ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 146
Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 131
Abonament PDF

Învățarea la locul de muncă, perfecționarea și recalificarea în contextul viitorului sau al muncii – upskill, reskill

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT

Învățarea la locul de muncă poate fi un factor motivațional semnificativ pentru angajați. Cu toate acestea, principalii factori de motivație sunt mai strâns legați de stilul de conducere și de management, climatul organizațional, modul de lucru și de sistemul de recompensare. Alături de aceștia, se situează învățarea care câștigă o importanță din ce în ce mai mare, determinând resursele umane să reconsidere strategia planificării acțiunilor de perfecționare și de recalificare.

În acest articol explorăm modul în care se transformă paradigma învățării în mediul de afaceri. Punctul de plecare îl constituie premisa că învățarea nu mai este doar un beneficiu, ci o nevoie esențială în business și un element motivațional de bază. Oferirea de oportunități de învățare pentru angajați devine un element relevant în creșterea fezabilității de a contribui în calitate de companie la îmbogățirea acestor factori de motivație. Un raport despre învățarea la locul de muncă realizat de LinkedIn a constatat că 94% dintre angajați ar decide să rămână la angajator dacă s-ar investi în învățarea și dezvoltarea lor. Acest lucru aduce subiectul de învățare și dezvoltare (L&D) profesională într-o dilemă de poziționare a L&D-ului în cadrul companiilor. Potrivit raportului Forumului Economic Mondial publicat în octombrie 2020, accelerarea rapidă a automatizării și a incertitudinii economice cauzate de pandemie schimbă diviziunea muncii între oameni și mașini, determinând strămutarea a 85 de milioane de locuri de muncă și crearea a 97 de milioane de noi locuri de muncă până în 2025.

Cum este percepută învățarea în companii

Identificarea, dezvoltarea, îmbogățirea abilităților devine un trio care constituie firul roșu al ciclului de viață al angajatului în cadrul companiei. Relevanța de bază a învățării este subliniată și din perspectiva leadershipului și a managementului, deoarece învățarea este o nevoie de bază pentru a construi abilități ale echipelor, astfel încât să inspire și să co-creeze o cultură a învățării continue.

Având în vedere procesele majore din departamentele de resurse umane, în următoarele patru arii observăm importanța conținutului L&D. În primul rând, în etapele anterioare recrutării efective, acordarea învățării se evidențiază în atragerea talentelor, deoarece candidații caută nu numai compensații și beneficii pecuniare, ci și contextul învățării. În al doilea rând, candidații vizează permanent oportunități de dezvoltare, care ar putea fi chiar un diferențiator atunci când acceptă o ofertă. În al treilea rând, L&D constituie un element semnificativ de reputație și employer branding. De asemenea, se dovedește a fi un element cheie de retenție cu impact asupra implicării angajatului prin creșterea încrederii în sine și a sentimentului pozitiv legat de muncă. Stabilirea unei culturi a învățării în cadrul companiei este esențială pentru perfecționarea echipelor și acordarea de instrumente și abilități pentru a stimula productivitatea și inovarea în cadrul rolurilor lor. Un sondaj global recent a arătat că 77% dintre angajați doresc să își îmbunătățească competențele și că sunt dornici de o cultură a locului de muncă care să le sprijine parcursul de învățare.

Impactul îmbunătățirii competențelor și al recalificării

"Deși perfecționarea și recalificarea duc învățarea și dezvoltarea angajaților în două sensuri diferite, ambele sunt excelente pentru a ajuta talentele să crească" - consideră Jason Wiggins, consultant în afaceri. Recalificarea permite angajaților să dobândească noi competențe într-o direcție diferită de parcursul lor profesional actual, explorând diverse domenii de interes și lărgindu-și seturile de competențe. Acest aspect ar putea include formarea de competențe laterale în diferite departamente sau încercarea unui nou rol de muncă care se potrivește mai bine companiei. Perfecționarea este mai liniară. Se concentrează pe dezvoltarea abilităților existente ale unui angajat pentru a progresa în rolul lor actual. Perfecționarea înseamnă îmbunătățirea competențelor existente ale angajaților pentru a elimina lacunele din business. Aceasta include atât competențele hard, cât și competențele non-tehnice. Competențele hard sunt competențe specifice locului de muncă (inclusiv competențe tehnice) învățate de obicei prin formare. În timp ce abilitățile soft se referă la trăsături și competențe interpersonale, cum ar fi rezolvarea problemelor, lucrul în echipă și comunicarea. Perfecționarea pare a fi o dimensiune importantă a culturilor puternice, iar 72% dintre liderii de afaceri la nivel mondial consideră cultura ca ajutând la succesul inițiativelor de schimbare. Având în vedere că mai mult de o treime dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă sunt dispuse să sacrifice salariile pentru șansa de a dobândi noi competențe, angajatorii ar trebui să își concentreze eforturile asupra păstrării lucrătorilor astfel. Investiția în programe solide de perfecționare care arată cum compania pariază pe succesul viitor al oamenilor lor - precum și pe al lor - este un context bun de start. Crearea unei forțe de muncă calificate poate contribui la creșterea eficienței generale a unei organizații. Promovarea unei culturi a învățării înseamnă adoptarea atitudinii că eșecurile sunt oportunități de învățare care duc la progrese și care pot crește viteza de înțelegere și, mai mult decât atât, pot duce la inovație. Eșecul înseamnă să înțelegi că învățarea este un proces, iar aplicarea abilităților nu este, de obicei, perfectă din prima. Acceptarea greșelilor ca efect al inovației generează, de asemenea, transparență, încredere și colaborare.

Înainte de a crea o strategie de perfecționare, se recomandă o fază de diagnosticare pentru a vedea ce abilități vor fi necesare de la angajați. Scopul este de a fi proactiv și de a rămâne în fața cerințelor viitoare ale industriei pentru a obține un avantaj competitiv. Ar fi de dorit ca oportunitățile de formare și dezvoltare să fie ușor disponibile la prețuri accesibile pentru toată lumea.

Rezultate și concluzii

Tehnologia continuă să schimbe rapid modul în care operează majoritatea organizațiilor. Ca răspuns, companiile și angajații lor trebuie să le adauge în mod constant la cunoștințele lor tehnice și la seturile de abilități. Pe măsură ce cerințele postului se schimbă și sunt necesare noi competențe, companiile sunt forțate fie să găsească noi talente, fie să umple golul prin perfecționare. Datorită acesteia din urmă, companiile pot economisi bani prin creșterea abilităților angajaților lor actuali, în loc să cheltuiască timp și buget pentru angajarea de noi lucrători. În plus, forța de muncă actuală se așteaptă la mai mult de la locul de muncă decât la o remunerație garantată și la un mediu de lucru confortabil. Angajații apreciază avantaje precum concedii plătite, asistență medicală la prețuri accesibile și formare profesională. Dar oferind angajaților oportunități de formare a competențelor, organizațiile pot face lucrătorii să simtă că sunt apreciați și că au un viitor dedicat în cadrul companiei. Nu în ultimul rând, companiile care aleg să își perfecționeze competențele, în loc de a umple lacunele în materie de competențe cu talente externe, economisesc bani și timp prin reducerea nevoii de angajare, onboarding și [procese de formare](https://www.weforum.org/agenda/2022/09/upskilling-why-businesses-need-to-bridge-the-skills-gap/ ).

NUMĂRUL 145 - Microservices

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects