ABONAMENTE VIDEO JOBS REDACȚIA
RO
EN

Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Problemele clienților prin Obiective și Rezultate-Cheie (OKR-s)

Este acel moment al anului, din nou. Au trecut deja trei luni din 2017 și mai sunt doar trei luni până la mijlocul anului. Trebuie să setăm obiectivele pentru trimestrul următor. Ce ar trebui să includem? La ce să renunțăm? Pe ce ar trebui să ne concentrăm mai mult? Iată o scurtă privire din spatele cortinei, asupra a ceea ce am învățat în timpul implementării OKR-s eficiente în echipele cu care am lucrat. OKR-s sau Obiective și Rezultate-Cheie (Objectives and Key Results) este un sistem de stabilire și comunicare a obiectivelor și a rezultatelor într-o organizaţie. OKR-s sunt o modalitate simplă de a crea structură pentru companie, echipe și pentru membrii echipei.


Mihai Varga Design Lead @ Interface-design.co.uk
Mintea fondatorilor și bias-urile ei

Aventura de a crea un produs digital este o experiență ce dezvoltă fondatorii atât ca indivizi cât și ca profesioniști. Există diferențe majore între fondatorii experimentați și cei care sunt la primul startup tech. Din experiența de a colabora pe foarte multe astfel de proiecte ca designer, împărtășesc unele observații ce vor ajuta fondatorii novici să își depășească limitele. Ca psiholog, voi prezenta aceste observații din perspectiva biasurilor cognitive. Acestea sunt deviații sistematice de la gândirea rațională, ce se întâmplă fără să ne dăm seama. Toți oamenii suferă de astfel de biasuri. Cele de mai jos sunt cele mai frecvente și neproductive biasuri care îi afectează pe fondatorii novici. Ne concentrăm pe sfera dezvoltării de produs care, chiar dacă este doar o dimensiune a antreprenoriatului, este cea în care am cea mai multă experiență.

Reclame


Laura Vaida Product Owner @ Betfair
Expansiunea Big Data în dezvoltarea de produse noi

Conceptul de Big Data este de mare actualitate în zilele noastre și este folosit în nenumărate domenii de activitate. Managerii de produs au fost dintotdeauna conduși de puterea cifrelor, dar ceea ce experimentăm în prezent este o adevărată explozie de „tooluri ”și metodologii menite să ne ajute să luăm decizii mai bune, pe baza a câtor mai multe date. Cu toate acestea, pericolul e mult mai mare să greșim și să trecem cu vederea anumite informații importante care se pot pierde ușor printre datele cu care suntem serviți zilnic. E cunoscut faptul că 96% dintre toate inovațiile nu reușesc să acopere costul de oportunitate al investiției de capital (Deloitte). În acest context devine tot mai evident faptul că trebuie să se schimbe ceva în felul în care companiile își administrează procesul de dezvoltare a produselor noi. Multe studii au demonstrat deja faptul că acele companii care reușesc să descopere care sunt nevoile cele mai pregnante ale clienților lor și care apoi inovează pentru a împlini acele nevoi, sunt cu mult mai profitabile decât restul.


Adrian Pica Product Manager, Startup Mentor & Innovation Consultant @ adrianpica.ro
Rolurile de Product Manager și Product Owner

De fiecare dată când se abordează tema realizării produselor digitale și a rolurilor pe care oamenii le au în organizaţiile lor, am remarcat că între rolurile de Product Manager și de Product Owner nu sunt niște linii de demarcație clare. Pentru a înţelege aceste roluri mai bine, trebuie să avem în minte toţi pașii din ciclul de viaţă al unui produs și să vedem care sunt elementele definitorii ale celor două roluri. În faza iniţială de descoperire, când sunt dezvoltate noi idei și concepte pentru produse, un Product Manager este singurul care are un rol. Acesta conduce demersul de aflare a nevoilor clientului, adună informaţii despre condiţiile de piaţă, identifică o problemă și o propunere de plus valoare, descoperă clienţi potriviţi, propune o soluţie inovatoare, testează presupuneri prin intermediul unui MVP, ajunge de la problemă la soluţie, decide cum să promoveze produsul pe piaţă.


Tiberiu Cifor Engineering Manager
@3Pillar Global
Zero Bug Software Development și Four Amigos

Știm cu toții că modul în care se livrează produsele software s-a schimbat mult în ultimii ani. Este o nevoie crescândă de a livra din ce în ce mai repede și de a ne asigura că ceea ce livrăm este de cea mai bună calitate. Dacă până în urmă cu câțiva ani, echipele de dezvoltare aveau la dispoziție timp suficient pentru a proiecta o arhitectură, pentru a planifica foarte bine ceea ce au de dezvoltat, în ultimii ani aș putea spune că aceste echipe nu se mai pot bucura de prea mult timp. Tocmai din acest motiv, multe din noile metodologii de lucru au pus accent foarte mare pe timpul în care se face livrarea unui produs.


