ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 13
Abonament PDF

ICT SPRING EUROPE 2013

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine
DIVERSE

Prima delegație TSM în afara țării s-a realizat prin participarea la evenimentul ICT SPRING EUROPE 2013. Un eveniment ce a avut loc în Luxemburg pe durata a două zile. Am avut parte de un public numeros iar în calitate de parteneri am avut ocazia să distribuim revista în cadrul evenimentului. Vedetele evenimentului au fost Jimmy Walles, fondatorul Wikipedia și Trip Hawkins, fondatorul Electronic Arts.

Să începem povestea evenimentului. Din Cluj, Luxemburgul nu este foarte departe, un zbor până în Charloi (Belgia), iar de aici un shuttle direct către destinația noastră finală. Luxemburg-ul are în jur de 500.000 locuitori rezidenți, iar orașul în sine are aproximativ 300.000 locuitori. O mare parte a celor ce lucrează aici vin din țările vecine: Franța, Germania sau Belgia. Tradițional, economia țării se bazează pe sectorul bancar, având ca și atu secretul bancar. Acest drept va fi pierdut însă în 2014, dar focusul actual vizează zona IT, în special comunicațiile, data center-urile precum și dezvoltarea de software bancar. Acest lucru fiind realizat printr-o bună implicare a politicului în susținerea business-ului local, în promovarea acestuia și acordarea de facilități. Remarcăm posibilitatea deduceri a 80% din costurile IP (Intellectual Property) din impozit sau suportul a până la 50% a cheltuielilor realizate prin participarea companiilor la evenimente externe. Luând în considerare toate acestea, nu este de mirare faptul că avem aici cel mai ridicat nivel al venitului pe cap de locuitor din Europa.

Revenind la ICT Spring, evenimentul a fost organizat în patru arii:

  • Standurile expozanților care au cuprins produse tehnice, startup-uri și organizații,
  • Sala de conferință unde s-au desfășurat keynotes-urile,
  • Colțul startup-urilor, unde de-a lungul celor două zile am avut parte de pitch-urile startup-urilor,
  • Colțul experților unde au avut loc o serie de prezentări mai tehnice abordând domenii restrânse.

Prezentările au fost interesante, axându-se pe inovație.

Oliver Royant, editor chief la Paris Match. A explicat importanța mesajului în media, pasiunea reporterilor pentru meseria lor și importanța acesteia în viața noastră. Fiecare platformă media: print, web, mobile are nevoie de experiență și conținut specific.

Peter Sondergaard - Senior Vice President Research, Gartner. Selectăm câteva dintre opiniile exprimate:

  • În următorii ani, toate bugetele vor fi doar bugete de IT.
  • Enterprise este reprezentat de Facebook deoarece ei dețin controlul datelor, nu corporațiile.
  • Paradoxal, tehnologia va scădea vânzările de mașini, deoarece tot mai multă lume va prefera mediul virtual contactului direct.
  • Recesiunea rămâne o problemă, dar tehnologia nu este încetinită. Tot mai multe business leaderi se orientează spre digital. Conform graficului Gartner, doar 2% din cei 391 CEO și Senior Business Executives au o strategie digitală ca strategie de business. 49% însă o au pe aceasta în plan, iar 14% nu o consideră deloc.
  • În vreme ce pozițiile tradiționale de CEO sau de director IT rămân la același nivel sau scad, rolul inovației crește, iar poziția de Head of Innovation devine tot mai importantă.
  • Datele și clienții reprezintă investițiile cheie în IT, dar leaderii de vânzări și marketing nu vor mai avea controlul absolut.
  • În topul priorităților investițiilor se află pe primele trei poziții: business analytics, enterprise mobility, business process outsourcing.

Nexus of forces - reprezintă modul în care vor interacționa oamenii între ei în viitor și cu informațiile lor. Alegerea va fi făcută în patru planuri: mobile, social, Cloud și informație. Finalul prezentării a fost inedit prin adresarea următorului îndemn: start a marketing program digitization. May the IT force be with you !!!

În continuare am asistat la prezentarea startup-ului Kidoria, care au construit o aplicație ce permite adăugarea tuturor datelor despre copii, începând cu pozele acestora și continuând cu datele medicale sau notele luate la școală. Aplicația se bazează pe un abonament lunar și există posibilitatea de a crea albume de fotografii cu pozele stocate. Până acum au opținut o finanțare de 180.000 de euro, majoritatea sumei fiind folosită pentru dezvoltarea aplicației și anume salariile programatorilor.

Dan Siroker - Co-founder & CEO al Optimizely - fost director pentru analytics în campania prezidențială a lui Barack Obama. Ne-a împărtășit din experiența sa, acumulată în ultima campanie prezidențială și a prezentat câteva din acțiunile întreprinse pentru creșterea impactului mesajelor prezentate pe site.

Pentru creșterea impactului unei aplicații sau a unei pagini web reduceți numărul de optiuni: less is more. Printre exemplele date a fost pagina de vânzări online Sim City unde prin renunțarea la un banner online au fost crescute vânzările cu 43.8%. În timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale donațiile au fost mărite cu 15.2% prin schimbarea textului din "Donate now" în "Donate and get a gift" pentru cei ce nu s-au mai înregistrat pe site. În schimb același opțiune a redus donațiile cu 24.6% pentru cei înregistrați și care nu au mai donat. Pentru aceștia, cea mai bună alegere a fost Please donate, care a crescut donațiile cu 27.8%. Lecția învățată: explorează pentru a găsi cea mai bună opțiune în loc să rafinezi soluția existentă (http://insideintercom.io/criticism-and-two-way-streets/).

Încheierea discursului ne-a oferit o recapitulare a regulilor expuse:

  • Definiți metrici de succes ce pot fi măsurate.
  • Mai puțin este mai mult. Reduceți opțiunile.
  • Cuvintele contează. Concentrează-te pe acțiune.
  • Încearcă să atingi maximul global.
  • Pornește azi.

Bart Vercammen - Director Product Managent, Technicolor, ne-a povestit despre device-urile si aplicațiile interconectate: Services of Things. Termenul Technicolor este sinonim cu modalitatea specială de procesare a filmelor color dar compania este și leader în producția de home gateway. Principalele provocări dintr-un connected home din zilele noastre sunt multitudinea de protocoale folosite de diferite device-uri, numărul device-urilor, App"ification of the connected home. Controlul acestora reprezintă o provocare, iar soluția propusă de Technicolor este: Qeo . Acesta este un framework de comunicare bazat pe o arhitectură Publish-Subscriber care folosește resurse hardware limitate, având modele de date extensibile și tranferul de date criptat. Acesta este open-source și se poate descărca gratuit. În paralel a fost creat standardul Qeopedia pentru interconectarea diferitelor ecosisteme.

Prima zi a evenimentului s-a încheiat la 17:30 după care a avut loc evenimentul special de socializare: Networking Cocktail unde i-am întâlnit pe Oana Casapu și Alexandru Rotaru, de la Altom Consulting. A fost o surpriză să ne cunoaștem acolo, TSM nu a trecut neobservat prin numărul mare de tweet-uri postate ce erau afișate în sala de conferință și în zona de expoziție, realizând astfel conectarea. De asemenea, au folosit codul de participare pus la dispoziție în ultimul număr și în comunitatea Facebook TSM.

Am continuat cu cina oficială, European ICT Awards Gala Dinner, eveniment deschis de către Xavier Bettel, primarul orașului Luxemburg. În cadrul acesteia, au fost aunțați câștigătorii premiilor European ICT din acest an au fost. Aceste premii fiind o recompensă a bunelor practici ICT.

European CIO of the Year

Lance Fisher, CIO al companiei SThree, companie specializată în resurse umane din Londra. Premiul a fost acordat ca rezultat al strategiei globale și al proiectelor implementate, alegerile tehnice și cunoștințele de management ale acestuia.

European ICT Innovation of the Year

Applidget, o companie de web development din Paris specializată în soluții software pentru organizarea evenimentelor. Premiul a fost acordat pentru produsele inovative și contribuția adusă în acest domeniu.

European Startup of the Year

Premiul a fost câștigat de Uplike, o aplicație care transformă bookmark-urile în lucruri "reale" prin posibilitatea de a da share dintr-un simplu click.

În următorul număr vom relata a doua zi a evenimentului când și-au făcut apariția vedetele Jimmy Walles, fondatorul Wikipedia și Trip Hawkins, fondatorul Electronic Arts.

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects