ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Paul Stănescu Lead Software Architect @ P3
PROGRAMARE
Android Automotive. Un sistem de operare creat pentru a fi copilotul tău

AAOS sau Android Automotive Operating System reprezintă o evoluție a sistemelor de infotainment în mașină, oferind o experiență de utilizare mai integrată și mai familiară pentru șoferi și pasageri. Prin integrarea strânsă cu ecosistemul Google, utilizatorii pot beneficia de funcționalități avansate de conectivitate și control vocal în timp ce se află la volan astfel acest sistem devine un copilot de nădejde ajutând la creșterea gradului de siguranță la volan.

Reclame


Teofil Zaharia Technical Expert @ Bosch Engineering Center Cluj
PROGRAMARE
Vehicule electrice pe hidrogen – Verificare și validare în medii virtuale

Piața autovehiculelor este într-o schimbare majoră, numărul vânzărilor de modele electrice fiind într-o creștere fără precedent (iea.org, 2023). Acestea sunt reprezentate de vehicule ce folosesc bateria ca sursă unică de energie (BEV) și de cele hibride (PHEV/HEV). Printre ultimele se numără cele ce folosesc arderea combustibililor fosili în sinergie cu bateria, dar și o categorie mai puțin cunoscută, anume a vehiculelor electrice cu pile de combustie (FCEV, Fuel Cell Electric Vehicle). Fiecare dintre aceste categorii a adus noi provocări tehnice, în domeniul HW precum și SW. Scopul acestui articol este să prezinte metodologii și soluții pentru testarea SW în automotive, cu exemple specifice pentru FCEV-uri pe hidrogen.


Adrian Militaru Data Engineer @ Accesa

Sandor Marton Data Engineer @ Accesa
PROGRAMARE
Clasificarea tranzacțiilor frauduloase folosind BigQuery ML

Clasificarea este una dintre cele mai frecvent întâlnite modalități pentru dezvoltarea de soluții în sistemele bazate pe inteligență artificială. Câteva dintre cele mai populare aplicații ale acestor algoritmi sunt: recunoașterea obiectelor din imagini, transcrierea scrisului de mână și recunoașterea literelor, diagnosticarea medicală, detecția spamului, analiza sentimentelor în procesarea limbajului natural, clasificarea utilizatorilor sau a clienților unei piețe, predicția abandonului clienților, detecția operațiilor bancare. Articolul de față prezintă o suită de servicii ale platformei Google Cloud Platform (GCP) în rezolvarea unei probleme de clasificare binară: detecția tranzacțiilor frauduloase.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Java prin exemple (II) – clasele sealed

Java 17 ne aduce câteva lucruri noi printre care și sealed classes. Acestea îmbunătățesc limbajul prin faptul că reprezintă o modalitate de a restricționa accesul la extinderea unei clase. Desigur, aveam pentru aceasta opțiunea marcărilor ca final sau limitările prin modificatorii de acces protected ori private. Avantajul claselor sealed constă în controlarea mai ușoară a cine are dreptul de a o extinde.


Laszlo Balogh Business Analyst @ PitechPlus
DIVERSE
AI sau Noi? Cum ar putea arăta viitorul

În ultimul timp, am tot auzit întrebarea: “Oare ne va înlocui Inteligența Artificială (IA)?” Sincer, la acel moment, nu eram la curent cu tot ce înseamnă IA și nu aveam temerea că ne poate înlocui sau că din cauza sa ne-am putea pierde locul de muncă. Așa că am început să aprofundez subiectul. În mod evident, am întâlnit ChatGPT de la OpenAI și m-am gândit: “Sigur, despre asta este vorba!” Dar după câteva căutări, am mai găsit alte tooluri. Așa că, dintr-o dată, aveam la îndemână zeci de variante de IA. Dacă tot am găsit ChatGPT, mi-am propus să văd ce știe și ce nu știe să facă. Am dorit să înțeleg cum și dacă ar putea să mă înlocuiască la locul de muncă. Sunt Business Analyst (BA) și Proxy Product Owner (PO) în cadrul PitechPlus, iar ca să pot determina dacă IA ar putea să mă înlocuiască, mai întâi am detaliat taskurile mele zilnice.


Csaba Kovacs Engineering Manager @ Freelancer
PROGRAMARE
Simțul fals de securitate sau înțelegerea parolelor și a vulnerabilităților lor

Parolele sunt cel mai frecvent folosite metode de autentificare. Chiar dacă există alte metode mult mai elaborate și mai moderne de identificare și autentificare, ușurința lor de utilizare face parolele de neegalat în domeniul securității. Fiecare dintre noi a trebuit să creeze mai multe parole pe parcursul vieții, dar câți dintre noi au depus efort să reflecteze asupra acestora, dincolo de cerințele minime pentru a fi acceptate?


