ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 142
Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 44
Abonament PDF

TFS ca platformă de colaborare (II)

Dorin Cazan
Service specialist @Siemens



PROGRAMARE

Partea a doua a articolului : TFS ca platformă de colaborare

Aș dori să subliniez în continuare următoarele aspecte legate de TFS, de care atât programatorii cât și non-dezvoltatorii pot beneficia: web portal și Kanban board, management de proiect și version control. Unele dintre aceste caracteristici necesită o licență de tip Stakeholder, în timp ce altele necesită o licență plătită.

Web Portal

Portalul web este o zonă de lucru versatilă, care se adaptează la fiecare utilizator în funcție de hub-ul\tab-ul selectat de acesta (home, code, work, build, test), nivelul de acces de care dispune (stakeholder, basic, advanced) și de opțiunile configurate pentru proiect.

Fig2. VisualStudioOnline Kanban board

Ca dezvoltator s-ar folosi mai mult Visual Studio în activitatea de dezvoltare, dar acesta se poate baza și pe hub-ul Code din portalul web pentru a vizualiza, descărca și compara fișierele din source code, cât și pentru a vizualiza changeset-urile și shelvesets-urile și pentru a lucra cu repozitoriile GIT.

Non-dezvoltatorii ar lucra în principal cu hub-ul Work și funcționalitățile aferente acestuia: crearea de noi elemente de lucru, folosirea de TFS queries pentru a găsi mai usor work item-urile căutate, crearea de backlog-uri, urmărirea progresului echipei folosind kanban board-ul, crearea de elemente favorite ce pot fi postate pe hub-ul Home și ce vor fi disponibile pentru toată echipa (queries, burndown reports, charts, diagrams etc).

Kanban

Cele mai multe dintre lucrările efectuate în cadrul unui proiect trebuie să fie organizate într-un mod coerent.

Din experiența mea, planificarea implică de obicei, cel puțin câteva sticky notes și whiteboard de dimensiuni decente pe care note-urile sunt de obicei structurate într-o manieră asemănatoare Kanbanboard-ului electronic:

Fig3. "Simple-kanban-board-"von Jeff.lasovski - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC BY-SA 3.0 über Wikimedia Commons

Prin utilizarea Kanban puteți vizualiza și gestiona fluxul de lucru în cadrul echipei, stabili limite clare pentru work in progress (WIP) în scopul de a menține concentrarea pe sarcinile curente și de a îmbunătăți colaborarea echipei prin crearea de oportunități de feedback, făcând astfel blocajele și problemele mai ușor de identificat. Plăci Kanban sunt disponibile pe scară largă, fie că vorbim de variantele open source, cum ar fi Trello și Taiga sau Kanban Tool, Jira și TFS.

Kanban este pe cale de a deveni un proces utilizat de către tot mai multe echipe de dezvoltare, ca de altfel și kanban board-ul. Microsoft a adăugat suport pentru Kanban începând cu TFS 2013 și continuă să îmbunătățească și consolideze suportul și în TFS 2015, precum și pentru platforma în cloud, Visual Studio online.

Voi expune cele mai importante aspecte ale board-ului de Kanban din TFS:

I. Crearea ușoară de board-uri în doar 3 pași

  1. Deschideți portalul în modul administrativ

  2. Selectați 'New Team' și completați câmpurile necesare.

Fig4. Interface to create a new Kanban team

  1. Dați click pe 'Create new team' și în câteva secunde veți avea un board funcțional.

II. Structura de permisiuni flexibilă - permisiunile trebuie definite de două ori:

  1. Prin adăugarea unui utilizator ca membru al echipei tale acesta poate să vadă doar hub-ul Home al board-ului tău. (Acesta conține de obicei workflow charts, team queries și diagrame.)

  2. Dacă un utilizator nu primește acces pe area path-ul aferente Kanban-ului, acesta nu va putea accesa workitem-urile aferente echipei și nu va putea exporta diagramele sau tabelele.

Fig5. Access permissions structure for area path nodes

Persoanele externe echipei sau proiectului vor primi acces de stakeholder, (aceștia netrebuind să acceseze codul sursă și funcțiile administrative. Permisiunile lor vor permite doar vizualizarea de diagrame și eventual crearea de noi work item-uri. Membrii echipei vor avea drepturi depline, dar și acestea poti fi modificate în funcție de necesități și de drepturile pe care le are colegul în echipă. (De exemplu un team admin va putea să creeze noi area path-uri și iterații pentru backlog).

III. Abilitatea de a defini fiecare coloană din board și stadiul în care trebuie să se afle un work item pentru a putea ajunge în acea coloană - este o reprezentare grafică a stadiului în care a ajuns un work item și deci un task ce trebuie prelucrat în cadrul acelui backlog.

Project Management

Folosind work item tracking și pachetul Microsoft Office, alături de serviciile de colectare și raportare de date, managerul de proiect și membrii echipei au tool-urile necesare monitorizării evoluției proiectului .

TFS are capacitatea de a acoperi cererile, partea Request Tracking cât și partea de Problem Report, necesare unui mediu de dezvoltare. TFS premite utilizatorului să acceseze și să manipuleze obiectele (numite Work Items) cu ușurință folosind produse din familia Ofice: pot fi redirecționate via Outlook, pregătite pentru publicare prin MS Publisher sau pot fi modificate în masă prin utilizarea MS Excell. În adiție, utilizarea mecanismului de process template din TFS ne dă capacitatea de a adapta procesele specific proiectului în funcție de mediul de programare sau de necesitatea proiectului în sine. Un proces template constă dintr-un set de instrucțiuni necesare pentru a pune bazele noului proiect. Aceste instrucțiuni conțin obiecte cum ar fi: work item, roluri în cadrul proiectului, permisiuni, etc. .

Proces templates-urile standard vin o dată cu instalarea TFS-ului, dar acestea pot fi modificate și extinse sau se poate crea un nou template, cu scopul de a permite proiectelor să definească procesul de dezvoltare necesar lor.

Version Control.

TFS oferă un mecanism standard de version control pentru branching, merging, version management check-in și check-out. TFS include de altfel opțiuni adiționale cum ar fi: shelving (abilitatea de a stoca schimbări parțiale fără a le valida în totalitate) și check-in policies dinamice care se adresează problemelor specifice development-ului la o scară mare. Dar cum îi ajută toate acestea pe non-developer-i?

Ești un trainer și trebuie să pregătești pe noii colegi să lucreze cu TFS. De obicei, un astfel de training se face în cadrul unui workshop sau prin organizarea unui curs care are și o parte de hands-on. Odată cu apariția versiunilor noi de Visual Studio sau TFS se adaugă, se schimbă sau sunt scoase functionalități. Dar va trebui să se schimbe și documentația necesară training-ului. Dacă ai menține copii ale acestei documentații în TFS, ai putea să vezi "istoria" documentației și toate schimbările pe care acesta le-a suferit de-a lungul anilor.

Poate nu pare important acum, dar asemenea tuturor firmelor de development, Siemens trebuie să își arhiveze sowftware-urile cu statusul released pentru a se asigura ca în 5-10 ani sursa software -ului poate fi restaurată și developer-ul poate lucra la un patch sau la un fix care este cerut de către client.

Să ne imaginăm următoarea situație : o echipă de suport trebuie să își reînnoiască constant FAQ-urile. Dacă un FAQ entry este șters, echipa de suport este forțată să cerceteze din nou problema și să creeze un FAQ entry nou. Printr-un simplu check-in în TFS, ai avea toata istoria bazei de date FAQ. Dacă consideri că un anumit fișier nu mai este necesar, poți să-l ștergi în orice moment. De notat este faptul că TFS nu șterge cu adevărat nici un obiect din version control , doar îl ascunde; dacă se dorește ștergerea completă a unui obiect, este necesară folosirea opțiunii destroy.

În concluzie, adoptarea TFS-ului în organizația dumneavoastră poate aduce beneficii unui număr mare de angajați. Licența de tip Stakeholder cu ajutorul căreia oricine din echipă poate să urmărească prioritățile proiectului și să ofere îndrumări, să împărtășească idei, dar și capacitatea nativă de a suporta diferite exstensii sau de a dezvolta extensii suplimentare in-house se numără printre importantele beneficii . La acestea adăugăm și faptul că se pot modifica diferite aspecte ale TFS pentru a optimiza funcționalitățile existente în cazul în care există cereri speciale în cadrul proiectului.

Conferință

NUMĂRUL 141 - Business Anlysis (BA)

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO

Dorin Cazan a mai scris