ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 61
Abonament PDF

Mai aproape de Obiective și Rezultate-Cheie împlinite (DONE)

Oana Călugar
OKRs coach & consultant @Mindfruits



PROGRAMARE

Într-o conversație recentă cu un client, am petrecut mai bine de trei ore analizând obiectivele și rezultatele-cheie stabilite de compania clientului; aceste obiective au fost definite la nivel de companie, echipă de management și la nivel de echipă, într-o firmă cu peste 100 de angajați.

Pentru a fi mai ușor pentru cei care nu sunt familiari cu OKR-s (Objectives and Key Results) :

OKR este un set obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Pornind de la misiunea și viziunea companiei, definim care sunt prioritățile și zonele de concentrare la nivel de companie, departament și echipă.

Iată un set de exemple de OKR pentru o companie:

O: Creșterea nivelului veniturilor recurente până la finalul Q3 2017

După două săptămâni de traininguri și coaching pentru definirea OKR-s pentru trimestrul următor (Q3), clientul (să-l numim Death Star) a reușit foarte bine să definească un număr restrâns de OKR-s derivate din misiunea, viziunea și strategia companiei. Din experiența trimestrului anterior, unele rezultate-cheie erau foarte clare și transparente, însă unele erau destul de vagi și greu de măsurat. Erau foarte ușor de înțeles pentru cei care le-au definit, însă pentru cei din alte echipe erau neclare și imposibil de confirmat în rezultatul final.

În cursul trainingului am arătat care sunt caracteristicile rezultatelor-cheie SMART:

Iată câteva exemple de obiective pe care le-am folosit pe durata trainingului pentru Death Star:

Vedem că aceste obiective sunt destul de vagi, așa că am introdus conceptul de DONE (împlinit). I-am încurajat pe participanți să își imagineze cum arată un obiectiv împlinit:

Întrebările pe care le-am folosit ca să definim DONE au fost:

În cursul exercițiului, participanții au venit cu idei cum ar putea arăta rezultate cheie SMART pentru a împlini obiectivele Death Star și a le marca ca DONE:

Objective: Finalizarea navei de luptă

Key Result 1: Creșterea efortul tehnic cu 100% (de la 75 de piese/săptămână la 150 piese/săptămână)

Key Result 2: Scăderea timpului de realizare pieselor navei cu 50% prin folosirea roboților

Objective: Distrugerea rebelilor

Key Result: Să facem să explodeze cu 50% mai multe planete în Q3 față de Q2 (de la 2 la 3)

Astfel am putut ajunge la o imagine clară a obiectivului împlinit și a rezultatelor cheie care ne ajută să ajungem la țintă. Definirea de obiective vagi este una dintre greșelile cel mai des întâlnite la companiile care încep să lucreze cu OKR-s, iar cu ajutorul întrebărilor DONE putem să evităm această greșeală.

A rămas un obiectiv fără rezultate-cheie:

Obiectiv 3: Să-l mulțumim pe Darth Vader

Ce Key Results ai stabili tu pentru acest obiectiv?

LANSAREA NUMĂRULUI 148

Agile Craftsmanship

joi, 24 Octombrie, ora 18:30

Colors in Projects (București)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Agile Leadership &
Ways of Working

miercuri, 30 Octombrie, ora 18:00

ING Hubs Romania (Cluj)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects