ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 156
Numărul 155 Numărul 154 Numărul 153 Numărul 152 Numărul 151 Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Alex Popescu Senior IT Consultant @ msg systems Romania
PROGRAMARE
Jocul de-a prinde eroarea în Java

Ai folosit vreodată System.out.println în loc de un breakpoint? Ai dat vina pe baza de date pentru o problemă de performanță doar ca să descoperi mai târziu că nu era ea de vină? Realitatea este că debuggingul nu este magie, ci este o abilitate. Una pe care puțini o învață structurat. În acest articol încerc să aduc puțină lumină într-un proces adesea haotic: de la înțelegerea unui simplu NullPointerException, până la investigarea problemelor de performanță care apar doar în producție.

Reclame


Ovidiu Popovici Senior Consultant @ P3 Group
MANAGEMENT
Agile, cuvântul care oprește conversații

Mă numesc Ovidiu. Uneori, nu pot spune că sunt un Agile Coach clienților mei! În ultimii doi ani a început să se resimtă un vânt al schimbării în discuțiile noastre cu clienții alături de care lucram la P3 în departamentul de Agile. În urmă cu doar câțiva ani, majoritatea conversațiilor inițiale cu noi clienți începeau cu ei exprimând curiozitate față de metodologia Agile și potențialul acesteia de a le crește productivitatea. Mereu au existat dificultăți de a explica și convinge clienții vizavi de modul în care re-organizarea proceselor este benefică, dar opoziția pe care o întâmpinam era, în general, legată de rezistența normală întâlnită la manageri față de schimbarea modului de organizare, a rolurilor din companii și inerția naturală a grupurilor de oameni.


Daniel Oros UI/UX Designer @ BT Code Crafters
DIVERSE
Front-Endul viitorului: cum schimbă Crypto și descentralizarea designului UX/UI

Imaginează-ți că te trezești într-o dimineață, iar lumea ta digitală cu care ești obișnuit precum cu soarele s-a schimbat complet. Butoanele pe care obișnuiai să le apeși fără să te gândești prea mult acum promit ceva mai mult decât simple funcționalități – ele promit libertate. Bine ai venit într-o nouă eră definită de blockchain, descentralizare și NFT-uri, care schimbă fundamental designul UX/UI front-end.


Radu Ghitulescu Senior UX Designer @ msg systems Romania
DIVERSE
Inteligența artificială și dimensiunea umană în UX

Trăim într-o eră dominată de tehnologie, unde aplicațiile mobile, platformele online, interacțiunea cu sisteme digitale și interfețele inteligente ne modelează zilnic comportamentele indiferent unde ne aflăm sau ce facem. Softurile pe care le folosim la muncă, platformele de streaming când ne relaxăm acasă sau aplicațiile de tracking/maps pe care le folosim în vacanțele și excursiile noastre sunt toate puncte de contact cotidian cu lumea digitală. Ele ne modelează obiceiurile, felul în care percepem lumea din jurul nostru și modurile în care interacționăm cu această lume.


Adrian Iacov Feature Engineer @ ING Hubs Romania
PROGRAMARE
Când arhitectura modelează experiența: o poveste despre UX și system design

În peisajul actual al dezvoltării software, calitatea unui produs nu se mai judecă exclusiv prin prisma scalabilității, performanței sau robusteței tehnice. La fel de importantă este și experiența pe care o oferă utilizatorului final. Într-un ecosistem în care clienții interacționează tot mai mult cu platforme digitale complexe, succesul unei aplicații este dictat nu doar de cum funcționează în back-end, ci și de cum se simte în front-end. Interfața utilizatorului, timpii de răspuns, fluxurile intuitive și claritatea interacțiunii devin factori decisivi în retenția utilizatorilor și satisfacția clienților.


Cristian Virciu Head of UX/UI Design @ Wolfpack Digital
STARTUPS
Startup Strategy 2.0: Cum ajută un Product Design strategic start-upurile să câștige

În ecosistemul start-upurilor din România și Europa Centrală și de Est, rata de supraviețuire după primii ani este scăzută, iar una dintre cele mai frecvente cauze de eșec este lipsa product-market fit-ului. Conform unui raport CB Insights, 42% dintre start-upuri eșuează deoarece construiesc produse pe care piața nu le dorește.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
INTERVIU
Experts panel: Software Craftsmanship

Software craftsmanship-ul continuă să existe și într-o nouă era în care codul poate fi generat și de AI. Ce s-a schimbat în programare, ce unelte au apărut și ce se întâmplă cu cei ce intră acum pe câmpul muncii sunt câteva din întrebările la care au răspuns invitații noștri:

  • Denis Salanța - Head of Communities @ CodeCrafters by BT,

  • Andrei Marinoiu - Project Delivery Manager @ CodeCrafters by BT,

  • Anamaria Androne - Head of User Experience @ CodeCrafters by BT,

  • Alexandru Cioflică - Software Architect @ Betfair Romania Development.

Editorial

Știu că mulți dintre voi, cititorii noștri, visați deja, în aceste frumoase zile de vară, la însoritele plaje sau la drumețiile prin munții mai mult sau mai puțin împăduriți... Cu siguranță, unii cititori continuă să se frământe totuși cu întrebări ale căror răspunsuri se lasă cu greu aflate. Eu fac parte dintre aceștia din urmă. Iar întrebarea care nu mă lasă în pace este: Cum fixăm erorile/ bugurile din codul nostru și, mai important, cum le găsim? Știm că taberele sunt împărțite, deoarece unii preferă un debug clasic cu F5, iar alții, printre care mă număr și eu, logurile. Îmi amintesc cum în primii ani de programare am fost mutat pe un proiect de Visual C, eu fiind până atunci programator Java. Proiectul era destul de complex, iar sarcina mea de a fixa diversele probleme s-a dovedit destul de simplă după reproducerea erorii și folosirea F5. Fixurile erau relativ simple, însă eu nu învățam nimic nou.

Citeşte mai mult

NUMĂRUL 155 - Software Craftsmanship

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • GlobalLogic