ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 159
NOU
Numărul 158
Numărul 157 Numărul 156 Numărul 155 Numărul 154 Numărul 153 Numărul 152 Numărul 151 Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 159
Abonamente

Bosch tram suite: Fundamentul automatizărilor feroviare

Ionuț Breabăn
Group Leader @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj



PROGRAMARE


Evoluția sistemelor feroviare se îndreaptă spre un viitor definit de eficiență operațională, de siguranță și de automatizare. Pentru a se conforma acestui standard, Bosch Engineering dezvoltă Bosch tram suite, o platformă scalabilă ce combină tehnologiile ce stau la baza percepției, a localizării și a conectivității.

Folosindu-se de experiența vastă, acumulată în sectorul Automotive, Bosch Engineering și-a adaptat tehnologiile la cerințele specifice ale industriei feroviare. Vorbim despre o platformă integrată, realizată de la zero, pentru a oferi asistență imediată, dar și pentru a servi drept fundament pentru automatizări de rang înalt (GoA). Acest articol prezintă o vedere de ansamblu a arhitecturii platformei, a familiei de produse și a avantajelor tehnologice ce derivă din capabilitățile sale.

O abordare modulară

Bosch tram suite nu este un sistem singular, monolitic, ci o colecție modulară de produse ce permite operatorilor să implementeze soluții adaptate nevoilor specifice. Aceste produse pot fi configurate drept sisteme de sine stătătoare sau combinate într-o singură platformă ce permite utilizarea optimă a funcționalităților.

Arhitectura sistemului: analogia cu corpul uman

În esența sa, un sistem automatizat funcționează precum o persoană. Trebuie să perceapă lumea, să interpreteze ceea ce percepe, iar apoi să acționeze. Bosch tram suite oferă toate componentele necesare pentru acest proces care poate fi înțeles printr-o analogie simplă: ochii (percepția), creierul (procesarea), și mușchii (acțiunea), toate augmentate de un simț al conștiinței de sine (localizarea) și de abilitatea de a comunica (conectivitatea).

Ochii: Cum percepem lumea

Aceasta este modalitatea prin care sistemul simte mediul său înconjurător. La fel cum un om folosește simțuri multiple pentru a înțelege lumea, Bosch tram suite folosește mai mulți senzori. Fiecare senzor contribuie la întreg, iar prin fuziunea informațiilor transmise de aceștia se creează o imagine mai fiabilă și mai robustă a realității.

Creierul: Cum gândim și decidem

Informația adunată de "Ochi"este procesată de creierul sistemului, anume rail processing unit (RPU - unitatea de procesare feroviară).

Mușchii: Cum acționăm

După ce creierul ia decizii, "mușchii" sistemului—interfețele cu vehiculul—preiau controlul.

Augmentarea sistemului: conștiința de sine și comunicarea

Funcțiile de bază sunt îmbunătățite prin două capacități suplimentare: localizare și conectivitate.

A ști unde te afli (Localizarea)

Comunicarea (Conectivitatea)

Concluzie: o soluție adaptată pentru automatizare

Ca următor pas inovator după lansarea Tram assist suite, Bosch Engineering lucrează deja la concepte pentru transportul feroviar urban automatizat al viitorului. Un exemplu este automatizarea traficului din depouri. Acest lucru va permite vatmanului să parcheze tramvaiul în depou, la finalul turei, cu ajutorul funcției automate. Funcția automată va prelua controlul înainte ca tramvaiul sau trenul să fie plasat în poziția finală în depou - fără alte intervenții suplimentare din partea vatmanului.

Bosch tram suite reprezintă o schimbare de paradigmă în tehnologia feroviară urbană. Conceptul depășește implementările bazate pe sisteme izolate și pentru a crea o platformă conectată, fiecare componentă este realizată pentru a susține viitorul automatizării. Combinând senzorii de ultimă generație cu procesare rapidă, bazată pe AI și infrastructură scalabilă, Bosch Engineering oferă o soluție care este mai mult decât suma părților. Platforma aduce o îmbunătățire semnificativă din punctul de vedere al siguranței operaționale, oferind, în același timp, o investiție pragmatică și strategică în obținerea unui sistem de transport public mai sigur, mai eficient și mai automatizat.

LANSAREA NUMĂRULUI 159

Programarea, securitatea și AI-ul

Marți, 30 Septembrie, ora 18:00

msg systems Romania

Timișoara

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 158 - Software Optimization

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • GlobalLogic

INTERVIU