ABONAMENTE VIDEO JOBS REDACȚIA
RO
EN

Florentina Șipețean Consulting Manager @Azimut Happy Employees
Well-being, HR și știința complexității

Acest articol este despre well-being, despre rolul departamentului de HR și o perspectivă nouă din partea științei de a ne uita la cele două. Fie va marca semnificativ modul de organizare al companiilor, fie va rămâne o teorie care nu s-a bucurat de popularitate. Întrebări de la care pornim: este recomandat să lăsăm o echipă să se organizeze singură? Cine atunci poate lua decizii în legătură cu bunăstarea tuturor?


Ligia Cremene, Ph.D Coach, Consultant HR și Dezvoltare Organizațională @ Creative Org Solutions
Creativitatea – o nouă alfabetizare

A scrie cod înseamnă a construi, a crea. Codul conține cărămizile din care e construit viitorul. Permiți minții tale să dezvolte instrumente incredibile. Aceasta presupune un nivel de creativitate ce nu se mai regăsește în alt domeniu, oricum nu într-o formă similară. Creativitatea este abilitatea de a pune ideile imaginate în practică. Ea se caracterizează prin capacitatea de a percepe lumea în feluri noi, de a identifica patternuri ascunse, de a face conexiuni între fenomene care aparent nu au nicio legătură, și nu, în cele din urmă, de a rezolva probleme generând și implementând soluții.

Reclame


Szilárd Kacsó CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees
Este autenticitatea un sfat incomod pentru un lider?

Eram într-o sesiune de coaching cu un senior manager al unei companii de servicii și discutam despre provocările pe care le-a trăit în confruntările cu anumiți team leaderi. La un moment dat, când discutam despre soluții și acțiuni concrete, m-a întrebat: ,,Ar trebui să fiu autentică sau să încerc altă abordare?” Ea se gândea la posibilitatea de a avea o abordare diferită de felul ei de a fi și de a acționa natural. Întrebarea m-a lovit din plin, deoarece cred în leadershipul autentic. Consider că liderii ar trebui să aibă o înclinație naturală de a genera performanță prin oameni, de a fi asertivi, de a oferi feedback constructiv și aprecieri și de a comunica scopul și misiunea. Liderii ar trebui să fie naturali și autentici în orice situație, deoarece rolul lor nu este restricționat de program ( de exemplu de la 9 la 17). Ar trebui să își asume acest rol 24/7, deoarece în permanență oamenii le observă comportamentul sau vorbele pe care le transformă în lucruri de luat în seamă (și de urmat) sau în lucruri de criticat.


Ioana Varga Expert contabil Managing Partner @ A&I Consulting
Analiză fiscală. Proiectul Start-up Nation

Un proiect de interes major pentru noii antreprenori, mai precis Start-up Nation, stârnește discuții aprinse în sfera publică. Deși scopul acestuia este de a veni în întâmpinarea celor ce vor să își înființeze propria afacere, opiniile sunt împărțite. Pentru a vă ajuta să vă informați corect, analizăm în rândurile de mai jos proiectul din punct de vedere fiscal. Proiectul se află încă în dezbatere publică, dar ne aștepăm să fie demarat în viitorul apropiat. Din acest motiv, este foarte important să cunoaștem din timp ce prevederi conține, pentru a ne putea pregăti din timp planul de afaceri.


Claudia Jelea Avocat & Consilier in domeniul marcilor
@IP Boutique


Mihai Jelea Avocat @ IP Boutique
O posibilă soluție de back-up pentru companii – software escrow

Multe companii ajung să depindă de anumite soluții software de business din varii motive: fie ca urmare a utilizării îndelungate a acestora, fie ca urmare a unei adaptări (adeseori laborioase și de durată) a soft-ului la particularitățile respectivelor afaceri, fie pur și simplu pentru că softul în cauză este unul foarte bun în comparație cu celelalte soluții de pe piață. Un exemplu poate fi cel al soluțiilor ERP (enterprise resource planning) adaptate în funcție de procesele de business ce prezintă interes pentru compania beneficiară. Aceste softuri ajung să fie particularizate și utilizate într-un asemenea grad ridicat, încât pentru unele companii este imposibil să-și desfășoare activitatea fără ele. (De exemplu: companiile de transport, companiile de distribuție, instituțiile financiare, etc.). Mai pot exista și alte exemple.


Mihai Varga Design Lead @ Interface-design.co.uk
Formularea unei strategii de design

Deși ne place să credem că pentru design sunt suficiente talentul și creativitatea, organizarea procesului de design este un factor critic pentru succesul unui proiect. În cele ce urmează, descriem câteva idei care ajută la structurarea unei strategii de design, mai ales pentru proiectele de design de interfețe pentru software.


Ioana Varga Expert contabil Managing Partner @ A&I Consulting
PFA versus Microîntreprindere. Care este cea mai avantajoasă formă de organizare în 2017?

Într-un articol din anul trecut vă informam asupra modificărilor fiscale ce au intervenit începând cu anul 2016 în modul de taxare a veniturilor din activități independente. Anul 2016 a trecut și avem în față un an 2017 care ne-a adus o avalanșă de modificări în ce privește modul de taxare al companiilor. De aceea, am considerat oportun să reluăm analiza asupra modificărilor cu impact asupra veniturilor obținute de către persoanele fizice autorizate.  În esență, modul de impozitare al acestor tipuri de venituri nu s-a schimbat, astfel reluăm taxele și contribuțiile obligatorii în acest moment.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
Proiectul Vreau Un Dac în Bucureşti - Interviu cu Alexandru Voiculescu

Am stat de vorbă cu Alexandru Voiculescu, fondatorul PureQuad, o companie românească de servicii IT care a ales să se implice în proiectul Vreau un Dac la București, proiect realizat de Asociația Identitate Culturală Contemporană (AICC).
Ovidiu Mățan: Care este legătura dintre o companie de IT și un proiect care dorește să aducă o statuie din Florența la București prin realizarea unei copii a acesteia?
Alexandru Voiculescu: Evident legătura este realizată de oamenii și idei comune. Pe mine și inițiatorii acestui proiect ne leagă o decadă de proiecte în IT și outsourcing, începând cu 2004.


Paula Năsălean Project Manager @ Ruby Tribe
Coworking și România

Una din preocupările firmelor de astăzi este cum să își motiveze angajații pentru a deveni mai productivi și satisfăcuți la locul de muncă. Și pentru că nu este o sarcină ușoară, încă se caută soluții: de la abonamente la sală, abonamente de parcare, la compensații financiare, bonificații sau team bulidinguri. Dacă ești angajat al unei firme, sarcina aceasta revine departamentului de HR. Dar ce se întâmplă atunci când nu ai un șef? Când tu ești propriul tău stăpân, când ești consultant, freelancer sau pur și simplu faci home office?


Bálint Ákos Trainer @ M&Co Training
Mitul serendipităţii

Ideea potrivit căreia norocul are un rol definitor în domeniul inovaţiei este destul de răspândită. Site-uri diferite ne oferă numeroase exemple de inovații semnificative despre care se afirmă că au luat naştere datorită unor circumstanţe întâmplătoare. Însă eu am altă părere. Pe scurt: serendipitate nu există. Da, știu… este o afirmație curajoasă. Totul depinde de felul în care definim serendipitatea. Fără a intra în discuții semantice, ceea ce doresc să subliniez este faptul că norocul are un rol şi o importanță mult mai redusă în acest domeniu decât se crede în general.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Crossover
  • Hewlett Packard Enterprise
  • Colors in projects

« Articole mai vechi