REDACTIA
RO
EN

Mihai Varga Design Lead @ Interface-design.co.uk
Evaluarea livrabilelor de design

Modul în care se raportează oamenii la design complică uneori procesul prin care actori bine intenționați încearcă să creeze un produs digital. Designul pare ceva ezoteric și subiectiv. În plus, există mitul că simplul fapt de a fi văzut multe site-uri web conferă expertiză. În realitate există principii empirice, pragmatice și logice care stau la baza unui design reușit. Încă este utopic să ne dorim ca toți actorii implicați în procesul de design să se raporteze la criterii clare când evaluează un design - domeniul nu este suficient de matur. Totuși, există principii care odată cunoscute de mai mulți actori, procesul de design are rezultate mai bune. Chiar dacă numai designerul recurge la ele, livrabilele ajung la o calitate superioară, iar el va putea argumenta deciziile luate. Dacă și *project managerul* își însușește acest mod de a evalua un design, va putea să explice mai inteligibil clientului livrabilele și va putea să îl consilieze într-un mod prin care îi va câștiga respectul. În final, dacă și clientul va înțelege acest mod de gândire, discuțiile vor putea să fie pline de substanță și atenția se va îndrepta spre acele aspecte care îmbunătățesc cu adevărat produsul digital.


Ioan Ciorneschi Engineering Manager @ 3Pillar Global
Alt unicorn: developerul care vinde

I-am simţit pasiunea (şi rar e aşa de pornit pe alte subiecte decât cele tehnice, Game of Thrones şi în ultima vreme, parapanta). I-am spus că şi eu sunt de acord cu el în două privinţe: (1) că e bun la ce face şi (2) că e jenat să vândă. Spre norocul meu a fost de acord să asculte de ce cred eu că deja face vânzări şi de ce ar trebui să-şi îmbunătăţească abilităţile de vânzător şi cum îl ajută asta în carieră. Zice: “Un developer care lucrează la o firmă de *outsourcing* şi care face vânzări - hai că-s curios.”

Reclame


Ioana Varga Expert contabil Managing Partner @ A&I Consulting
Ce trebuie să știi din punct de vedere contabil dacă dezvolți produse software

Să presupunem că deținem o companie ce activează în domeniul dezvoltării de software. Identificăm o nevoie și o piață de desfacere, după care conturăm o primă idee despre ce putem oferi . În primul rând, trebuie să stabilim dacă ceea ce urmează să dezvoltăm reprezintă un serviciu pe care îl prestăm sau dacă va rezulta un produs propriu, pe care îl vom valorifica în viitor. Astfel, trebuie să aplicăm câteva criterii pentru a putea încadra corect rezultatele în una dintre cele două categorii. Aspectele legate de prestarea de servicii sunt mult mai ușor de evaluat, astfel vom încerca să conturăm criteriile necesare pentru a recunoaște dacă ceea ce producem este un produs, un activ necorporal.


Claudia Jelea Avocat & Consilier in domeniul marcilor
@IP Boutique
Interconectarea adusă de IoT - din perspectivă (cvasi)juridică

Internet of Things (Internetul Lucrurilor) - IoT este deja aici și nu poate fi ignorat. Termenul este folosit din ce în ce mai des și în România și se referă la diverse obiecte fizice conectate - prin Internet și aplicații software ce le permit să comunice unul cu celălalt (și cu noi, utilizatorii). Pe scurt, IoT aduce împreună lumea fizică și lumea virtuală. Se preconizează că - până în anul 2020 - vom avea 200 miliarde de obiecte interconectate, potrivit estimărilor Intel; adică aproximativ 26 pentru fiecare individ de pe Terra. Cum vă sună această cifră? Sigur, această interconectare a oamenilor și obiectelor dă naștere unor posibilități nelimitate; dar, în același timp, mă trec puţin fiorii când îmi imaginez cât de diferită va fi societatea în care va trăi fiica mea.


Adrian Vîntu Coach în Leadership și Inteligență Emoțională @ self employed
Cum să arunci în aer o conversație înainte de a o începe

De ce să intri relaxată în discuția cu subalternul sau colegul? Tocmai s-a petrecut o dramă, prima din lume și din firmă, ai toate motivele din univers să fii stresată. Se pare că stresul, epidemia secolului 21, este luat în glumă în România. Se pare că sumele incredibile de bani pierduți de către companie nu îi impresionează pe șefi, dar recunosc că nici angajații, a căror sănătate emoțională, mentală, comportamentală și interpersonală este grav degradată, nici ei nu… „se stresează” cu acest subiect.


Cristina Costescu HR Corporate @ NTT DATA România
Când o companie IT sprijină mediul academic!

Suntem o companie care dorește să investească în dezvoltarea competențelor IT și să crească această comunitate. Considerăm că investiția în formarea unor specialiști în zona IT și Software reprezintă o investiție în viitorul companiei noastre. Inițiativele noastre de a susține sistemul educațional sunt împărțite pe mai multe paliere, de la susținerea programelor de licență la programe de reconversie și chiar și la realizarea unor cursuri de specialitate. Astfel am ales să investim împreună cu alte companii din industria IT în programul Facultății de Matematică și Informatică, din cadrul Universității Babeș-Bolyai, la nivel licență, linia de studiu în limba germană. Pe lângă sprijinul financiar pe care îl acordăm acestei linii de studiu, studenții din anuI I, II și III din cadrul acestui program își desfășoară cursurile și seminariile la sediul NTT DATA România din Cluj Napoca în laboratoarele și sălile noastre special amenajate pentru activități didactice.


Adrian Beșleagă Manager Operatiuni @ A&I Consulting
Ce condiții trebuie îndeplinite la angajarea cetățenilor străini

Cetățenii UE/ SEE/ CE pot lucra pe teritoriul țării noastre în mod dependent sau independent în aceleași condiții ca și cetățenii români, neexistând limitări atâta timp cât activitățile desfășurate se încadrează în condițiile prevăzute de legile în vigoare. Dacă doresc să stea mai mult de trei luni pe teritoriul României, atunci trebuie să își înregistreze rezidența la formațiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI) din județul în care locuiesc. Acest lucru poate fi făcut prin intermediul unei certificat de înregistrare, a unei cărți de rezidență sau a unei cărți de rezidență permanentă, acte eliberate pe baza unei serii de documente, în funcție de scopul șederii în România.


Radu Cristea Entrepreneur & Co-author @ Faces of Freedom, Lives of Courage
Gândit, proiectat şi fabricat la Cluj

Implementarea tehnicii de calcul poate şi trebuie să fie un mijloc pentru accelerarea asigurării tuturor condiţiilor materiale şi spirituale în vederea ridicării continue a nivelului de civilizaţie. (Rev. Stiinţă şi tehnică 1986).  Deşi citatul aparţine unei ere trecute, unor vremuri în care multe lucruri s-au petrecut altfel de cum ar fi fost firesc, totuşi, preocuparea pentru ştiinţă şi cercetare în domeniul cibernetic-informatic (acronimul I.T. a apărut mai târziu) a existat încă din 1965 când apar primele institute de cercetare în domeniul electronicii. În 1970 se realizează la scară industrială primul calculator românesc, Felix C-256, în 1975  a fost înfiinţată Intreprinderea de Echipamente Periferice (IEPER) precum şi societatea româno-americană Romcontrol Data. În acelaşi an, apar noile modele ale  familiei de calculatoare româneşti Felix, calculatoare exportate către blocul ţărilor comuniste pentru mai bine de 10 ani. Această primă familie de calculatoare, destinată exclusiv rezolvării cerinţelor unităţilor industriale referitoare la conducerea producţiei şi a celorlalte aplicaţii, cât şi a altor unităţi economice şi centrale, a fost urmată de apariţia calculatoarelor Coral, Cub şi altele.


Adrian Beșleagă Manager Operatiuni @ A&I Consulting
Facturarea în tranșe și implicațiile fiscale

Facturarea în tranșe este o modalitate eficientă de îmbunătățire a cash-flow-ului cât și pentru protejarea clienților în cazurile în care vorbim de o valoare mare a produselor livrate sau a serviciilor prestate, oferind posibilitatea unei relaxări financiare. Vorbim de facturarea în tranșe, în următoarele situații:

  • În cazul avansurilor. Avansurile reprezintă plata parțială sau integrală a contravalorii bunurilor și serviciilor, efectuată înainte de data livrării sau prestării;
  • Pentru livrările de bunuri și/sau prestările de servicii efectuate continuu, respectiv cu periodicitate lunară, anuală, etc. ;
  • Pentru contracte de prestări servicii, în care serviciul total de prestat poate fi defalcat în servicii individualizate, bine determinate, luând forma unor servicii de sine stătătoare;
  • Pentru contractele de livrări de bunuri, când se optează pentru plata prețului în rate.

Daniel Cornea Contabil
Bitcoin. Cum impozitezi un algoritm ?

Moneda virtuală este pe buzele tuturor – de la persoane obscure care activează în cele mai întunecate colțuri ale internetului și până la șefii marilor bănci centrale – reușind să capteze interesul și imaginația publicului. Libertarienii vorbesc despre sfârșitul monopolului guvernamental asupra monedei, inginerii au o nouă jucărie cu care se pot juca, activiștii și-au găsit mediul perfect care îmbină siguranța și confidențialitatea plăților, jurnaliștii au un subiect fascinant despre care pot scrie. Din tot acest zumzet, cei mai derutați sunt politicienii și guvernații.

Sponsori

  • Endava
  • 3PillarGlobal
  • Gemini Solutions
  • Betfair
  • Accenture
  • Telenav
  • Siemens
  • Bosch
  • ntt data
  • FlowTraders
  • Fortech
  • Colors in projects

« Articole mai vechi