ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 142
Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 24
Abonament PDF

JS Camp România 2014

Tudor Trișcă
Team Lead & Scrum Master
@.msg systems Romania



DIVERSE


În data de 3 iunie 2014, a avut loc la București conferința internațională JSCamp pentru România și Europa de Est, prima de acest gen în țara noastră. Evenimentul a fost dedicat în special persoanelor din zona de Web Design și Front-End Develoment.

Această primă ediție a fost împărțită în patru sesiuni de conferințe intensive despre tendințele în web development, studii de caz și experiențe internaționale, tehnologii open-web și tool-uri avansate.

Cu sala plină, Robert Nyman începe prima sesiune de prezentări. El este un Technical Evangelist la Mozilla și editorul de la Mozilla Hacks. Prezentarea lui se numește "The five stages of development" în care face o corelare în perspectivă psihologică a dezvoltării unui proiect software cu modelul lui Kübler-Ross despre cele cinci stagii ale suferinței: negare, furie, negociere, depresie și acceptare. El mai prezintă și un nou proiect de la Mozilla, Open Web Apps, care reprezintă aplicații dezvoltate în HTML5 și JavaScript, funcționabile pe toate platformele. O altă noutate pe care o menționează este lansarea de canale de feedback pentru Mozilla, unde dezvoltatorii pot să exprime opiniile și ideile legate de proiectele din cadrul Mozilla: "A face web-ul un loc mai bun nu se referă doar la a-ți da seama despre ceea ce este corect - ci este vorba despre ascultarea oamenilor, adunarea gândurilor și ideilor pe care le au în realizarea de rezultate mai bune".

Tero Parviaien, un specialist independent în Software, oferă cea de-a doua prezentare, intitulată "How to build your own AngularJS". El vorbește despre trei strategii care se pot aplica atunci când se dorește să se folosească într-un proiect un framework JavaScript: Respingere, Studiu, Construire. Se axează mai mult pe ce-a de-a treia strategie, unde spune că pentru a avea o înțelege mai aprofundată a framework-ului AngularJS, pentru a ști când și cum poate fi folosit, varianta recomandată e ca dezvoltatorul să construiască de la zero, ceva asemănător cu o clonă a AngularJS-ului, pentru a-și forma un model mental. Prezintă și un demo, construiește o aplicație numită RocketLauncher unde exemplifică modul în care e construit dependency injection-ul în AngularJS.

Sebastian Golasch, Specialist Senior Manager Software Developer la Deutsche Telekom, deschide cea de-a doua sesiune, cu o prezentare numită "The Glitch in the game". Tematica aleasă e cea a testării paginilor web, care constituie o adevărată provocare în ziua de azi. El prezintă diferite unelte și tehnici pentru prevenirea problemelor, eșecurilor și comportamentului straniu al paginilor web. Vorbește despre automatizarea diferențierii de imagini, testarea CSS-ului, folosirea de "monkey testing" și testarea performanței pentru a rămâne consecventă în timp.

Phil Hawksworth, JavaScript developer la R/Ga, este specializat în dezvoltarea site-urilor Web de la sfârșitul anilor 90. El vorbește despre "Static Site Strategies". Prezentarea lui conține caracteristicile site-urilor statice, o serie de servicii și unelte ce pot fi folosite în crearea unor site-uri robuste, de mare performanță care pot deveni chiar mai dinamice decât altele mai greoaie și mai costisitoare. Vorbește și de construirea foarte rapidă a site-urilor, mai deștepte, fără back-end-uri complexe. Prezintă și conceptul de "Bake, don"t fry", o metodă mai "sănătoasă", care reduce complexitatea, ușurează dezvoltarea și crește portabilitatea.

Martin Kleppe, cofondatorul și Head of Development la Ubilabs, vorbește despre "Minified JavaScript Craziness". Prezentarea lui este despre arta numită code golfing, adică cum să scrii programe complexe în mai puțin de 1K de JavaScript. Printre exemplele demonstrate se numără un glob pământesc care se învârte, jocul 2048 și Flappy Bird. De asemenea, el expune modul cum poți trece de securitate folosind doar șase caractere diferite.

Peter Müller încheie cea de-a treia serie de prezentări cu o tematică numită "The no build system build system". El este Frontend Lead la Podio și organizator al CopenhagenJS. În prezentare se concentrează pe partea de build și optimizare al ciclului de viață al dezvoltării. Explică de ce este nevoie de un sistem de build, care este problema generală a uneltelor de build din ziua de azi și prezintă un proiect numit AssetGraph care ajută la crearea workflow-ului și codul dezvoltat să fie mai "developer friendly".

Patrick H. Lauke, Accessibility Consultant la The Paciello Group deschide ultima sesiune de prezentări cu tematica "Getting touchy - An introduction to Touch and Pointer Events". El vorbește despre cum în ziua de azi dispozitivele cu touch sunt introduse atât în smartphone-uri și tablete, cât și în laptop-uri și chiar și calculatoare desktop. Prezentarea conține tratarea evenimentelor de touch, de la cele mai simple interacțiuni de tap până la multitouch, gesturi și folosirea evenimentelor de pointeri introduse de Microsoft.

Ziua se încheie cu Vince Allen, Software Engineering Manager în cadrul companiei Spotify, care vorbește despre "Braitenberg and the Browser". Valentino Braitenberg a fost un neurolog în anii 1970 și a scris o carte în care a descris o serie de mașinării imaginare cu senzori analogi atașați. Prezentatorul face o analogie între aceste mașinării descrise de către Braitenberg și omul modern din ziua de astăzi cu un telefon mobil. El vorbește despre conexiunea dintre oameni și astfel de dispozitive. Prezintă și cum se poate folosi JavaScript pentru a crea astfel de mașinării Braitenberg și alte simulări naturale într-un browser web.

Personal, conferința mi s-a părut foarte reușită și prezentatorii m-au ținut captivat până la sfârșit. Abia aștept ediția următoare unde sper că vor fi mai mulți prezentatori dar și mai mulți participanți!

În aceeaşi ediţie ... (24)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

Conferință

NUMĂRUL 142 - Robotics & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO