ABONAMENTE VIDEO JOBS REDACȚIA
RO
EN

Claudia Jelea Avocat & Consilier in domeniul marcilor
@IP Boutique


Mihai Jelea Avocat @ IP Boutique
@IP Boutique
Mentenanța software-ului la comandă – Gratis sau contra cost ?

Dezvoltatorii de software la comandă așteaptă uneori cu nerăbdare perioada de mentenanță. La acest moment software-ul e deja instalat local pe echipamentele/infrastructura clientului, iar treaba mai laborioasă a adaptării lui la procesele și nevoile clientului este în bună măsură încheiată. Dacă etapele de dezvoltare și implementare au fost bine gestionate și finalizate, în perioada de mentenanță efortul dezvoltatorului de software ar trebui să fie diminuat semnificativ, iar profitabilitatea sa să crească. Cu puțin noroc (sau poate că nu doar norocul e la mijloc), în această etapă a mentenanței, intervențiile dezvoltatorului și resursele alocate vor fi minime, în timp ce onorariile de mentenanță (unele deosebit de generoase) vor compensa profitabilitatea scăzută a proiectului din etapele anterioare.

Reclame


Ioana Varga Expert contabil Managing Partner @ A&I Consulting
Plata corectă a serviciilor și licențelor online

În contextul digitalizării modului de lucru, pentru multe businessuri este necesară achiziția fie de aplicații software, fie de drepturi de utilizare a anumitor materiale: Foto-Video (Ex.Shutterstock), Audio (ex. Audiojungle) sau alte materiale care pot fi utilizate în procesul de creație a unui produs digital finit, atât în industria IT cât și în industria creativă. Luând în calcul acest aspect este important de știut modul în care tratăm din punct de vedere fiscal-contabil achiziția acestor “produse”. Primul pas din punct de vedere legal este de a determina dacă achiziția poate fi sau nu considerată o redevență.


Florentina Șipețean Consulting Manager @Azimut Happy Employees
Well-being, HR și știința complexității

Acest articol este despre well-being, despre rolul departamentului de HR și o perspectivă nouă din partea științei de a ne uita la cele două. Fie va marca semnificativ modul de organizare al companiilor, fie va rămâne o teorie care nu s-a bucurat de popularitate. Întrebări de la care pornim: este recomandat să lăsăm o echipă să se organizeze singură? Cine atunci poate lua decizii în legătură cu bunăstarea tuturor?


Erika Kramarik Marketing manager @ Cartea Daliei
Cartea Daliei. Să predăm programare pe limba celor mici

Printre angajații din domeniul IT din Cluj-Napoca, 40 de angajați de la cinci companii ies în evidență cu o rutină mai neobișnuită. O dată pe săptămână, timp de o oră, ei coordonează voluntar cluburi de programare pentru cinci clase de a IV-a din școli locale. Cu ajutorul limbajului Scratch, elevii învață despre algoritmi într-un cadru prietenos. Învață să dea viață unor personaje și să creeze mici jocuri. Toate cluburile au același scop: de a pregăti elevii pentru o piață a muncii din ce în ce mai digitalizată.


George Bara Co-fondator
@ZA Cloud
TrustServista – un produs ce promite stoparea fenomenului fake news, dezvoltat la Cluj și finanțat de Google

Fake News” este un termen care a intrat în vocabularul comun destul de recent, o dată cu alegerile prezidențiale din SUA. Un fenomen care era cunoscut mai mult din prisma articolelor de tip click bait devenite virale rapid pe rețelele sociale, știrile false au cunoscut notorietate doar când impactul lor global a fost recunoscut public de șefii giganților IT Google sau Facebook care au subliniat în premieră că acest gen de știri are puterea de a influența alegerile democratice.


Anca Tichy Talent Engagement Partner @ 3Pillar Global

Ioan Ciorneschi Engineering Manager @ 3Pillar Global
@
E atitudinea un predictor al performanţei?

Un coleg (mai meticulos decât mine) mi-a spus, când şi-a descris inventarul anului 2016, o cifră pentru numărul de interviuri tehnice în care a intrat. Cifra (mare - dar irelevantă) m-a obligat să meditez la puterea şi responsabilitatea pe care cineva o are când - în esenţă - judecă un om. Speriat de cât de abraziv şi contondent sună “să judeci”, am aplicat filtrul corporatist şi am ajuns la “să evaluezi”. Parcă nu-i aşa de puternic. Procesul de evaluare are o componentă implicită de obiectivitate, iar judecata e aproape demiurgică şi cumva finală!


Ligia Cremene, Ph.D Coach, Consultant HR și Dezvoltare Organizațională @ Creative Org Solutions
Creativitatea – o nouă alfabetizare

A scrie cod înseamnă a construi, a crea. Codul conține cărămizile din care e construit viitorul. Permiți minții tale să dezvolte instrumente incredibile. Aceasta presupune un nivel de creativitate ce nu se mai regăsește în alt domeniu, oricum nu într-o formă similară. Creativitatea este abilitatea de a pune ideile imaginate în practică. Ea se caracterizează prin capacitatea de a percepe lumea în feluri noi, de a identifica patternuri ascunse, de a face conexiuni între fenomene care aparent nu au nicio legătură, și nu, în cele din urmă, de a rezolva probleme generând și implementând soluții.


Szilárd Kacsó CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees
Este autenticitatea un sfat incomod pentru un lider?

Eram într-o sesiune de coaching cu un senior manager al unei companii de servicii și discutam despre provocările pe care le-a trăit în confruntările cu anumiți team leaderi. La un moment dat, când discutam despre soluții și acțiuni concrete, m-a întrebat: ,,Ar trebui să fiu autentică sau să încerc altă abordare?” Ea se gândea la posibilitatea de a avea o abordare diferită de felul ei de a fi și de a acționa natural. Întrebarea m-a lovit din plin, deoarece cred în leadershipul autentic. Consider că liderii ar trebui să aibă o înclinație naturală de a genera performanță prin oameni, de a fi asertivi, de a oferi feedback constructiv și aprecieri și de a comunica scopul și misiunea. Liderii ar trebui să fie naturali și autentici în orice situație, deoarece rolul lor nu este restricționat de program ( de exemplu de la 9 la 17). Ar trebui să își asume acest rol 24/7, deoarece în permanență oamenii le observă comportamentul sau vorbele pe care le transformă în lucruri de luat în seamă (și de urmat) sau în lucruri de criticat.


Ioana Varga Expert contabil Managing Partner @ A&I Consulting
Analiză fiscală. Proiectul Start-up Nation

Un proiect de interes major pentru noii antreprenori, mai precis Start-up Nation, stârnește discuții aprinse în sfera publică. Deși scopul acestuia este de a veni în întâmpinarea celor ce vor să își înființeze propria afacere, opiniile sunt împărțite. Pentru a vă ajuta să vă informați corect, analizăm în rândurile de mai jos proiectul din punct de vedere fiscal. Proiectul se află încă în dezbatere publică, dar ne aștepăm să fie demarat în viitorul apropiat. Din acest motiv, este foarte important să cunoaștem din timp ce prevederi conține, pentru a ne putea pregăti din timp planul de afaceri.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Crossover
  • Colors in projects

« Articole mai vechi