Mădălina Nastasa Sales Development Representative @ Azimut Happy Employees
Bunăstarea organizațională

Odată cu dezvoltarea companiilor, atât numeric dar și în termeni de calitate și complexitate a produselor și serviciilor oferite, factorul uman a devenit prim avantaj competitiv pe piață. Așadar, multe companii sunt puse în fața unei competiții acerbe pe talent, pe oameni educați în domeniu, creativi și dedicați firmei ce i-a angajat. Iată deci cum devine prioritar în business să ne gândim la bunăstarea acestor colegi la locul de muncă, să ne gândim cum putem să îi păstrăm mulțumiți și productivi cât mai mult timp... și nu doar HR-ul este responsabil acum de asta!


Daniela Păun Business Analyst @ Endava
Fericit la lucru? Ce face diferenţa?

În 1 februarie am împlinit un an la actuala mea companie. Deşi am fost în acest punct de mai multe ori de-a lungul carierei, niciodată nu am simţit nevoia să împărtășesc ceva legat de acest lucru. În aproape 10 ani de business am lucrat atât pentru companii mari și mici, locale și multinaţionale, cu cultură corporatistă sau antreprenorială, în poziţii operaţionale sau de management, însă de data aceasta ceva este diferit. Privind lucrurile din perspectiva unui analist curios, pare că undeva pe drum am învăţat niște lecţii, am descoperit noi pasiuni și mi s-au confirmat anumite bănuieli despre lumea din jurul meu. Suficiente pentru ca drumul ce urmează să rămână interesant și suficiente să cred că ceea ce împărtășesc poate aduce valoare.


Natalia Zincenco Product Manager @ Paddy Power Betfair
Cele şapte păcate capitale ale produsului tău: Imprudenţa Avariţiei

Imaginează-ţi că eşti în căutarea unui potenţial produs sau a unei funcţionalităţi a produsului tău, cu care să ai succes pe piaţă. Crezi că piaţa pe care o ţinteşti este în creştere, discuţi cu oameni din domeniu, te documentezi online şi găseşti informaţia necesară care îţi sprijină convingerea că piaţa se dezvoltă şi că produsul tău poate fi unul de succes. Iei decizia să investeşti timp şi energie în produs şi foarte curând îl lansezi susţinut de o serioasă campanie de marketing. Dar produsul tău eşuează. Nimic nu a mers cum te-ai fi aşteptat: piaţa nu s-a dezvoltat, ai mai puţini clienţi decât ai estimat iniţial, nu reuşeşti să acoperi costurile produsului şi lucrezi în pierdere.


Irina Mureșan Head of Embedded Business Unit @ NTT Data România
Transformarea digitală cu ajutorul Sistemelor Embedded

NTT DATA Romania S.A (fostă EBS Romania S.A.) furnizează în prezent servicii software de dezvoltare şi testare pentru proiecte embedded, acoperind o gamă largă de competenţe în acest domeniu. Proiectele actuale au în vizor industriile automotive şi energetică, echipele noastre asigurând livrarea serviciilor în condiţii de calitate şi maximă securitate. Activităţile din acest departament se desfăşoară conform instrumentelor şi metodelor clienţilor, urmând îndeaproape procesele standard de dezvoltare software, de tip V-Model şi Agile. Etapele urmărite în cadrul lor se referă la specificarea cerinţelor clientului, analizarea acestora, proiectarea detaliilor, implementarea, testarea şi mentenanţa produsului software creat. Este important de menţionat faptul că dispunem de întregul spectru de certificări în domeniu, cea mai bună dovadă fiind faptul că suntem în permanență auditaţi de către clienţii noştri şi chiar de cei finali, fiind de fiecare dată pregătiţi să venim în întâmpinarea cerinţelor acestora.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
Cum să aliniem echipa de produs la celelalte echipe din companie

Acum câțiva ani, am participat la un team building în care a trebuit să tragem un camion de pompieri cu ajutorul unor frânghii. Aveam mai multe frânghii la dispoziție, așa că, împreună cu echipa mea, am hotărât să folosim două frânghii și să le legăm de partea din față a camionului, sub semnalizatoare, în unghi de 45 de grade, astfel: Și am tras, și camionul abia se clintea, și am tras… Trăgeam în două direcții cât de tare puteam, iar camionul abia se mișca. Apoi ne-am gândit: cum putem face altfel? Am legat frânghia de partea din față în centru, și am decis să tragem cu toții într-o singură direcție. Văzându-ne, facilitatorul team buildingului ne-a sfătuit să avem pe cineva în camion cu piciorul pe frână.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Crossover
  • Hewlett Packard Enterprise
  • Colors in projects

« Articole mai vechi