« Articole mai vechi