ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 10
Abonament PDF

Enterprise Application Development

Lucian Ciufudean
Server Automation Functional Architect
@Hewlett Packard



DIVERSE


Spre sfârșitul anilor "90 majoritatea CD-urilor atașate cărtilor erau CD-uri "multimedia": trei poze, dintre care un GIF animat, dacă erai norocos, și un fișier audio care transformau orice CD cu 600 de pagini de text într-un CD "multimedia".

Într-un mod similar, firmele de software care înainte livrau aplicații "simple" au început să se auto-intituleze ca livrând Aplicații Enterprise.

Nu alegem calea controversată de a defini ce este o aplicație de nivel enterprise, în schimb vom puncta câteva trăsături importante ale modului de lucru al echipelor noastre și al unei aplicații pe care o dezvoltăm în Cluj.

În HP Software Cluj-Napoca, construim aplicații cu echipe specializate: lăsăm programatorii și testerii să se dedice codului, în timp ce documentația oficială a produsului este scrisă de Information Engineers. Avem grijă ca utilizatorul să nu streseze mouse-ul și tastatura pentru a realiza ce dorește și pentru asta colaborăm cu UI Design-eri. Echipa de Product Management este prima linie de contact cu clientul, ei au rolul cel mai important în crearea viziunii pentru versiunile următoare ale produselor. Folosim o linie suplimentară de menținere a calității prin echipa Test Automation, a cărei responsabilitate este acoperirea produselor cu teste funcționale automate (pe lângă cele scrise de programatori).

"Recomand ca programatorii să își scrie singuri testele automate ... Recomand ca un tester independent să scrie testele de integrare" - Kent Beck

Ca să putem lucra eficient în SCRUM departe de clienții finali, avem câte un Functional Architect care joacă rolul de Product Owner în fiecare echipă. Lucrăm în sprinturi scurte ca să avem posibilitatea să reacționăm rapid la schimbări.Fiindcă SCRUM pune accent pe ideea de îmbunătățire continuă, facem cursuri de specializare în SCRUM cu consultanți externi recunoscuți în domeniu.

După livrare, rezolvăm escalările prin echipa de Suport și le traducem în funcționalități noi, schimbări de fucționalitate și hot fix-uri când e nevoie. În aceeași idee de a ajuta clienții, echipele de Suport și Current Product Engineering (CPE) participă activ în forum-urile publice ale produselor.

Interpunem între Client și echipa de Dezvoltare ambele echipe de Suport și CPE tocmai pentru a diminua riscul ca incidente neprevăzute să interfereze cu buna desfășurare a SCRUM-ului.

Avem o echipă dedicată denumită Professional Services care ajută clienții cu instalarea și configurarea produselor în medii complexe (vezi mai jos topologii de instalare pentru Server Automation) sau în cazul în care se dorește adaptarea diverselor aspecte ale produsului.

Vrem să știm ce cred clienții despre versiunea următoare a produsului, așa că în cadrul Design Partner Program prezentăm și le cerem părerea despre funcționalitățile planificate. Dăm o mână de ajutor echipelor de vânzări prin demonstrații detaliate ale versiunii următoare a produsului în cadrul Early Program Release.

Avem sute de clienți activi care se regăsesc între companiile mari ale lumii. Iar mulți clienți înseamnă mai multe cerințe, o mai mare varietate a nevoilor și multe idei de funcționalități noi pentru versiunea următoare: clienții sunt în definitiv cei care pun produsul la lucru într-un mediu real, nu doar în laborator.

Nevoile de performanță, scalabilitate și varietate sunt proporționale cu mărimea și logistica acestor companii. Ca exemplu, produsul Server Automation este folosit în centrele de date ale clienților pentru a face management la zeci de mii de servere. Suportăm peste 90 de combinații de sisteme de operare în diferitele lor versiuni instalate pe arhitecturi ca x86, x64, IA64, IBM zSeries, Solaris SPARC și PowerPC, așa încât pentru dezvoltare folosim un laborator virtualizat cu aproximativ 1500 de mașini pentru a suporta această varietate.

Prin Server Automation oferim o aplicație pentru managementul si automatizarea centrelor de date. Începând chiar cu descoperirea mașinilor pe rețea și instalarea sistemului de operare, lista de funcționalități continuă cu instalarea și configurarea aplicațiilor, a patch-urilor, realizarea de audituri, managementul atât al mașinilor fizice cât și al celor virtuale și integrarea cu soluții de virtualizare de la Oracle, VMware si Microsoft.

Instalăm Server Automation în diverse topologii pentru a face managementul centrelor de date distribuite în mai multe locații. O astfel de instalare este ilustrată în figura de mai jos:

Topologie Multimaster: Noduri SA (SA Core-s) care asigură replicarea completă a datelor

Instalările Satelit sunt potrivite pentru centre de date mai mici unde nu este justificată o instalare completă a unui SA Core. De asemenea, traficul dintre core-urile SA și Satelit poate fi limitat pentru a nu interfera cu traficul principal de date de la acea locație. În imaginea următoare se observă un detaliu de arhitectură folosit pentru a putea conecta centre de date aflate la distanțe mari, în rețele locale diferite: gateway-uri sunt instalate la ambele capete ale fiecărui canal de comunicare:

Utilizatorii finali ai aplicatiei sunt în principal administratori de sistem: îi ascultăm și știm că le place lumea Unix, așa că simulăm o consola de acest tip (SA Global Shell) prin care facem vizibilă întreaga infrastructura sub forma unui sistem virtual de fișiere. SA Global Filesystem unifică pentru utilizator modelul de date din SA (servere, pachete, clienti, centre de date, politici de audit) cu conținutul serverelor (sistemul de fișiere etc.).

Următoarele comenzi afișează lista de servere vizibile utilizatorului curent și sistemul de operare al unuia dintre ele:

$ ls /opsw/Server/@
abc.hp.com m33.hp.com gist.hp.com
$ cat /opsw/Server/@/abc.hp.com/attr/osVersion
 
Microsoft Windows 2000 Advanced Server Service Pack 4 Build 2195

Putem expune chiar și conținutul regiștrilor unui server Windows în această consola Unix:

$ ls /opsw/Server/@/abc.hp.com/registry/Administrator
HKEY_CLASSES_ROOT  HKEY_CURRENT_CONFIG  HKEY_CURRENT_USER  HKEY_LOCAL_MACHINE  HKEY_USERS

Interoperabilitatea aplicațiilor are o importanță extremă în lumea enterprise, așa că expunem funcționalitatea SA printr-un API pe care-l facem accesibil următoarelor tipuri de clienți: Java RMI, Python, SOAP, C# și script-urilor care rulează în Global Shell.

Folosim javadoc-ul nu doar ca metodă standard de documentare a API-ului, ci și ca o modalitate de a explora și apela API-ul din browser, Twister fiind aplicația care permite asta.

Respectăm utilizatorii în orice rol ar fi ei, finali sau ai API-ului, așa că un grup dedicat de programatori experimentați au misiunea să asigure compatibiltatea binară și funcționala a API-ului cu versiunile sale anterioare.

Ne uităm la multe aspecte când testăm performanța produsului, iată câteva grafice recente pentru Server Automation produse de o echipa dedicata testarii aspectelor non-funcționale:

Server Automation: testarea performanței. (Notă: Imaginile au fost editate pentru a șterge informațiile confidențiale la această dată)

Server Automation este doar una dintre cele patru aplicații enterprise pe care le dezvoltă în HP Software Cluj o echipă de 150 de angajați. Aici sprijinim inovația printr-un program global la nivel HP (InnoStream) și la nivel local în HP Software Cluj prin Vibrant Day - o zi pe lună în care ești liber să lucrezi la orice proiect, personal sau al companiei, singur sau în cadrul unei echipe. Ideile tale se pot materializa în functionalități noi pentru produse, iar dacă sunt într-adevăr deosebite, te susținem să le prezinți în forumul tehnic anual al HP, TechCon.

LANSAREA NUMĂRULUI 148

Agile Craftsmanship

joi, 24 Octombrie, ora 18:30

Colors in Projects (București)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Agile Leadership &
Ways of Working

miercuri, 30 Octombrie, ora 18:00

ING Hubs Romania (Cluj)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects