ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 143
Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 8
Abonament PDF

Managementul echipei

Andreea Pârvu
People Operations Business Partner @ Endava



MANAGEMENT


Workshop-ul cu tema Leadership si Management organizat ediția trecută a Today Software Magazine, m-a determinat să abordez încă un subiect legat de echipă, leadership și management, datorită interesului manifestat pentru această temă. S-au adresat câteva întrebări legate de ce înseamnă să fii lider, dincolo de teoria leadership-ului situațional, care sunt limitele coordonării unei echipe sau s-a insistat asupra diferențelor între lider și manager.

Din acest motiv acest articol va debuta cu o scurtă prezentare a rolurilor și responsabilităților unui lider sau ale unui manager. Cum subliniam și în numărul anterior, liderul este cel care crează o viziune și are acei adepti pentru implementarea ei, iar managerul este persoana orientată mai mult pe partea strategică. Aș vrea să se înțeleagă ideea și să se rămână cu ideea: că o persoană poate fi și lider și manager, iar cu cât diferența este mai mică cu atât impactul asupra echipei este mai mare.

Un lider

Un manager:

Pentru o înțelegere cât mai bună a rolurilor de lider și manager vedeți exemplificarea grafică.

Partea a doua a articolului este orientată spre oferirea unei definiții a etapelor formării echipelor și rolul liderului în fiecare etapă. Este mai mult o prezentare teoretică care definește cele 5 etape ale formării echipei. Fiecare etapă are specificul ei din perspectiva sentimentelor dezvoltate de echipă, înțelegerea regulilor, sarcinilor și a obiectivelor.

Etapele formării echipei (Tuckman, 1965)

I. Formarea (Forming)

Caracteristici etapă:

Rolul liderului

II. Furtuna (Stroming)

Caracteristici etapă:

Rolul liderului:

III. Normarea (Norming)

Caracteristici etapă:

Rolul liderului:

IV. Performarea (Performing)

Caracteristici etapă:

Rolul liderului:

V. Finalizarea (Finalizing)

Este ultima etapă, când echipa se destramă, datorită finalizării unui proiect. Iar ciclul se reia odată cu implicare în alte proiecte.

Atât în teorie cât și în practică nu există o delimitare în timp a acestor etape, deoarece au fost numeroase situații în care etapele au fost "arse" mai repede. Rolul liderului este unul critic în implementarea procesului de integrare în echipă și de înțelegere a sarcinilor de lucru print-un ghidaj corespunzător oferit de către acesta. De ținut minte este că cea mai mare provocare este etapa "furtună" pentru că sunt oamenii au personalităţi foarte diferite, iar conflictul va fi inevitabil, din punctul de vedere al împărţiri puterii şi al autorităţii în echipă. Cred că este etapa în care liderul trebuie să le reamintească constant rolul lor şi că fiecare are roluri diferite în echipă. Este cel care trebuie să îi îndrume şi să le schimbe mentalitatea de conflict în mentalitatea de rezolvare a problemelor. Normarea şi performarea vor veni de la sine. Fiecare îşi cunoaşte responsabilităţile, există coeziune şi unitate, iar rezultatele vor veni implicit. Rolul liderului va fi unul de monitorizare şi de coordonare a sarcinilor printr-o continuă motivare a membrilor din echipă. Recomandabil este ca liderul să își asume rolul de coordonator și dezvoltator al echipei pentru obținerea rezultatelor dorite.

Succes cu managementul echipelor pe care le coordonati!

Conferință

NUMĂRUL 142 - Robotics & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO