ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 15
Abonament PDF

TheOpen.com – susţinerea digitală a unui turneu de success

Bogdan Moscaliuc
Project Manager
@Endava
DIVERSE

The Open Golf Championship este organizat de R&A începând cu secolul XIX, iar barierele acestui sport au fost de mult depăşite. În prezent The Open reprezintă unul din icon-urile turistice ale Scoţiei şi atrage anual sute de mii de pasionaţi ai golfului.

Este golful un sport potrivit doar pentru anumite categorii de vârstă? Jucăm golf doar pentru a petrece timp în natură, plimbându-ne pe un câmp bine întreţinut? Multe persoane care nu cunosc deloc acest sport vor răspunde afirmativ, dar cei ce au petrecut măcar o ora pe un teren de golf vor începe să își reconsidere opinia.

Endava a învăţat să aprecieze golful prin organizarea digitală a celui mai mare campionat din lume - The Open, susţinut de forul ce coordonează acest sport. Platforma TheOpen.com înseamnă un efort susţinut timp de 6-7 luni în fiecare an pentru a dezvolta secţiuni şi features noi ce vor fi expuse utilizatorilor în cele patru zile de turneu.

Numărul de utilizatori unici creşte exponenţial de la un minut la altul în timpul turneului. Dacă în cele trei zile de practice rounds sunt 200-300 de useri concurenţi pe secundă, în prima şi a 2-a zi a turneului ajung la 40.000, iar în ultima zi ating pragul de 80.000 de utilizatori concurenţi.

Asigurarea unei experienţe unice pentru aproape 7 milioane de utilizatori pe parcursul turneului aduce un sentiment de împlinire dar şi certificare pentru o companie cu experienţă digitală precum Endava.

Alături de platforma TheOpen.com utilizatorul este expus unei plaje largi de opţiuni digitale, totul pentru a avea acces oriunde şi prin orice mijloc la evenimentele din timpul turneului:

  • Jumătate din utilizatori accesează versiunea mobile a site-ului care reproduce fidel fiecare secţiune şi feature a platformei web;
  • Aplicaţia pentru iOS a fost plasată pe primul loc în Top Free UK AppStore şi pe locul 3 în Top Free US AppStore în timpul turneului.
  • Spectatorii şi turiştii prezenţi în jurul terenului de golf unde are loc evenimentul pot accesa un website dedicat prin care organizatorii trimit informaţii updatate regulat;
  • În materie de Live Coverage, website-ul oferă streaming din partea unor giganţi media cum sunt BBC şi ESPN dar are şi propriul canal Live video - @TheOpenLive dar şi un canal Radio dedicat @TheOpenRadio, accesat în mare măsură de utilizatorii mobile.

Inovaţia absolută a site-ului este de departe Leaderboard-ul, un agregator de informaţie statistică ce prezintă diferite view-uri ale ranking-ului dar şi simularea live a terenului - practic fiecare jucător deţine un GPS tracker care transmite coordonatele poziţiei de pe teren. Aceste coordonate sunt apoi reprezentate pe un teren digital în miniatură, astfel utilizatorii pot să vadă în orice moment unde sunt jucătorii preferaţi.

Proiectele de dimensiunea aceasta prezintă şi diferite provocări iar în cazul acesta, de departe cea mai mare provocare este asigurarea unei arhitecturi complet scalabile, ce să poată face faţă unui ramp-up atât de abrupt în cele 4 zile de turneu. Diferite nivele de caching pentru Sitecore CMS respectiv Akamai CDN dar şi optimizările timpilor de răspuns în latura riscurile unui timeout sau ale unui crash. Pentru a simula un load real s-au utilizat resurse cloud folosind Amazon Web Services.

Pe lângă acestea, sistemul de content geo-targeted trebuie perfect calibrat pentru a servi conținutul potrivit fiecărei regiuni a lumii. Se aplică geo-targeting pe secţiuni importante ale site-ului, bannere sau canalele Live streaming. Totul pentru a oferi o experienţă cât mai placută şi a reţine utilizatorul pe site.

Echipa de proiect din Endava a monitorizat în rotaţii de 8 ore turneul şi evoluţia constantă a site-urilor dintr-un WAR room asamblat special pentru acest eveniment. Suportul 24/7 a fost asigurat pentru 2 săptămâni prin expertiza backend - conținut şi baza de date, front-end - JS, CSS dar şi integrarea cu diferiţi 3rd party service suppliers.

Integrarea cu mediile sociale prezintă un interes ridicat, Twitter şi Facebook sunt principalele platforme de promovare, iar Widgeturi specifice sunt plasate direct pe homepage pentru a angrena utilizatorii în dezbateri.

Iată câteva cifre ale succesului din 2013:

  • Aproape 7 milioane de utilizatori unici în cele 4 zile ale campionatului.
  • Un vârf de 78,000 utilizatori unici concurenţi pe site pe secundă în momentul în care Phil Mickelson a început să joace 18th green.
  • 31 milioane page impressions în săptămâna campionatului.
  • Pe Twitter #TheOpen a fost plasat pe primul loc trending channels in UK si USA.
  • Cea mai variată gama de opţiuni digitale pentru un turneu de golf : desktop, mobile, iPhone, iPad, Android, Blackberry, WinPhone, on-site mobile site, live video streaming, live audio streaming, Video on Demand.
  • 6 x live Streams - 2 canale BBC, ESPN, @TheOpenLIVE on-site live broadcast, @TheOpenRadio si Radio 5 Live.
  • 4 milioane de clipuri video on demand iniţiate în 4 zile.
  • Peste 50% din utilizatori provin de pe un dispozitiv mobile.

Planul pentru The Open 2014 conţine deja surprize pentru fanii golfului, iar Endava va demonstra încă odată că inovaţia digitală nu are limite.

Reclame

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects