ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN

Epure Cristian IT Development Professional Applications @ Siemens
Ieșirea din stereotipia corporatistă

Ce este un stereotip? Stereotipul este un concept care expune o limită asupra realității. Stereotipia este reprezentată ca fiind o paradigmă negativă, deseori existentă pe fondul unor decizii luate pe termen scurt fără a avea o viziune largă de viitor.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Cum am combinat Scrum și OKR-s

Potrivit Scrum Alliance, "Scrum este o metodă de gestionare a proiectelor caracteristică programării agile. Scrum a fost inițial formalizată pentru proiecte de dezvoltare software, dar funcționează bine pentru orice domeniu complex de lucruri inovatoare. Posibilitățile sunt nesfârșite. Metoda Scrum este foarte simplă." OKR-s sau Obiective și Rezultate-Cheie (Objectives and Key Results) este un sistem de stabilire și comunicare a obiectivelor și a rezultatelor într-o organizaţie. OKR-s sunt o modalitate simplă de a crea structură pentru companie, echipe și pentru membrii echipei.

Reclame


Mihai Tătăran Microsoft MVP , Co-organizator @ ITCamp, GM @ Avaelgo
Misiunea unui consultant IT în epoca transformării digitale

Voi începe cu ceea ce fac eu: sunt managerul unei companii de consultanţă, training și dezvoltare software, 40+ IT. Lucrez ca trainer și consultant pentru clienţi din România și străinătate în domeniul tehnologie Cloud. Acest articol se bazează pe ceea ce facem la Avaelgo. Pentru a lămuri contextul, schimbările din slujba unui consultant IT sunt influenţate de trei factori: Contextul IT și evoluţia sa rapidă, Personalul IT, Clienţii.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
OKR, alternativa la roadmaps

În multe companii de tip bootstrap, procesul de dezvoltare a produsului începe cu idei pentru noi funcționalități pornind de la management, clienți, marketing, vânzări și alte echipe. Aceste funcționalități sau features sunt apoi prioritizate pe baza rentabilității așteptate și a costurilor de dezvoltare, integrate într-un roadmap și trimise echipei de dezvoltare. La fel se întâmplă și la voi?


Ligia Cremene, Ph.D Coach, Consultant HR și Dezvoltare Organizațională @ Creative Org Solutions
Echipe inteligente. Cum gestionezi complexitatea din spatele organigramei?

Dincolo de structură, reguli și procese, care este acel unic aspect pe care dacă îl îmbunătățești va crește performanța, productivitatea și sănătatea organizațională? Se spune că cel mai bun indicator al sănătății unei organizații este ’delay-ul feedbackului – cât de mult timp trece între un eveniment și acordarea feedbackului, fie el pozitiv sau negativ. Acest text nu este despre feedback în sensul clasic, dar este despre interacțiuni și fluxuri de idei. Ajută-i pe oameni să interacționeze și, mai ales, să conștientizeze modul în care interacționează, iar transformările te vor uimi.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Problemele clienților prin Obiective și Rezultate-Cheie (OKR-s)

Este acel moment al anului, din nou. Au trecut deja trei luni din 2017 și mai sunt doar trei luni până la mijlocul anului. Trebuie să setăm obiectivele pentru trimestrul următor. Ce ar trebui să includem? La ce să renunțăm? Pe ce ar trebui să ne concentrăm mai mult? Iată o scurtă privire din spatele cortinei, asupra a ceea ce am învățat în timpul implementării OKR-s eficiente în echipele cu care am lucrat. OKR-s sau Obiective și Rezultate-Cheie (Objectives and Key Results) este un sistem de stabilire și comunicare a obiectivelor și a rezultatelor într-o organizaţie. OKR-s sunt o modalitate simplă de a crea structură pentru companie, echipe și pentru membrii echipei.


Mihai Varga Design Lead @ Interface-design.co.uk
Mintea fondatorilor și bias-urile ei

Aventura de a crea un produs digital este o experiență ce dezvoltă fondatorii atât ca indivizi cât și ca profesioniști. Există diferențe majore între fondatorii experimentați și cei care sunt la primul startup tech. Din experiența de a colabora pe foarte multe astfel de proiecte ca designer, împărtășesc unele observații ce vor ajuta fondatorii novici să își depășească limitele. Ca psiholog, voi prezenta aceste observații din perspectiva biasurilor cognitive. Acestea sunt deviații sistematice de la gândirea rațională, ce se întâmplă fără să ne dăm seama. Toți oamenii suferă de astfel de biasuri. Cele de mai jos sunt cele mai frecvente și neproductive biasuri care îi afectează pe fondatorii novici. Ne concentrăm pe sfera dezvoltării de produs care, chiar dacă este doar o dimensiune a antreprenoriatului, este cea în care am cea mai multă experiență.


Laura Vaida Product Owner @ Betfair
Expansiunea Big Data în dezvoltarea de produse noi

Conceptul de Big Data este de mare actualitate în zilele noastre și este folosit în nenumărate domenii de activitate. Managerii de produs au fost dintotdeauna conduși de puterea cifrelor, dar ceea ce experimentăm în prezent este o adevărată explozie de „tooluri ”și metodologii menite să ne ajute să luăm decizii mai bune, pe baza a câtor mai multe date. Cu toate acestea, pericolul e mult mai mare să greșim și să trecem cu vederea anumite informații importante care se pot pierde ușor printre datele cu care suntem serviți zilnic. E cunoscut faptul că 96% dintre toate inovațiile nu reușesc să acopere costul de oportunitate al investiției de capital (Deloitte). În acest context devine tot mai evident faptul că trebuie să se schimbe ceva în felul în care companiile își administrează procesul de dezvoltare a produselor noi. Multe studii au demonstrat deja faptul că acele companii care reușesc să descopere care sunt nevoile cele mai pregnante ale clienților lor și care apoi inovează pentru a împlini acele nevoi, sunt cu mult mai profitabile decât restul.


Adrian Pica Product Manager, Startup Mentor & Innovation Consultant @ adrianpica.ro
Rolurile de Product Manager și Product Owner

De fiecare dată când se abordează tema realizării produselor digitale și a rolurilor pe care oamenii le au în organizaţiile lor, am remarcat că între rolurile de Product Manager și de Product Owner nu sunt niște linii de demarcație clare. Pentru a înţelege aceste roluri mai bine, trebuie să avem în minte toţi pașii din ciclul de viaţă al unui produs și să vedem care sunt elementele definitorii ale celor două roluri. În faza iniţială de descoperire, când sunt dezvoltate noi idei și concepte pentru produse, un Product Manager este singurul care are un rol. Acesta conduce demersul de aflare a nevoilor clientului, adună informaţii despre condiţiile de piaţă, identifică o problemă și o propunere de plus valoare, descoperă clienţi potriviţi, propune o soluţie inovatoare, testează presupuneri prin intermediul unui MVP, ajunge de la problemă la soluţie, decide cum să promoveze produsul pe piaţă.


Tiberiu Cifor Engineering Manager
@3Pillar Global
Zero Bug Software Development și Four Amigos

Știm cu toții că modul în care se livrează produsele software s-a schimbat mult în ultimii ani. Este o nevoie crescândă de a livra din ce în ce mai repede și de a ne asigura că ceea ce livrăm este de cea mai bună calitate. Dacă până în urmă cu câțiva ani, echipele de dezvoltare aveau la dispoziție timp suficient pentru a proiecta o arhitectură, pentru a planifica foarte bine ceea ce au de dezvoltat, în ultimii ani aș putea spune că aceste echipe nu se mai pot bucura de prea mult timp. Tocmai din acest motiv, multe din noile metodologii de lucru au pus accent foarte mare pe timpul în care se face livrarea unui produs.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Crossover
  • Colors in projects

« Articole mai vechi