ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 126
Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Simplex team Founders of MIRA Rehab
PROGRAMARE
Microsoft Kinect - de la SF la realitate

Încă din anul 2002, de la lansarea filmului Minority Report regizat de Steven Spielberg în care personajul principal John Anderton, jucat de Tom Cruise, interacţionează cu un calculator folosind o mănuşă şi gesturi ale mâinilor şi degetelor, lumea tehnologică a început să vorbească despre un nou mod de utilizare a calculatoarelor, un mod în care butoanele şi mouse-ul să nu fie principala metodă de interacţiune între om şi PC, un mod care să ofere utilizatorilor o interfaţă naturală (Natural User Interface - NUI). Pe parcursul anilor următori s-au făcut publice diferite proiecte şi concepte asemănătoare, dar abia după șapte ani, la Electronic Entertainment Expo 2009 (E3), Microsoft a anunţat Project Natal, punând accent pe ideea „You are the controller” („Tu eşti Controller-ul”).


Tavi Bolog Development Lead at Nokia
PROGRAMARE
Agile Software Development folosind Scrum

Pe la începutul lui 2008, compania în care lucram la momentul respectiv a decis că trebuie să devenim agili și să folosim Scrum. Nu am înțeles exact de ce ar trebui să ne schimbăm modul de lucru pe care îl foloseam ca echipă, mai ales că până la urmă urmam SDLC (software development life cycle): cerințe, design, implementare, testare, mentenanță și aveam câte un release la 3-4 luni folosind waterfall.

Reclame


Robert Enyedi Senior Software Developer
@Betfair
PROGRAMARE
Big Data

De ce “big data”? Pentru că e un subiect la modă, pentru că piața pentru “big data” este un business de 70 de miliarde de dolari pe an cu o creștere de 15% de la an la an. Pentru că mai toate companiile mari de soft investesc în soluții orientate către “big data”, pentru că pe internet, zilnic, se generează o cantitate imensă de date (de ordinul sutelor de petabytes) și pentru ca toate aceste date sunt stocate și marea majoritate sunt supuse unor procese de analiză a datelor. Analiză care sa extragă informații utile pentru cei care le dețin, informații care de regulă duc la creșterea business-ului, amintim doar cîteva: detectarea patternului de cumpărare a utilizatorilor, o mai bună targetare a reclamelor, detectarea fraudelor, etc.


Ovidiu Deac Consultant software
PROGRAMARE
Programarea funcţională

Programarea funcţională (FP) este un concept destul de vechi apărut în anii ‘50 odată cu crearea limbajului Lisp. Se bazează pe “calculul lambda”, care e o ramură a matematicii introdusă în anii ‘30 de catre Alonzo Church https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/ wiki/Lambda_calculus. Elementul central în FP sunt funcțiile și în general se lucrează cu structuri de date imutabile și funcții pure. În general limbajele funcționale oferă un set de unelte care uşurează mult lucrul cu funcții.


Ioana Matros QA Engineering
PROGRAMARE
Exploratory Testing, o dezbatere…la modă

În ultima vreme am auzit/văzut în diferite contexte(grupuri, meetinguri…) subiectul Exploratory Testing despicat ca “firul în patru”. Targetul meu pentru acest articol e un rezumat – util, sper al ideilor primite, însușite, testate de către mine. Am tot ascultat dialoguri și monologuri legate de exploratory fie ele pro, fie contra. Urmărind un parcurs firesc al unei aplicații o să încerc să creionez și să subliniez câteva dintre argumente.


Horaţiu Mocian Tanar antreprenor in social media, fondator SociaLook
PROGRAMARE
SociaLook

Povestea SociaLook a început în aprilie 2011, când proaspăt revenit după primul meu startup, eșuat, am început să plănuiesc o nouă afacere. Ideea a venit într-un mod natural: când lucram la primul meu start-up, Newistic, eram în România și trebuia să găsesc clienți printre agențiile de comunicare din Anglia și SUA. Astfel, am petrecut câteva săptămâni folosind LinkedIn si Twitter pentru a căuta oameni care sunt activi pe aceste medii și contactându- i direct. Metoda a funcționat, și am reușit să stabilesc întâlniri în Londra cu patru persoane, iar trei dintre acestea au devenit clienți. În concluzie, LinkedIn si Twitter s-au dovedit a fi mult mai eficiente decât e-mailul.


Marius Mornea Software Engineer și fondator al Mintaka Research
PROGRAMARE
Interviu Dan Luţaş Portretul unui specialist în securitatea informaţiei

Am să încep prin a vă prezenta o dilemă legată de alegerea intervievatului din acest număr al revistei: Dan Luţaş. Mi-a fost coleg de liceu şi facultate şi îmi place să îl consider prieten, lucru care a generat iniţial un conflict intern între obiectivitatea în alegerea şi prezentarea articolului, şi subiectivismul adus de amestecul vieţii personale cu cea profesională.


Andreea Pârvu People Operations Business Partner @ Endava
PROGRAMARE
Pregătirea unui interviu

Cum să mă pregătesc pentru un interviu? Răspunsul în mintea mea este extrem de familiar. Dar, când încerc să-l pun pe hârtie, devine din ce în ce mai complicat. Așa este și cu participarea la interviuri. Te gândești că e o discuție degajată pe care o vei purta cu una sau mai multe persoane. Pus în fața faptului împlinit realizezi că ai emoții, pe care uneori nu știi cum să le controlezi și din teama de a nu avea momente stânjenitoare de liniște, răspunzi cât de repede poți la întrebarea care îți este adresată.


Simona Bonghez Managing Partner @ Colors in Projects
PROGRAMARE
Faceți cunoștință cu Gogu!

Gogu este un personaj amuzant, cinic pe alocuri, un introvertit pentru care monologul interior reprezintă o alternativă la viața reală. Cu ajutorul lui Gogu, analizăm diferite ipostaze din viața managerului de proiect și a echipei sale și sugerăm soluții ușor de înțeles și aplicat. Cum ar spune Gogu...„aproape de bun simț”. Vă invităm să-l urmăriți pe Gogu și să-i trimiteți sugestiile voastre.

Editorial

Salut, Revista s-a bucurat de un real succes pentru primul său număr, www.todaysoftmag.ro a avut peste 1373 de vizitatori unici de la lansarea din 6 Februarie 2012. Imboldul local s-a simțit prin cele 1420 de accesări a utilizatorilor din Cluj. Suportul comunității locale în sprijinirea acestei inițiative nu s-a lăsat așteptat. Mulțumim ISDC pentru încrederea acordată de a deveni primul nostru sponsor.

Citeşte mai mult

VIDEO: NUMĂRULUI 126

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Telenav
  • .msg systems
  • Colors in projects