Un raport din 2013 arată că 77% dintre consumatori preferă să primească un email în detrimentul unul mesaj în social media sau un SMS. În 2014, o campanie de emailuri cu un conţinut de marketing solid poate fi o unealtă puternică, generatoare de revenue.
Înainte de a planifica orice campanie trebuie să vă asiguraţi că:
Una dintre cele mai frecvente greşeli în email marketing este trimiterea aceluiaşi mesaj către toţi abonaţii. Clienţii sunt diferiţi deci şi aria lor de interese e diferintă. Aceştia pot fi segmentaţi după:
În funcţie de criteriile de mai sus puteţi genera un mesaj personalizat şi targetat pe interesele clientului.
Cel mai testat element al unui email este Subject line-ul (75%), urmat de conţinut/mesaj (61%) şi buton de call-to-action sau imaginile folosite în email (50%). Alte elemente care ce pot fi testate sunt:
După ce în faza de testare aţi aflat care e momentul optim din săptămânâ şi din zi pentru a trimite o campanie, este recomandat să rămâneţi consistenţi. Evident in funcţie de perioada si sezonul din an, ora şi ziua se pot schimba.
Stiaţi că 75% dintre utilizatorii de smartphone vor şterge emailul primit dacă acesta nu are layoutul adaptat pentru mobil? De asemenea emailurile deschise de pe un smartphone le-a depasit pe cele deschise pe un PC in 2013.
De aceea e important ca newsletterul dumneavostră să fie optimizat pentru toate deviceurile. Optimizarea se poate face pornind de la layout si continunând cu conţinutul şi link-urile inserate în email.
Cand planificaţi o campanie de email marketing, faceţi un pas in spate si priviţi campania per ansamblu.
Să presupunem că un magazin de articole sportive va intra în curand în perioada reducerilor. În momentul în care utilizatorul deschide emailul primit şi e interest de un articol, odată ajuns pe pagina produsului, mesajul din email trebuie reiterat. Se pot crea inclusiv landing pageuri speciale care să uşureze şi să scurteze procesul de cumpărare.
Odată bifate regulile de mai sus nu uitaţi de cea mai importantă regulă şi anume să cereţi feedback clienţilor dumneavostră!
Selectaţi-vă clienţii cei mai ataşaţi de brand şi trimiteţi-le un email cu un chestionar de feedback. Veţi descoperi lucruri noi despre compania dumneavostră.