ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 135
Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1

Wolfgang Fuerst Head of Department @ Bosch Engineering Center Cluj

Ion Corneliu Stoica Head of Department @ Bosch Engineering Center Cluj
@
Transformare #LikeABosch

Este evident că există o relație strânsă între ingineria mecanică și industria Automotive. Mecanismele de virare, suspensia roților sau transmisia, componente mecanice arhicunoscute din vehicule, au fost dezvoltate și îmbunătățite pe parcursul timpului, devenind mai eficiente, complexe și fiabile.


Csaba Kovacs Engineering Manager @ Freelancer
Simțul fals de securitate sau înțelegerea parolelor și a vulnerabilităților lor

Parolele sunt cel mai frecvent folosite metode de autentificare. Chiar dacă există alte metode mult mai elaborate și mai moderne de identificare și autentificare, ușurința lor de utilizare face parolele de neegalat în domeniul securității. Fiecare dintre noi a trebuit să creeze mai multe parole pe parcursul vieții, dar câți dintre noi au depus efort să reflecteze asupra acestora, dincolo de cerințele minime pentru a fi acceptate?

Reclame


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
Java prin exemple (II) – clasele sealed

Java 17 ne aduce câteva lucruri noi printre care și sealed classes. Acestea îmbunătățesc limbajul prin faptul că reprezintă o modalitate de a restricționa accesul la extinderea unei clase. Desigur, aveam pentru aceasta opțiunea marcărilor ca final sau limitările prin modificatorii de acces protected ori private. Avantajul claselor sealed constă în controlarea mai ușoară a cine are dreptul de a o extinde.


Adrian Militaru Data Engineer @ Accesa

Sandor Marton Data Engineer @ Accesa
@
Clasificarea tranzacțiilor frauduloase folosind BigQuery ML

Clasificarea este una dintre cele mai frecvent întâlnite modalități pentru dezvoltarea de soluții în sistemele bazate pe inteligență artificială. Câteva dintre cele mai populare aplicații ale acestor algoritmi sunt: recunoașterea obiectelor din imagini, transcrierea scrisului de mână și recunoașterea literelor, diagnosticarea medicală, detecția spamului, analiza sentimentelor în procesarea limbajului natural, clasificarea utilizatorilor sau a clienților unei piețe, predicția abandonului clienților, detecția operațiilor bancare. Articolul de față prezintă o suită de servicii ale platformei Google Cloud Platform (GCP) în rezolvarea unei probleme de clasificare binară: detecția tranzacțiilor frauduloase.


Teofil Zaharia Technical Expert @ Bosch Engineering Center Cluj
Vehicule electrice pe hidrogen – Verificare și validare în medii virtuale

Piața autovehiculelor este într-o schimbare majoră, numărul vânzărilor de modele electrice fiind într-o creștere fără precedent (iea.org, 2023). Acestea sunt reprezentate de vehicule ce folosesc bateria ca sursă unică de energie (BEV) și de cele hibride (PHEV/HEV). Printre ultimele se numără cele ce folosesc arderea combustibililor fosili în sinergie cu bateria, dar și o categorie mai puțin cunoscută, anume a vehiculelor electrice cu pile de combustie (FCEV, Fuel Cell Electric Vehicle). Fiecare dintre aceste categorii a adus noi provocări tehnice, în domeniul HW precum și SW. Scopul acestui articol este să prezinte metodologii și soluții pentru testarea SW în automotive, cu exemple specifice pentru FCEV-uri pe hidrogen.


Paul Stănescu Lead Software Architect @ P3
Android Automotive. Un sistem de operare creat pentru a fi copilotul tău

AAOS sau Android Automotive Operating System reprezintă o evoluție a sistemelor de infotainment în mașină, oferind o experiență de utilizare mai integrată și mai familiară pentru șoferi și pasageri. Prin integrarea strânsă cu ecosistemul Google, utilizatorii pot beneficia de funcționalități avansate de conectivitate și control vocal în timp ce se află la volan astfel acest sistem devine un copilot de nădejde ajutând la creșterea gradului de siguranță la volan.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
Experts Panel - Vara 2023

Am profitat de lansarea online din luna iulie pentru a avea o discuție relaxantă, de vară, cu invitații noștri:

  • Bogdan Dragoș - DevOps Engineer @ Accesa,

  • Iulia Tămaș - Head UX and Marketing Strategist @ Coffee In

  • Ovidiu Mățan (moderator) - Fondator @ Today Software Magazine

Conferință

NUMĂRUL 134 - AI & HyperAutomation

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • Telenav
  • .msg systems
  • Grab
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO

Design contribution