ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 15
Abonament PDF

Business Networking de la offline la online pe platforma Business Days

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine
MANAGEMENT

Business Days este un eveniment consacrat deja pe piața națională iar luna aceasta vom avea ocazia să participăm la ediția din Cluj a acestuia. Laszlo Pacso, organizatorul Business Days a avut amabilitatea să răspundă întrebărilor Today Software Magazine.

Spuneți-ne câteva cuvinte despre dvs.

Foarte pe scurt despre mine: sunt antreprenor de peste 13 ani, un pasionat de management de proiect, un specialist în business networking, organizator de evenimente, producător de materiale video şi de emisiuni educative, coordonatorul unor proiecte online şi social media şi mai nou antreprenor social. În viaţa de zi cu zi îmi plac mult natura, muntele, filmele, cărţile, muzica clasică şi fotografia. De 3 ani şi jumătate coordonăm programul Business Days, un program care îşi doreşte să ajute la dinamizarea mediului de afaceri din România şi la crearea temeliei unei culturi antreprenoriale sănătoase în ţara noastră. Este o misiune dificilă, cu multe provocări, dar o facem din pasiune şi cu multă încredere în viitorul acestei ţări. Aceste lucruri şi mai ales tenacitatea de a face faţă la numeroasele încercări sunt cele care ne diferenţiază în primul rând de alţii care mai activează în acest domeniu. Indiferent cât de greu ne-a fost, nu am abandonat calea. Atunci când doreşti să ajuţi şi să creezi impact social în mediul în care activezi, trebuie uneori să renunţi la confortul tău şi să pui pe primul plan interesele celor pe care îi serveşti prin proiectul tău. Din punctul meu de vedere acest lucru este cel care diferenţiază un antreprenor social de un antreprenor. Multi încă nu înţeleg asta.

Laszlo Pacso
Ce înseamnă Business Days şi ce aduce nou comparativ cu celelalte evenimente de business ?

Business Days este mai mult decât o serie de evenimente. Este în primul rând o platformă de oportunităţi care are rolul de a genera numeroase posibilităţi de business celor care o folosesc, fie că ne referim la evenimentele Business Days, fie că ne referim la sesiunile de business networking, fie că ne referim la aplicaţiile mobile şi online, fie că ne referim la platformele de socializare, fie că ne referim la platformele video educaţionale.

Dacă ne referim strict la zona de evenimente Business Days, ceea ce aducem nou pe piaţa de evenimente business este în primul rând caracterul itinerant şi faptul că Business Days acoperă prin impactul pe care îl generează majoritatea ţării. Un alt atu al nostru este faptul că evenimentele noastre sunt riguros pregătite. Înainte de a desena programul unui eveniment, au loc numeroase întâlniri cu oameni de afaceri din regiunea respectivă (manageri, antreprenori, specialişti din diverse domenii) cu care avem discuţii de analiză a problemelor şi provocărilor cu care se confruntă aceştia. Aceste discuţii exploratorii ne ajută să identificăm noi oportunităţi şi mai ales să cartografiem nevoile şi problemele concrete la care încercăm să gasim modalităţi de a aduce soluţii, răspunsuri şi idei în special prin cele 16 workshopuri ale evenimentului. Un alt fapt prin care ne diferenţiem de orice alt organizator de evenimente de business din România este structura evenimentului, care se desfăşoară pe trei paliere:

  • conferinţe - care au rolul de a-i încărca cu energie pozitivă pe cei prezenţi, prin care inspirăm, motivăm şi oferim idei, prin care oferim o analiză a tendinţelor, relevăm oportunităţi în dezvoltarea şi progresul tehnologic
  • workshopuri - care au rolul de a dezvolta abilităţi în special prin schimb de experienţa şi interactivitate, unde focusul se pune pe componenţa practică, pragmatică, pe studii de caz, exemple de bună practică şi foarte multe sesiuni de întrebări şi răspunsuri prin care să îi încurajăm pe cei prezenţi să-şi ridice problemele pentru a găsi sfaturi, idei, soluţii şi chiar resurse pentru a le rezolva.
  • sesiunile formale de business networking - care au rolul de a genera oportunităţi reale de business. Astfel, după ce participanții au fost încărcaţi cu energie pozitivă şi au fost expuşi la un bombardament de idei şi inspiraţie şi sunt dornici să genereze afaceri sau să le pună în practică, le creăm posibilitatea, fie sub forma unor microîntâlniri, fie sub forma unor sesiuni open, fie sub forma unor întâlniri generate prin aplicaţia de matchmaking să treacă la acţiune şi să fructifice resursele existente de contacte şi oportunităţi la un astfel de eveniment.

Pe lângă acestea aş adăuga existenţa unei aplicaţii online şi mobile prin care cei prezenţi au acces la toată baza de date cu participanţi, speakeri şi parteneri şi pot seta întâlniri sau genera schimburi de cărţi de vizită virtuale. Un alt atu al nostru este şi transmiterea live a evenimentului şi implicarea unor televiziuni locale sau naţionale într-un maraton de emisiuni conexe sau de transmisiuni directe de la locul evenimentului, prin care facem ca informaţiile valoroase transmise de speakeri să ajungă şi la cei care nu au putut fi la locul evenimentului, dar sunt interesaţi de cele discutate la conferinţe şi mese rotunde.

BD este unul dintre puținele evenimente ce promovează inițiativele și afacerile locale, felicitări ! Cum vedeţi evoluția acestora de-a lungul timpului? Se păstrează aceleași domenii de activitate în evoluția pieței românești?

Da, aşa este. Este esenţa evenimentelor Business Days să promoveze afacerile româneşti şi antreprenori sau manageri valoroşi din mediul de afaceri autohton. Nu este uşor, pentru că, din păcate consumatorii de astfel de evenimente preferă încă să plătească pentru modele aduse din afara ţării şi mai puţin pentru acei antreprenori care au încercat şi au reuşit să obţină succesul la noi în ţară. Poate că nu toţi sunt încă speakeri excepţionali, dar informaţiile transmise şi mai ales dorinţa lor de a ajuta este mai sinceră şi mai de folos decât a oricărui străin care vine pentru o zi sau jumătate de zi să-i înveţe pe cei prezenţi metode şi modalităţi de a obţine succesul bazat pe reţete care funcţionează în altă ţară, fără să cunoască în mod real care sunt nevoile, provocările şi problemele specifice ale mediului de afaceri din România. Mai mult de atât, pentru că suntem absolut convinşi că dezvoltarea abilităţilor de public speaking la cei care vorbesc la evenimentele Business Days va genera o mai mare reuşită şi un succes mai mare în transferarea de idei şi inspiraţie către cei prezenţi în sălile de conferinţă, am creat speaker support group, o echipă de profesionişti în arta vorbitului în public, care lucrează cu acei speakeri care doresc îmbunătăţirea abilităţilor pe trei planuri:

  • înainte de eveniment - la pregătirea prezentării şi la dezvoltarea abilităţilor de a crea impact în faţa celor din sală
  • în timpul evenimentului - evaluează împreună cu cei din echipa TOAST MASTER România fiecare prezentare după mai multe criterii, cu scopul de a ajuta pe fiecare să-şi înţeleagă lipsurile şi să găsească modalităţi de creştere a calităţii în prezentările publice
  • post eveniment - cu sesiuni de coaching şi training pentru dezvoltarea abilităţilor pe baza celor relevate din evaluări

Aşa toţi avem de câştigat, pentru că de la ediţie la ediţie creşte calitatea prezentărilor şi dezvoltăm şi în România o clasă de vorbitori publici de elită, care să poată merge şi la evenimente de business din afara ţării, unde să poată promova, în calitate de ambasadori, oportunităţile de investiţie şi parteneriat din ţara noastră.

Legat de domenii, pot spune că fiecare regiune are specificul ei, sunt zone mai puternic antreprenoriale, sunt zone mai puternic corporatiste şi sunt zone unde dezvoltarea economică intră în regres. Una peste alta, suntem optimişti pentru că peste tot pe unde am fost am întâlnit companii şi firme care cresc în perioada crizei de la an la an, arătând că se poate şi că atunci când vrei ceva cu adevărat şi eşti dispus să investeşti multă muncă şi răbdare, succesul nu întârzie să apară. De la astfel de oameni se pot inspira şi pot afla soluţii cei care participă la evenimentele Business Days. Business Days nu este despre cum poţi deveni milionar peste noapte, ci este despre cum poţi avea şansa la succes prin munca cinstită, susţinută şi prin cooperare, pentru că, da, credem în spiritul asociativ şi credem că pentru succes pe termen lung este nevoie să ne găsim parteneri, asociaţi, investitori şi finanţatori care să înţeleagă şi să creadă în afacarea noastră, iar pentru asta trebuie să învăţăm să fim transparenţi în comunicare şi în relaţii.

Cu ce ar trebui să rămână un participant BD după participarea la cele două zile ale evenimentului?

Cel puţin cu trei lucruri: inspiraţie, experienţă şi contacte de afaceri. Acesta este şi motto-ul nostru: "Inspiraţie, experienţă şi oportunităţi pentru cei care vor să genereze valoare în România". Dacă primele două sunt greu cuantificabile ca valoare şi doar timpul şi practicarea celor învăţate poate genera într-o oarecare măsură o apreciere a lor, ultima este clară şi evidentă. Am să dau un exemplu: un CEO la o companie care participă la o sesiune de microîntâlniri, în prima zi, la o sesiune de tipul open în a doua zi şi foloseşte aplicaţia matchmaking înainte, în timpul şi după eveniment, poate genera undeva în jur de 25 + 99 + 100 = 224 de lead-uri la un eveniment, cu persoane despre care ştie cel puţin 4 informaţii: cine este, din ce domeniu, ce funcţie are, unde îl poate ajuta şi în ce domenii, unde are nevoie de ajutor sau unde caută referinţe. Mai mult de atât, peste 70% dintre cei care au completat chestionarele şi au participat la sesiunile de business networking la evenimentele Business Days apreciază că în urma acestor întâlniri se aşteaptă la venituri de peste 10.000 de lei, dar jumătate dintre ei estimează la peste 100.000 de lei valoarea acestor afaceri viitoare. Cred că aceste cifre vorbesc de la sine. Cu o investiţie de maxim 100 de euro, ai 70% şanse să generezi peste 2.500 euro afaceri şi 100% şanse să îţi creşti baza de date cu peste 200 de contacte cu care ai interacţionat şi ai avut fie o scurtă discuţie, fie ai corespondat prin aplicaţie, fie te-ai intersectat la workshopuri şi mese rotunde.

Am văzut că BD va reveni la Cluj în luna septembrie. Ce aduceți nou în această ediție?

Faţă de anul trecut, avem un program mai interesant şi mult mai bine adaptat. Venim a doua oară şi cunoaştem mult mai bine mediul de afaceri şi nevoile lui. Vom avea aplicaţia de matchmaking, ce este oferită gratuit tuturor celor prezenţi.

Vom avea în premieră naţională un demers comun între mediul academic, administraţia locală, societatea civilă şi mediul de afaceri de a crea o dezbatere legată de strategia pe termen lung a oraşului, cu focus pe atragerea de investitori străini, inclusiv prin implicarea comunităţii de expaţi la acest eveniment.

Faţă de acestea, vom avea diverse manifestări suplimentare şi vom extinde aria de impact prin suportul pe care îl vom oferi unor start-up-uri prin posibilitatea de a-şi testa ideea de afaceri în faţa celor prezenţi la eveniment şi prin facilitarea întâlnirilor cu câţiva business angels şi investitori.

Deoarece suntem o publicație de IT, puteți să ne spuneți câteva cuvinte despre aplicațiile mobile devoltate de BD?

Avem mai exact două aplicaţii, una este inclusă în alta, dar ca funcţionalitate sunt două. Prima este o aplicaţie pentru smartphone-uri şi care are rolul de a facilita accesul de pe aceste terminale mobile către programul evenimentului, speakerii, canalul video, streaming-ul live, pagina de facebook, blogul şi diverse componente interactive de comunicare prin platformă.

A doua aplicaţie este cea de matchmaking "meet-me", ce este oferită în mod gratuit fiecărui participant la un astfel de eveniment. Aplicaţia permite căutarea, filtrarea şi sortarea bazei de date cu participanţii, după patru criterii: domeniu de activitate, funcţie, compania şi numele permiţând astfel o uşurare a procesului de identificare a potenţialilor parteneri. Cu fiecare dintre cei identificaţi ca interesanţi se pot iniţia două acţiuni: fie se solicită un schimb virtual de cărţi de vizită, fie se solicită o întâlnire undeva într-o zonă special amenajată pentru astfel de întâlniri din cadrul evenimentului. Ambele acţiuni se fac printr-un email de permisiune, astfel cel care primeşte solicitarea o poate accepta sau refuza şi în cazul întâlnirii o poate reprograma în funcţie de agenda sa.

Accesul în aplicaţie se face pe baza unui username şi parole care se regăsesc pe invitaţia primită la finalizarea procesului de înregistrare.

Cum vedeți evoluția pieței de IT în România prin prisma participării companiilor de profil la eveniment?

Piaţa de IT este foarte prezentă la evenimentele noastre şi este una dintre cele mai dinamice din ţara noastră, mai ales cea software. Motiv pentru care la evenimentul de la Cluj din 25-26 septembrie chiar vom organiza o seară de întâlnire între membrii comunităţii de IT din zonă.

BD este un eveniment mare pentru piața din România. Ne puteți spune ce înseamnă organizarea unui astfel de eveniment?

Este o muncă foarte grea, cauzele sunt multiple, dar cea mai pregnantă este mentalitatea încă în formare a consumatorilor de a plăti pentru participarea la astfel de evenimente. De asemenea, există o inflaţie de evenimente pe piaţă, care nu oferă întotdeauna experienţa aşteptată participanţilor şi sponsorilor. De aceea, pentru a câştiga încrederea partenerilor, e nevoie de multă muncă, pasiune şi o preocupare constantă pentru calitate. În plus, pentru a ne diferenţia pe piaţa evenimentelor, am ales să comunicăm total transparent. Facem publice de fiecare dată înregistrările video, fotografiile şi mai ales infograficele cu prelucrarea datelor din chestionarele de feedback de la evenimentele anterioare, cu bune şi cu rele. Prin această atitudine deschisă şi mai ales prin faptul că nu abandonăm această cale oricât ne este de greu, am reuşit să strângem în jurul nostru parteneri, susţinători, ambasadori, prieteni, fani şi speakeri care ne susţin aproape necondiţionat. Este un sentiment frumos şi care ne dă acel imbold de care ai atât de mare nevoie atunci când dai de greu.

Business Days este în sine o poveste inspiraţională, pentru că este un proiect pornit de o mână de oameni, în plină criză financiară, cu un buget 0, fără experienţă în organizare de evenimente, dar cu multă pasiune, capacitate de muncă şi răbdare.

Reclame

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects