ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 126
Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 55
Abonament PDF

Sănătate!

Ana-Maria Vuscan
PR & Customer Care Specialist @ Azimut Happy Employees



DIVERSE

La început de an, dar și cu diferite alte ocazii, de urăm unii altora sănătate. De altfel, nu pentru puțini, sănătatea este cea mai importantă. De ce nu ar fi așa și în mediul business? De ce să nu beneficiem de sănătate și în organizații? Aceasta, cu atât mai mult cu cât petrecem mai mult de o treime dintr-o zi (din timpul în care suntem treji) la locul de muncă; și, să recunoaștem, că de multe ori, preocupăriel legate de job sunt active și în timpul nostru liber. Având în vedere că organizațiile în care lucrăm ne ocupă atât de mult timp, care responsabil de resurse umane, care team leader, manager sau angajat nu își dorește să lucreze într-o organizație sănătoasă? Cred că știm cu toții răspunsul. Și totuși, ce sunt organizațiile sănătoase? Ce putem face pentru a avea un mediu de lucru sănătos? Și mai ales, cu ce ne ajută?

Ce sunt organizațiile sănătoase?

Una dintre cele mai cuprinzătoare definiții (Sauter, Lim and Murphy,1996) consideră un loc de muncă sănătos ca fiind orice organizație care ,,maximizează atât bunăstarea (prin scopurile angajaților) precum și profitabilitatea și productivitatea (prin scopurile companiei)".

"Well-being (bunăstare) fizic(ă); well-being social; well-being financiar; well-being mental și emoțional; (...) dacă poți încorpora toate aceste componente, vei atinge obiectivul de a avea un loc de muncă sănătos; trebuie însă ca acestea să fie parte din cultura organizației, nu doar o extensie a sa"- sugerează David Chenoweth.

De ce este important să avem organizații sănătoase?

Sănătatea (unei organizații) și bunăstarea (la locul de muncă) sunt importante și datorită consecințelor acestora asupra angajaților. Aceste două concepte au potențialul de a afecta atât organizația cât și angajații într-un mod negativ. Spre exemplu, angajații care au parte de organizații cu niveluri scăzute ale sănătății și bunăstării, pot fi mai puțin productivi, iau decizii mai puțin calitative și sunt mai înclinați spre absenteism (Boyd, 1997).

Ce putem face așadar, dacă ne dorim să creăm organizații sănătoase?

Literatura de specialitate a identificat cinci categorii de practici utilizate în organizațiile sănătoase:

Pentru a înțelege aportul acestor practici, vă propunem tabelul de mai jos, care surprinde principalele beneficii ale acestor strategii, în raport cu bunăstarea angajaților și avantajele de care organizația se bucură.

Sursa: The Path to a Healthy Workplace. A Critical review Linking Healthy Workplace Practices, Employee Well-Being, and Organizational Improvements, Matthew J. Grawitch, Melanie Gottschalk and david C. Munz, Consulting Psychology Journal: Practice and Research, Summer 2006

Concluzii

Companiile care tind spre sănătate organizațională nu sunt puține. Aceste strategii devin și un foarte bun avantaj competitiv, pe lângă rezultatele pe care le aduc organizației și membrilor săi. Ce trebuie să facem pentru a obține aceste rezultate? Una dintre cele mai importante sugestii se referă la înțelegerea termenului de bunăstare (well-being) ca un concept ce vizează individul ca întreg: din punct de vedere fizic, social, mental, emoțional și financiar. Dacă ne adaptăm strategiile și intervențile luând în considerare și acest aspect, rezultatele și beneficiile nu vor întârzia.

Așadar, în noul an (și nu numai) vă dorim multă sănătate! Pe toate planurile!

Resurse:

VIDEO: NUMĂRULUI 126

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Telenav
  • .msg systems
  • Colors in projects