ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN

Bogdan Mureşan Senior Director of Engineering
@3Pillar Global
Echipe, clienți și încleștarea culturilor

Lucrez cu echipe Agile și cu clienți de mult timp. Relația dintre clienți și echipe este întotdeauna un puzzle destul de greu de rezolvat. Aș vrea să fie ceva binar, să putem spune ușor că fie funcționează, fie nu. Dar adevărul este că această relație poate fi cu siguranță scenariul pentru o telenovelă tragi-comică. Da, e posibil! De cele mai multe ori când lucrurile o iau razna m-am concentrat asupra nivelului de cunoștințe și asupra mentalității Agile. Și acestea pot exista sau nu pe fiecare parte. Întrebarea pe care mi-o pun adesea este: cum putem merge mai în profunzime pentru a înțelege și a gestiona mai bine aceste relații?


Dan Suciu Lector, PhD @ Facultatea de matematică și informatică, UBB
Reteaming

Preocuparea în ceea ce privește studiul dinamicii și al performanțelor echipelor este una constantă și de lungă durată. Interesant este faptul că cele mai relevante teorii din acest domeniu rămân în continuare unele dezvoltate în urmă cu mai bine de 50 de ani. Modelul lui Tuckman de evoluție a unei echipe este unul dintre aceste modele și, pentru mulți dintre noi, a avut efectul unei revelații atunci când l-am descoperit. Cu toate acestea, ne punem pe bună dreptate întrebarea dacă toate celelalte modificări ce au survenit stilului de lucru în ultimele decenii (de la echipe virtuale, distribuite până la aplicarea unui orar flexibil și munca de acasă) nu au influențat cu nimic relevanța acestei teorii.

Reclame


Diana Costa Administrative Coordinator @ Azimut Happy Employees
Urgent vs. Important

De câte ori nu s-a întâmplat să ajungem la finalul zilei cu toate termenele limită împlinite, dar având totuși sentimentul că nu am realizat ceva fundamental sau important? Un studiu realizat de Journal of Consumer Research, ne arată că, în general, oamenii aleg să finalizeze taskuri cu deadline-uri mai scurte, chiar și în situațiile în care taskurile cu termene mai lejere sunt la fel de ușoare și aduc cu ele și o recompensă mai mare.


Iulia Sălăgean Software Engineer @ Flow Traders

Claudiu Neagu Software Engineer @ Flow Traders
@
Programator într-o lume a traderilor

Dacă ești programator și te întâlnești cu sintagma industrie financiară, mai mult ca sigur că vei face conexiuni cu inteligența artificială, statistică sau pur și simplu cu white collars. Dar e bine de știut că industria artificială este mai mult de atât. Această industrie oferă un context propice, unde poți crește și pe plan tehnic dar și ca bun specialist în domeniul financiar. Te expune la experiențe variate, la tipologii umane și profesionale diverse și la foarte multă informație nouă.


Vlad But Sales & Marketing Manager @Azimut Happy Employees
Microlearning pentru Macroprobleme

Suntem mereu în căutarea eficienței și performanței, iar de cele mai multe ori această nevoie ne face să căutăm soluții complexe și traininguri interminabile ale căror rezultate sunt greu cuantificabile. Totuși e important să nu uităm că o abordare directă și simplă, orientată înspre acțiuni concrete și adaptate unei nevoi reale, e ceea ce face diferența la final. Din această categorie de soluții de dezvoltare face parte și microlearningul, o abordare simplă, incrementală, care reușește să rezolve problemele complexe într-un mod eficace și plăcut pentru angajați.


Davide Trimarchi Head of Product & Design @123FormBuilder
Plăcerea dezvoltării bazate pe date (Data-Driven Development)

Dezvoltarea bazată pe date este o metodă populară în rândul companiilor de tehnologie utilizată pentru crearea de produse și servicii. Toți giganții din tehnologie au adoptat deja dezvoltarea bazată pe date. Companiile mai mici nu stăpânesc încă această metodă. Dar, atunci când aceste companii recurg la date, o fac pentru a-și optimiza inițiativele de marketing, nu produsul în sine.


Epure Cristian IT Development Professional Applications @ Siemens
SaaP livrat din perspectiva V-model

Dacă sunteți membru al unei echipei scrum, cu siguranță cuvântul "produs" vă pare cunoscut. Ce este mai precis un produs și cum este legat de procesul de dezvoltare agilă? Un produs software este un set de fișiere executate de computer, grupate împreună pentru a construi un singur program folosind resursele Hardware si de a efectua operațiuni specifice. Un produs Software este utilizabil de către părțile interesate, comercializabil, urmăribil prin licență și numărabil. Bine cunoscutul "SaaP" (Software-ul ca produs) este un produs dezvoltat pentru a fi vândut utilizatorilor cu rolul de a satisface nevoile de tip informatic. Câteva exemple de "SaaP": Microsoft Office, Google Docs, Slack, etc.


Natalia Zincenco Product Manager @ Paddy Power Betfair
Usability Testing. “Tu nu ești utilizatorul produsului tău.”

Un studiu realizat de către Accenture în 2015 a arătat că 33% dintre consumatori consideră ușurința de utilizare ca fiind unul dintre cei mai importanți factori în achiziționarea unui smartphone. Alte studii au ajuns la rezultate asemănătoare, demonstrând că simplitatea este la mare căutare atunci când alegem un produs software. În dezvoltarea unui produs depunem mari eforturi pentru a simplifica totul și știm de câte beneficii ne putem bucura după aceea: o primă impresie pozitivă pentru clienții noi, rata de conversie mai mare, costuri reduse pentru suportul clienților, recenzii pozitive, mai multe recomandări din partea clienților și în cele din urmă, loialitatea lor.


Vlad Haiduc Teambuilding Manager @ Azimut Happy Employees
Calitățile care ne duc mai aproape de dorința clientului

Ştim cu toţii că în momentul în care dorim să avem o comunicare clară şi să ne facem mai bine înţeleşi, cu cât avem mai puţine persoane care transmit acelaşi mesaj, cu atât este mai bine. Cu cât adăugăm mai multe platforme sau persoane care să transmită informaţia, cu atât mesajul final poate să difere în funcție de perspectiva fiecărui participant la proces. Există și angajați care se află zilnic în această situație. Aceştia trebuie să jongleze cu un mix de informaţii de la client, de la omul de vânzări, de la developeri, de la designeri înapoi la client. De multe ori se ajunge în situaţia ilustrată în imaginea următoare.


Șerban Petrescu Senior IT Consultant @ msg systems Romania
Arhitect datorită circumstanțelor

Un segment larg dintre dezvoltatorii software consideră că locul de muncă actual este doar o etapă intermediară, că nu este o destinație, ci doar un mod de a ajunge acolo. Sunt persoane care vor să își deschidă propria afacere, altele care se gândesc să presteze servicii de consultanță și în final sunt persoane care vor o tranziție spre arhitectură software. Cea din urmă opțiune este cel puțin din punctul meu de vedere subiectiv, una dintre cele interesante decizii. În acest articol, vă voi arăta modul în care am parcurs personal acest proces și ce învățăminte am tras pe parcurs.

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects

« Articole mai vechi Articole mai noi »