Wolfgang Fuerst Head of Department @ Bosch Engineering Center Cluj

Ion Corneliu Stoica Head of Department @ Bosch Engineering Center Cluj
PROGRAMARE
Transformare #LikeABosch

Este evident că există o relație strânsă între ingineria mecanică și industria Automotive. Mecanismele de virare, suspensia roților sau transmisia, componente mecanice arhicunoscute din vehicule, au fost dezvoltate și îmbunătățite pe parcursul timpului, devenind mai eficiente, complexe și fiabile.


Cristina Temian Project Delivery Manager @ Accesa

Larisa Iordache Project Delivery Lead @ Accesa
MANAGEMENT
Metodologia Agile – Eșuează devreme. Eșuează des

Cine ar fi crezut că o excursie în munții din Utah ar duce la așa o schimbare în privința modului în care privim munca? În februarie 2001, un grup de șaptesprezece oameni s-au întâlnit cu scopul de a petrece timp în aer liber și de a se bucura de natură, retrăgându-se într-o cabană la munte. Ei au făcut însă mai mult decât atât, pentru că - imediat după călătorie - întreaga lume urma să citească Manifestul Agile (Agile Software Development Manifesto).


Tibor Boné Project Manager @ msg systems Romania

Cătălin Rusu Senior Project Manager & Agile Coach @ msg systems Romania
MANAGEMENT
De ce eșuăm?

Luați o ceașcă de cafea, dragi pasionați de software, pentru că suntem pe cale să ne îmbarcăm într-o călătorie în lumea adesea plină de umor, uneori tragică, dar întotdeauna edificatoare a eșecurilor de proiect. Prima noastră oprire: Stația Așteptărilor. Aici, managerii plutesc într-un ocean de optimism, conduși de curenții subțiri ai așteptărilor, în timp ce acei din proiecte, care fac munca, se simt de parcă ar fi în niște tranșee, în plin război. În condițiile în care comunicarea dintre aceștia este la fel de rară ca o zi însorită în decembrie, dezamăgirea este singurul lucru care se poate obține în mod natural. Din păcate, lucrurile nu se opresc aici. Conduși de idei și intenții bune, cum ar fi decizii și retrospective bazate pe date și fapte, avem de cele mai multe ori nefericita onoare de a fi înșelați de propriile metrici.


Nóra Dobre Senior HR Manager @ Temenos
MANAGEMENT
Snatch - Unde dai și unde crapă

Traducerea titlului filmului Snatch cu „Unde dai și unde crapă“, pe lângă faptul că mi s-a părut foarte inspirată, mi-a atras atenția asupra capacității zicerilor populare de a exprima într-o manieră sintetică și expresivă, realități din viață.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
EVENIMENTE
Experts panel: AI & HyperAutomation

Luna August ne-a găsit în cetatea Oradea la un eveniment de lansare de vară special. Subiectele AI și HyperAutomation au fost dezbătute alături de invitații noștri:

  • Iulia Prodan - RPA Solution Architect @ Accesa,

  • Maria Irimiaș - Service Delivery Manager | RPA @ Accesa,

  • Ovidiu Mățan (moderator) - Fondator @ Today Software Magazine

Editorial

Într-o lume ocupată este necesar să termini în fiecare zi un task, să analizezi o nouă bibliotecă, să faci cod review sau să participi la un meeting remote cu echipa clientului. Toată această execuție seamănă cu munca furnicilor care construiesc un mușuroi. Acesta este foarte bine realizat, solid, doar că este foarte asemănător cu mușuroaiele făcute de dinainte. Nicio o inovație și nici un element în plus sau în minus față de modelul standard impus de specie. Ne oprim însă aici cu incursiunea în lumea furnicilor, mai bine îi lăsăm pe entomologi să se ocupe de asta... Dar comparația rămâne validă, câtă vreme vedem că și în munca programatorilor planează riscul instalării rutinei și al șablonizării. Lipsa imaginației și a creativității are la bază două motive: primul constă în faptul că nimeni nu îl întreabă pe programator ce părere are despre produsul la care lucrează, iar cel de-al doilea se referă la neputința de a fi creativ dacă lucrezi la capacitate maximă în fiecare zi. Iar dacă acest lucru se repetă an de an, ajunge să nu mai conteze să ai idei bune. Te bucuri de un team building reușit o dată pe an și te declari mulțumit la compania la care lucrezi. Cred că știm cu toții astfel de exemple. Oare asta trebuie să definească munca unui programator ? Chiar am uitat că putem realiza aproape orice prin aplicațiile noastre pentru a schimba lumea într-una mai bună ? De ce nu mai vrem să o facem ?

Citeşte mai mult

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects