Experts panel: AI vs. Tradițional
Ascensiunea AI-ului ne provoacă să descoperim noi paradigme de folosire și de aplicare a acestuia în proiectele noastre. Alături de noi au fost prezenți la panel:
-
Costin Bădici - AI/ML Architect @ GlobalLogic,
-
Cornel Ștefanache - CTO @ AscentCore,
-
Răzvan Florian - President @ RIST,
- Alin Turcu - Data & AI Engineering Director @ Cognizant.
Designerul care a încercat „vibe coding"
Totul a început, așa cum încep multe călătorii ciudate după un iepure alb în zilele noastre, cu o întrebare tastată într-un chatbot: „Poate un designer să facă vibe coding?” E genul de întrebare care nici nu știe exact ce cere. E jucăușă. Puțin naivă. Dar sinceră. A venit de la mine — un designer, nu un developer. Genul de persoană care aranjează paletele de culori cu aceeași grijă cu care alții cataloghează timbrele. Întotdeauna am privit codul ca pe ceva ce aparținea altor oameni. Cel de la două birouri mai la stânga de mine. O altă planetă!
Rareș Coantă Senior Full-Stack .NET Developer @ CodeCrafters by BT
Cât de mult ne-a ajutat cu adevărat AI-ul în development
De-a lungul vremurilor, unul dintre secretele meșterilor a fost mereu folosirea celei mai bune unelte pentru treaba pe care trebuiau să o facă. Pentru noi, una dintre aceste unelte începe să fie, din ce în ce mai mult, inteligența artificială, unealta care, folosită în modul potrivit și în contextul favorabil, poate să facă o adevărată diferență când vine vorba despre viteză și despre calitate în crearea unei „opere de artă” a unui maestru. Dar, ca toate uneltele, pentru a o putea folosi, trebuie să știm mai întâi cum să o facem și, mai ales, cum ne poate ajuta în continuul nostru proces de creație.
Creează un joc: Ping Pong (II)
Vom continua în acest articol incursiunea noastră în realizarea unui joc casual folosind simple elemente de html și JS. Prima parte a acestui articol o puteți citi în numărul 151 al revistei.
Explorarea viitorului experienței utilizatorului: Ascensiunea interfețelor 3D și spațiale
De-a lungul anilor, am văzut cum interfețele digitale au evoluat de la simple comenzi text la experiențe bogate, bazate pe simpla atingere. Fiecare pas înainte ne-a adus mai aproape de moduri mai intuitive și captivante de a interacționa cu tehnologia. Acum, intrăm într-un nou capitol, unul în care ecranele nu mai sunt plate, iar interacțiunile nu se limitează la atingeri și glisări. Vorbim despre interfețe 3D și spațiale.
Tudor Colceriu Senior Consultant AWS Cloud Engineering @ MHP-A Porsche Company
AWS Lambda între cold-starts și cost-cuts: cât de departe putem merge?
Cât de rapid este „destul de rapid”? În lumea serverless, unde fiecare milisecundă se poate traduce în costuri generate, optimizarea funcțiilor AWS Lambda devine o provocare tentantă. De unde putem totuși trage linia între eficiență și efort inutil? Cât de mult putem întinde raportul cost-performanță, până nu mai este benefic?
Rolul tehnologiei IoT în măsurarea și detecția sonoră
Tehnologia Internet of Things (IoT) a revoluționat modul în care colectăm și analizăm datele din mediul înconjurător. Prin intermediul senzorilor inteligenți, rețelele IoT permit monitorizarea continuă a parametrilor de orice formă, oferind date esențiale pentru luarea deciziilor informate. Măsurarea zgomotului este crucială pentru evaluarea nivelurilor de poluare fonică, identificarea surselor de sunet și implementarea soluțiilor adecvate. Utilizarea tehnologiei IoT contribuie la crearea unor orașe inteligente și la protejarea sănătății publice.
Automatizarea Wwise Soundcaster cu Max/MSP
Max/MSP, un descendent Pure Data, a devenit în unul dintre cele mai notabile limbaje de programare pentru sound design și muzică experimentală, datorită formatului vizual, ce permite utilizatorilor să urmărească mai ușor flow-ul într-un program („patch”) prin conexiunile dintre obiecte. Pentru cei curioși, Ovidiu Mățan prezintă o bază solidă a workflow-ului în Pure Data, articole publicate în Today Software Magazine.
NUMĂRUL 155 - Software Craftsmanship
Design contribution