ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 58
Abonament PDF

Problemele clienților prin Obiective și Rezultate-Cheie (OKR-s)

Oana Călugar
OKRs coach & consultant @Mindfruits



MANAGEMENT

Este acel moment al anului, din nou. Au trecut deja trei luni din 2017 și mai sunt doar trei luni până la mijlocul anului. Trebuie să setăm obiectivele pentru trimestrul următor. Ce ar trebui să includem? La ce să renunțăm? Pe ce ar trebui să ne concentrăm mai mult? Iată o scurtă privire din spatele cortinei, asupra a ceea ce am învățat în timpul implementării OKR-s eficiente în echipele cu care am lucrat.

OKR-s sau Obiective și Rezultate-Cheie (Objectives and Key Results) este un sistem de stabilire și comunicare a obiectivelor și a rezultatelor într-o organizaţie. OKR-s sunt o modalitate simplă de a crea structură pentru companie, echipe și pentru membrii echipei.

Încercările iniţiale de a implementa sistemul OKR-s s-au dovedit a fi foarte axate pe "acţiune".

Nu este surprinzător, pentru că am ajuns acolo după perioade de efort al echipei, concentrat pe una sau două metrici la nivel de companie. Un singur KPI (Key Performance Indicator sau Indicator-Cheie de Performanță - de exemplu, venituri nete sau numărul total de instalări ale aplicației) nu a funcționat în mod eficient pentru întreaga companie, deoarece majoritatea membrilor echipei nu puteau să facă legătura dintre efortul și contribuția lor și acele obiective legate de metrici. Nu e deloc motivant să nu poți vedea modul în care munca ta influențează rezultatele companiei.

Metodologia OKR-s, pe de altă parte, a adus tuturor posibilitatea să își seteze 3-4 obiective, cu 3-5 rezultate cheie pentru fiecare obiectiv și să experimenteze cu ele. Reacția imediată a fost să punem acolo "acțiuni" (să implementăm X funcționalități, să contactăm N clienți potențiali, să cheltuim Y pentru marketing, să obținem Z clienți noi, etc.).

Am aflat rapid că această abordare a dus la o mulțime de proiecte abandonate sau terminate doar pe jumătate, și atenție mai mult pe acțiune decât pe efecte. Acum, toată lumea putea spune că a îndeplinit niște activități, în conformitate cu OKR-s setate la începutul trimestrului. Totuși, nu era clar dacă aceste activități aveau rezultatele sau efectele dorite. Și, de obicei, nici nu aveau rezultate, dar măcar am îndeplinit acțiunile pe care ni le-am propus. Deci, ar trebui să fie OK ? Evident, nu e OK, și am ajuns într-o situație cu lipsă de concentrare și o mulțime de timp pierdut cu lucruri fără importanță.

În mod clar, nu aceasta ne doream. Chiar dacă era mai bine decât un singur KPI la nivel de companie, iar oamenii aveau o idee mai bună despre ceea ce trebuie să facă, nu era clar DE CE făceau toate cele activități. Să stabilești "acțiuni" este simplu de implementat de sus în jos, pentru că un manager atribuie o listă de sarcini unui angajat, fără să îi dea posibilitatea să aibă un cuvânt de spus cu privire la ceea ce ar trebui făcut, cu adevărat.

Astfel, trimestrul următor am încercat să ne concentrăm asupra rezultatelor și nu asupra activităților sau acțiunilor. Fiecare membru al echipei avea responsabilitatea să se așeze cu managerul lui și își dădea seama ce activități ar trebui făcute pentru a ajunge la un anumit rezultat. Tocmai de aceea, KR din acronimul OKR, înseamnă Key-Results (Rezultate-Cheie), și nu Acțiuni-Cheie. Această abordare a funcționat mult mai bine, pentru că a subliniat importanța realizării unui anumit obiectiv, mai degrabă decât petrecerea timpului îndeplinind o serie de activități. În același timp, a dat posibilitatea membrilor echipei să definească ce au de făcut, pentru că ei sunt cei mai potriviți să știe asta.

A fost un mare pas înainte față de prima iterație, dar obiectivele finale erau încă un set de formulări fără legătură între ele. Ele ar fi putut beneficia de o direcție globală coerentă și o strategie în spatele lor. Câteva erau încă fixate pe acțiuni, sau, cu alte cuvinte, erau formulate astfel încât îndeplinirea unei activități să fie suficientă.

O altă problemă pe care am avut-o, a fost că toate OKR-s erau focusate încă la nivel de companie. De exemplu, ne doream să creștem venitul brut din vânzări ale aplicației. În timp ce aceste obiective nu sunt rele în sine, ele nu pot ghida membrii echipei și managerii cu privire la ce au de făcut zi de zi. (Ce ar trebui să facă echipa de marketing pentru a crește veniturile brute? Ar fi în concordanță cu ceea ce fac echipa de vânzări și echipa de tehnică? Când ar trebui să aibă o discuție și să încerce să își coordoneze acțiunile? Și cum aleg ceea ce să facă?).

Ca să luăm în considerare aceste provocări, am decis să facem un pas în spate și să revenim la elementele de bază. Oricum am fi privit, era clar că clienții noștri sunt motivul pentru care există compania, așa că cel mai potrivit e să încercăm să rezolvăm problemele lor, cum putem mai bine. Pur și simplu, ne-am axat pe rezolvarea problemelor clienților noștri.

Astfel, completăm întregul cerc și setăm obiective pentru noi și pentru echipă:

  1. Credem că clientul nostru are o problemă; o identificăm. De exemplu: "E o problemă să descoperi noi podcasturi interesante și pe gustul tău";

  2. Ne dăm seama ce rezultate trebuie să obținem. De exemplu: "Clientul nostru ascultă podcasturi de 20 de ori pe lună, el ar trebui să descopere podcasturi noi și să se aboneze de 5 ori într-o lună";

  3. Enumerăm acțiunile, despre care credem că vor rezolva această problemă. De exemplu: Recomandări în aplicație ale celor mai populare podcasturi, cu recenzii și voturi ale altor ascultători, astfel încât clientul să nu trebuiască să caute în altă parte recenzii; integrarea cu rețele sociale, pentru a prelua preferințele prietenilor; recomandări de podcasturi în funcție de lungimea lor, astfel încât să poți asculta tot episodul în drum spre serviciu, etc. .

Apoi lucrăm la aceste acțiuni în mod agil, prin formularea unor ipoteze, testarea lor și iterații rapide. Steve Blank descrie acest proces mai detaliat în articolul "Why Build, Measure, Learn - isn't just throwing things against the wall to see if they work - the Minimal Viable Product. Pe scurt, procesul presupune să alegem ipoteze (sau, mai degrabă, presupuneri) care ajută la validarea viziunii noastre, să formulăm experimente ca să descoperim dacă presupunerile noastre sunt adevărate sau nu, să executăm experimentele și să aflăm idei noi.

Așadar, "Obiectivele" din seturile noastre de OKR-s noastre vizează problemele clienților, iar "Rezultatele-Cheie" sunt axate pe efecte, măsurând cât de bine am rezolvat o anumită problemă. Conectarea mentală zi de zi la problemele clienților este mai ușor de făcut și ne ajută să rămânem motivați.

Sper că această abordare vă va ajuta în următoarea sesiune de planificare a obiectivelor și a rezultatelor-cheie!

LANSAREA NUMĂRULUI 150

Noile tehnologii SAP ABAP

Marți, 10 Decembrie, ora 18:00

sediul MHP - A Porsche Company

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

În aceeaşi ediţie ... (58)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects