ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 140
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 20
Abonament PDF

Interviu cu Radu Georgescu

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



DIVERSE


Începem publicarea unei serii de interviuri luate în cadrul How To Web 2013, cel mai important eveniment dedicat inovaţiei, antreprenoriatului şi tehnologiei din Europa de Sud-Est. Radu Georgescu este un cunoscut antreprenor IT din România prin construirea mai multor produse românești ce au fost achiziționate de companii importante precum: RAV Antivirus a fost cumpărat de Microsoft, Gecad ePayment de către Napster, iar ultima mare tranzacție fiind vânzarea Avangate.

Q: Bună, Radu, ești unul dintre cei mai faimoși antreprenori din România! Poți să ne spui pentru cititorii revistei Today Software Magazine, cum a început totul? De la ce s-a pornit ?

Radu Georgescu: Este istorie, am pornit în 1992, am terminat facultatea, am vândut primele programe, după aceea au fost începute altele, dintre care unele au ratat.

Q: Primele aplicații au fost antiviruși?

RG: Am început prin a scrie o aplicație peste Autcad/Autodesk, după aceea am continuat cu alte trei produse, toate trei au ratat, antivirusul s-a vândut la Microsoft. După aceea am făcut alte companii, unele au ratat, Gecad ePayments s-a vândut către Napsters.

Q: Dacă vorbim despre Gecad și faimoasa vânzare către Microsoft, poți să ne spui dacă Microsoft a fost atras de aspectul tehnic al aplicației sau a existat o parte de marketing către aceștia?

RG: Microsoft a fost interesată fix de aspectul tehnic. Microsoft a cumpărat tehnologia și pe oamenii tehnici care au venit împreună cu tehnologia.

Q: Oamenii tehnici încă lucrează la Microsoft?

RG: Absolut, dar nu din București, din Redmond. Practic compania a făcut tehnologia pentru Microsoft, iar Microsoft le-a făcut o ofertă oamenilor respectivi să se mute în Redmond și ei s-au mutat toți acolo unde sunt și acuma. Ei sunt partea principală a echipei care dezvoltă securitatea pentru Microsoft în ziua de azi.

Q: Legat de ultimul succes Avangate, poți să ne spui câteva cuvinte despre acesta ? Cât timp a durat dezvoltarea?

RG: Compania a început în 2006, de șapte ani cu o creștere de 70% anual.

Q: Clienții erau români?

RG: Compania era multinațională, cu headquarter în Statele Unite, cu birouri în România, Olanda, China, Rusia și Cambodgia.

Q: Startup-urile încep să fie la modă în România, cum vezi evoluția lor în viitor? Ne putem aștepta ca la un moment dat să depășească outsourcing-ul ?

RG: Sunt și vicepreședinte ANIS, iar Andrei Pitiș este președinte și împreună cu el ne-am făcut un obiectiv din a convinge companiile de outsourcing să își facă în interiorul lor și o mică bucată de produs. Cred că outsourcing-ul are următoarea problemă: este dependent în general de unul sau doi clienți, este o vânzare ieftină de minute-om, nescalabilă, în timp ce produsul este scalabil exponențial, independent de furnizor. Încercăm să construim acest trend de migrare dinspre outsourcing spre product și sper să se întâmple lucrul acesta.Vedem că încet, încet se întâmplă. ANIS a făcut și un studiu care s-a lansat acum două săptămâni.

Q: Care crezi că vor fi domeniile interesante, cu potențial în viitor?

RG: A fost prezentarea lui Robin azi dimineață care a fost excepțională și are multă dreptate. Nu știu, nu sunt un vizionar, nu văd viitorul, nu pot să răspund la această întrebare.

RG: Dă-mi voie să-ți adresez și eu o întrebare. De ce nu îți faci revista în engleză?

Ovidiu Mățan: Este și în engleză. De obicei cea în engleză apare cu o lună în urmă

RG: Foarte tare ! Felicitări! Revistă de software făcută în România. Și ai și cititori din străinătate?

OM: Da, dar majoritatea sunt cititori din România - câteva mii- și câteva sute din străinătate. Ultima parte este tehnică, iar prima parte este despre evenimente.

RG: Mi s-ar părea foarte simpatic să faci din asta o revistă internațională cum este TechCrunch și The Next Web. Ar fi absolut senzațional să faci așa ceva !

Q: Ce părere ai despre Google Glasses și cum o să evolueze tehnologia în viitor?

Nu știu dacă Google Glasses va fi câștigătorul, dar este evident că ceea ce americanii numesc whearables vor ajunge în viața noastră. Sunt ochelarii de la Google sau din altă parte, sunt ceasurile, sunt pantofii, sunt telefoanele, sunt bentițele, habar nu am, dar cred foarte tare că ceva va ajunge.

Q: Ce părere ai despre startup-urile românești? Nu avem neapărat niște startup-uri de succes.

Cum nu avem? Este Oxygen XML, este cel mai tare tool de editat XML-uri din lume, este un business extraordinar. Nici Avangate nu părea spectaculos [..] De ce companiile bune sunt companiile provenite din Radu Georgescu și Florin Talpeș?! Sunt atâtea mii de antreprenori extraordinari. Să judecăm o companie pentru ce este ea și nu pentru omul din spate. OxygenXML, fără a avea nici o legătură cu el, se vinde pentru că este atât de bun, ce vrei mai spectaculos de atât? Puteau să facă o treabă și mai bună și să îl promoveze? Da, dar produsul acela este un produs extraordinar.

Q: Care este ingrendientul lipsă care poate lipsește startup-urilor din România?

Se construiește. Timpul este elementul lipsă. Să găsim exemple de succes.Oamenii să construiască, oamenii ratează, iar noi trebuie să învățăm din experiențele rateurilor mele, ale tale, ale oamenilor și să începem să încercăm din ce în ce mai mult. Se construiește infrastructura de angel investment, se construiește infrastructura de VC-uri, se construiesc evenimente, totul se construiește și în timp va fi. Gândește-te la MavenHut, Ubervu, Softpedia, gândește-te la Emi Gal. Toți sunt exemple de succes.

Q: Există o rețetă de success?

Ceea ce încerc eu împreună cu Andrei este să convingem companiile de outsourcing, care sunt chiar cele care pot să facă asta, să își construiască mici produse care să takeover.

Q: Un sfat pentru tinerii care vor să își facă un startup ?

Nu dau sfaturi, nu îmi permit să dau sfaturi. Nu poți să dai sfaturi generale de la înțelepții pământului.

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO