ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 159
NOU
Numărul 158
Numărul 157 Numărul 156 Numărul 155 Numărul 154 Numărul 153 Numărul 152 Numărul 151 Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 159
Abonamente

De la cuvinte-cheie la inovație: SEO pentru dezvoltarea de produs

Ramona Sângerean
Senior SEO Executive @ Betfair Development Romania



PROGRAMARE


În cartografia digitală a internetului, fiecare site se aseamănă cu un oraș: navigația din meniu funcționează ca indicatoarele de circulație, linkurile devin străzi care leagă diferite locații, categoriile sunt clădiri ordonate pe niveluri, iar landing page-urile sunt similare cu apartamente atent etichetate cu adrese, găzduind conținutul valoros căutat de utilizatori.

În lumea SEO, cerințele tehnice ale produselor sunt adesea gândite pentru a respecta directivele ghidului orașului, Google, și nu pentru locuitorii săi reali, utilizatorii. Crearea de conținut, arhitectura internă a site-ului, accesibilitatea pentru crawling și indexare - fiecare bucățică de cod și fiecare paragraf sunt șlefuite cu grijă, cu scopul de a obține cele mai bune poziții în rezultatele căutărilor.

Dar dacă am inversa pentru o clipă rolurile? Dacă am înceta să modelăm produsul doar pentru a-i face pe plac gigantului căutărilor și am folosi uneltele SEO pentru a îmbunătăți produsele? Dacă am extinde urbanismul digital prin noi funcționalități în spațiile deja create, sau chiar am descoperi noi cartiere și rute care să faciliteze accesul către "locuințele" virtuale existente?

Reorientând expertiza SEO pentru a identifica noi nevoi ale clienților, putem descoperi oportunități pentru întrebuințări inedite sau noi segmente de utilizatori, răspunzând astfel căutărilor deja exprimate pe piață.

Articolul de față propune o abordare a instrumentelor și expertizei SEO în sprijinul dezvoltării produselor existente și chiar pentru a genera perspective inovatoare.

Instrumentele SEO care deschid perspective noi pentru produs

Fiecare implementare de SEO urmărește rezultate măsurabile. Pentru a construi un roadmap și a prioritiza implementările, specialiștii SEO se folosesc de o serie de instrumente care permit estimarea impactului fiecărui item.

Următoarele tooluri sunt printre cele mai utilizate de comunitatea SEO, fiind și cele mai eficiente în dezvoltarea produselor:

  1. Crawlers (Screaming Frog) simulează comportamentul Google, analizând paginile unui site pentru a extrage structura, arhitectura și conținutul.

  2. GA4 (ex-Google Analytics) este un instrument oferit de Google pentru analiza surselor de trafic, a comportamentului utilizatorilor, a conversiilor și a interacțiunilor.

  3. Google Search Console este un instrument pentru monitorizarea performanței în Google: indexare, trafic organic, clickuri și poziția cuvintelor-cheie în rezultatele Google.

  4. Google Keyword Planner oferă date despre volumul de căutare, trenduri și nivel de competiție al cuvintelor-cheie.

  5. Ahrefs/ SEMRush sunt instrumente de SEO care oferă date despre rankinguri și performanța competitorilor.

Cum putem crea noi tipuri de conținut cu ajutorul instrumentelor SEO?

Studiu de caz : Betfair Casino

Pasul 1: Colectarea datelor

Următorul paragraf prezintă trei metode de a găsi cuvintele-cheie care vor sta la baza conținutului nou folosind resurse deja existente, iar ultima metodă va identifica temele oferite pe site-urile competitorilor, care lipsesc de pe site-ul nostru.

Crawling al conținutului existent (Screaming Frog/ Sitemaps)

Pornind de la conținutul deja existent pe site, putem identifica noi arii de interes pentru utilizatori cu ajutorul unui crawl al site-ului.

Folosind opțiunea Spider în Screaming Frog, putem exporta o listă completă a tuturor URL-urilor din site, precum și informații legate de conținutul paginilor (Title Tag, Heading, Status Code etc.)

Crawl al site-ului casino.betfair.com folosind Screaming Frog

O alternativă ar fi extragerea tuturor URL-urilor din XML sitemap (dacă avem un sitemap dinamic și actualizat), și adăugarea URL-urilor în modul List al Screaming Frog.

Extras din XML Sitemap al site-ului casino.betfair.com, versiunea engleză pentru Marea Britanie

După efectuarea completă a crawlingului, putem extrage datele din Screaming Frog în format .csv. Vom putea folosi datele din coloana Title Tag sau din coloanele de Headings pentru a colecta cele mai relevante cuvinte-cheie și a determina cât de frecvent apar.

Extras dintr-un crawl al site-ului Betfair Casino efectuat cu ajutorul crawl-erului Screaming Frog

Analiza conținutului din propriile baze de date (Excel)

Dacă conținutul site-ului nostru este deja adăugat și clasat în baze de date, putem folosi filtrele existente pentru a identifica noi oportunități de a categoriza conținutul. În exemplul de mai jos se pot vedea câteva variante de filtrare pentru jocurile unui cazinou online (Betfair Casino) pe baza temei, a tipului de bonus și a volatilității fiecărui joc.

Extras din baza de date Betfair Casino cu exemple de jocuri și diverse filtre aplicate

Analiza căutărilor din searchbarul intern (GA4)

Folosind datele legate de user engagement din Google Analytics (GA4), în secțiunea Events, putem găsi o listă a termenilor care au fost căutați de utilizatori folosind search barul de pe site-ul nostru. Pentru ca acest raport să fie disponibil în GA4, este nevoie să ne asigurăm că în GA4 opțiunea de Site search tracking este activă.

Extras din GA4 cu cuvintele-cheie căutate de utilizatori folosind Searchbarul de pe site-ul Betfair Casino

Analiza competitivă (Content Gap - Ahrefs)

Folosind instrumente SEO precum Ahrefs, putem compara rezultatele din Google cu cele ale competitorilor, având oportunitatea să identificăm noi cuvinte-cheie pentru care competitorii au deja conținut optimizat. Exportând lista cuvintelor-cheie din Ahrefs (instrumental de Content Gap), putem identifica imediat oportunități inedite.

Extras din Ahrefs - Content Gap Analysis - pentru identificarea intersecției de conținut între Betfair Casino și competitorul principal din UK: 32Red

Pasul 2: Maparea cuvintelor-cheie

După ce am obținut o listă de cuvinte-cheie, indiferent care a fost metoda aleasă, următorul pas este găsirea unor noi centre de interes care vor da formă viitoarelor categorii. Dacă lista de termeni este scurtă, putem folosi un word cloud generator pentru o vizualizare rapidă, iar dacă lista conține zeci de mii de cuvinte-cheie, putem genera un tabel pivot în Excel, care va sta la baza mapării pentru conținut.

Exemplu Word Cloud pentru termenii principali identificați din crawl-ul Betfair Casino

Exemple pivot cu atribute din baza de date (tabelele 1, 2) și pivot pe baza crawl-ului din Screaming Frog (tabelul 3)

Pasul 3: Prioritizarea în funcție de volumul de căutări (Keyword Planner)

După stabilirea listei de cuvinte-cheie, vom extrage volumul mediu de căutări folosind Keyword Planner de la Google, și vom prioritiza crearea de noi pagini începând cu termenii care au cele mai multe căutări lunare.

Pentru că site-ul Betfair Casino avea deja o serie de categorii existente, a fost necesar un pas intermediar de identificare a acestora, pentru a exclude o posibilă canibalizare.

Exemplu mapare noi categorii în funcție de volum de căutare și excluderea categoriilor existente

Pasul 4: Crearea și optimizarea paginilor noi

În exemplul Betfair Casino, noile categorii au fost create grupând seriile de jocuri relevante pentru fiecare cuvânt-cheie. Elementele paginilor au fost optimizate pentru cuvintele-cheie după cum urmează:

Exemplu Betfair Casino - Categoria Card & Table

Pasul 5: Măsurarea rezultatelor (Google Search Console/ SEMRush)

Rezultatele SEO se reflectă în trafic și poziționări, iar instrumente precum Google Search Console sau SEMRush permit monitorizarea fluctuațiilor traficului și a poziției medii a termenilor. Succesul implementării poate fi măsurat fie prin creșterea traficului, fie prin îmbunătățirea poziției medii pentru cuvintele-cheie cu cel mai mare volum de căutări. De asemenea, putem stabili și alți indicatori ai succesului, cum ar fi numărul total de cuvinte-cheie care se poziționează în top 3, numărul de clienți noi atrași de noile pagini, reducerea bounce rate-ului și alte obiective relevante pentru business.

Concluzii

Folosirea instrumentelor și datelor SEO nu doar că optimizează vizibilitatea în Google, ci poate duce la creștere prin dezvoltarea produsului, identificând noi oportunități și noi nevoi ale utilizatorilor. Prin colectarea, analizarea și prioritizarea cuvintelor-cheie, precum și crearea de pagini noi și măsurarea rezultatelor, companiile pot transforma insighturile SEO în acțiuni concrete care contribuie la extinderea și perfecționarea infrastructurii digitale a site-ului, făcându-l mai accesibil și mai ușor de utilizat pentru vizitatori.

LANSAREA NUMĂRULUI 159

Programarea, securitatea și AI-ul

Marți, 30 Septembrie, ora 18:00

msg systems Romania

Timișoara

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 158 - Software Optimization

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • GlobalLogic

INTERVIU