ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 144
Abonament PDF

Modern Agile: strategii de succes și mindset orientat spre produs

David Stan
Chapter Stream Lead @ Accesa



MANAGEMENT


În lumea modernă a dezvoltării produselor, metodologia Agile a devenit esențială pentru succesul echipelor ce vor să inoveze. Acest articol explorează modul în care abordarea Agile se concentrează pe testarea rapidă a ipotezelor prin sesiuni de discovery workshop sau design sprint, facilitând iterațiile și adaptarea continuă, dar și cum toolurile de inteligență artificială joacă un rol crucial, nu ca soluții autonome, ci ca un asistent care accelerează procesul de validare a ideilor. Cheia succesului în metodologia Agile modernă constă în învățarea continuă și feedbackul rapid, evitând repetarea greșelilor din trecut. Acest proces permite echipelor să ajungă de la idee la validare în cel mai scurt timp posibil, inovând eficient și livrând produse care răspund nevoilor reale ale utilizatorilor.

O lecție scumpă

În trecut, am avut o experiență inedită care m-a învățat o lecție valoroasă despre importanța clarității în comunicare și a pregătirii corespunzătoare. Un client a solicitat adăugarea unui buton pe site-ul lor. Părea o cerință simplă și directă, așa că am presupus că știam exact ce își dorește. Am transmis cerința echipei de dezvoltare și, după două zile de muncă, butonul era gata. Apoi a venit șocul: clientul a fost nemulțumit. Se pare că ceea ce își imaginase el era foarte diferit de ceea ce am livrat noi. Această neînțelegere ne-a costat resurse prețioase.

 Reflectând asupra acestei situații, am realizat că toate acestea ar fi putut fi evitate dacă am fi organizat un discovery workshop înainte de a începe lucrul efectiv. Un discovery workshop este o sesiune de brainstorming și planificare, în care toate părțile implicate - dezvoltatori, designeri și client - discută în detaliu cerințele și așteptările proiectului. Acesta nu doar că ar fi clarificat ce anume dorea clientul, dar ar fi prevenit și multe alte posibile neînțelegeri.

 În continuare, voi evidenția ce ne poate oferi un discovery workshop, menționând pentru fiecare instrumente AI care ne pot simplifica sau eficientiza munca, în funcție de nevoile pe care le avem pe proiecte. 

A. Clarificarea așteptărilor

Clientului i se dă posibilitatea să descrie în detaliu ce își dorește și de ce are nevoie de acel buton.

Exemplu de tool AI: FlowMapp, un instrument de planificare a experienței utilizatorului, care folosește AI pentru a ajuta echipele să vizualizeze și să clarifice cerințele clienților.

B. Identificarea constrângerilor

Echipa de dezvoltare are posibilitatea să adreseze întrebări esențiale despre funcționalitate, design și impactul asupra experienței utilizatorului.

Exemplu de tool AI: Lookback, care utilizează AI pentru a facilita interviurile cu utilizatorii și testele de utilizabilitate, ajutând echipele să identifice problemele și constrângerile.

C. Economisirea resurselor

Putem evita costurile suplimentare și timp pierdut, printr-o direcție clară încă de la început.

Exemplu de tool AI: Forecast, un instrument de management de proiect, care folosește AI pentru a optimiza planificarea și alocarea resurselor, asigurând o direcție clară și eficientă.

 Folosind metoda discovery workshop, putem preveni astfel de situații în viitor. Este esențial să investim timp la începutul proiectului pentru a ne asigura că toată lumea este pe aceeași lungime de undă. Astfel, nu doar că economisim timp și bani, dar și construim o relație mai solidă și mai transparentă cu clienții noștri.

Evitarea problemelor prin Design Sprint

În colaborarea mea cu un client, care gestiona o publicație online, unde utilizatorii puteau posta articole din domeniul lor de specialitate, am primit cererea de a dezvolta un sistem de versionare a articolelor, permițând autorilor să aducă mici modificări după publicare. Din păcate, lipsa validării cererii cu utilizatorii finali a condus la implementarea unei soluții ineficiente. După 2-3 luni de utilizare, am constatat că utilizatorii generau versiuni noi ale articolelor prin simpla adăugare de spații, pentru a-și aduce articolele în partea de sus a listei și a le crește vizibilitatea. Astfel, noi nu doar că nu am rezolvat problema, dar am creat și un sistem prin care clientul pierdea sume importante de bani, prin prisma unor clauze contractuale legate de ordinea aparițiilor articolelor în publicație. Cum am fi putut rezolva mult mai simplu această problema? Folosind un design sprint în momentul în care clientul a venit către noi. 

Un design sprint este un proces de cinci zile, care ajută echipele să răspundă la întrebări importante prin design, prototipare și testare cu utilizatori reali. Prin adoptarea metodei design sprint și utilizarea unor instrumente AI, am fi putut evita implementarea unei soluții ineficiente, economisind timp și resurse, asigurându-ne că soluția dezvoltată răspunde cu adevărat nevoilor utilizatorilor.

Metoda aceasta este esențială pentru momentele în care se dorește validarea unei idei într-un timp cât mai scurt și cu costuri reduse. Cum funcționează? Expunem mai jos, pe scurt pașii care trebuie urmați și câteva instrumente AI care pot fi de folos:

1. Înțelegerea și clarificarea obiectivelor

În prima zi, echipa și clientul se întâlnesc pentru a defini scopul, obiectivele și a înțelege pe deplin problema. 

Exemplu de tool AI: Whimsical, un instrument AI care facilitează mind mapping și crearea de diagrame, util pentru vizualizarea și clarificarea cerințelor clienților.

2. Generarea ideilor

În a doua zi, echipa generează soluții și idei. 

Exemplu de tool AI: Stormboard, un instrument de colaborare care folosește AI pentru a organiza și gestiona procesele de brainstorming.

3. Decizii și crearea unui storyboard

În ziua a treia, echipa selectează cele mai bune idei și creează un storyboard detaliat.

Exemplu de tool AI: Coda, cu capacități AI pentru gestionarea și structurarea informațiilor și crearea de documente interactive.

4. Prototiparea

În a patra zi, echipa dezvoltă un prototip de fidelitate scăzută. 

Exemplu de tool AI: Figma, utilizând AI pentru a accelera procesul de design și pentru a crea prototipuri interactive.

5. Testarea și învățarea

În ultima zi, prototipul este testat cu utilizatori reali, iar feedbackul este colectat pentru iterații viitoare. 

Exemplu de tool AI: PlaybookUX, care utilizează AI pentru a facilita interviurile și testele de utilizabilitate, permite identificarea rapidă a problemelor și obținerea de feedback valoros.

Deciziile care nu ajung "pe hârtie"

În cadrul unei alte colaborări cu un client, în care abordarea inițială a fost de a lua deciziile exclusiv în apelurile video, au apărut diverse provocări cauzate de revenirea asupra deciziilor deja convenite și dezacorduri legate de aspectele discutate, comportament care a creat confuzie și întârzieri în livrarea soluției, afectând negativ fluxul de lucru și încrederea echipei noastre. Cum ne putem asigura că deciziile luate rămân clare și documentate într-un astfel de context? Cum putem preveni situațiile în care comunicarea devine un joc al memoriei și al interpretării?

Instrumentele AI, precum Otter.ai și Fireflies, ar fi putut preveni aceste probleme. 

  1. Otter.ai transcrie automat discuțiile din calluri, oferind un transcript detaliat, care poate fi revizuit ulterior pentru clarificări. Astfel, fiecare cuvânt și decizie sunt documentate în timp real, eliminând neclaritățile. 

  2. Fireflies.ai nu doar transcrie conversațiile, dar și evidențiază deciziile cheie și acțiunile discutate, oferind o modalitate rapidă de a revizui și a confirma punctele importante ale discuțiilor.

Utilizarea acestor instrumente conduce la o comunicare eficientă și la o mai bună monitorizare a deciziilor, transparentizând relația cu clientul și construind încrederea necesară pentru o colaborare de succes.

Transparența și încrederea vor duce la o colaborare modernă

Concluzia este că Agile-ul modern se bazează pe eliminarea asumpțiilor costisitoare, pe comunicare transparentă și pe schimbarea mindsetului într-unul de consultanți pentru clienți, nu doar livratori de soluții. Această abordare nu doar că reduce riscurile și erorile, dar și ajută la creșterea încrederii clienților în noi ca profesioniști, demonstrând că suntem dedicați succesului proiectelor lor. Eliminarea asumpțiilor și adoptarea unui dialog deschis și colaborativ arată că ne pasă de produse și că suntem cu adevărat investiți în crearea lor de la început până la sfârșit.

LANSAREA NUMĂRULUI 148

Agile Craftsmanship

joi, 24 Octombrie, ora 18:30

Colors in Projects (București)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Agile Leadership &
Ways of Working

miercuri, 30 Octombrie, ora 18:00

ING Hubs Romania (Cluj)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects