ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 118
Abonament PDF

Rolul inteligenței emoționale la locul de muncă

Bianca Ciurea
Customer Experience Specialist @ Azimut & updateED



MANAGEMENT

În ziua de azi, ne bazăm deja foarte mult pe tehnologie în sarcinile noastre de zi cu zi, deoarece automatizarea și platformele digitale sporesc eficiența, permițându-ne în același timp să fim mai creativi și mai inovatori. Cu toate acestea, accentul nu ar trebui să fie pus pe menținerea dominației noastre asupra tehnologiei, ci pe modul în care o putem folosi pentru a ne îmbunătăți propriile seturi unice de abilități și talente în aceste vremuri incerte.

Inteligența emoțională (numită și inteligență emoțională sau coeficient emoțional, EQ) este capacitatea de a recunoaște, gestiona, înțelege și influența propriile noastre emoții, precum și pe cele ale altora.

Competența angajaților joacă un rol vital în calitatea serviciilor și este un factor determinant al distincției furnizorilor de servicii într-o industrie. Interacțiunea umană în serviciu este un aspect crucial al satisfacției clienților. Un mediu de afaceri în schimbare pune o mare presiune asupra organizațiilor pentru a-și menține poziția competitivă prin calitatea experienței clienților.

Spre deosebire de IQ (un termen tehnic pentru capacitatea cognitivă pură), care rămâne relativ stabil pe tot parcursul vieții, "inteligența emoțională se dezvoltă odată cu vârsta și experiența dintre copilărie și maturitate" și poate fi crescută la orice vârstă. În general, inteligența emoțională se îmbunătățește constant odată cu vârsta, mai ales că oamenii învață să devină mai conștienți de emoțiile lor, în special de emoțiile dureroase, să fie mai empatici cu ceilalți și să gestioneze situațiile și relațiile sociale dificile. Persoanele care își dezvoltă inteligența emoțională și competența emoțională în moduri care se potrivesc situației lor profesionale se pot aștepta să-și crească performanța la locul de muncă. Diferite organizații, industrii și locuri de muncă necesită diferite tipuri de competențe emoționale, astfel încât persoanele care își îmbunătățesc inteligența și competența emoțională se pot aștepta să se descurce mai bine la locurile lor de muncă.

Există cinci componente care alcătuiesc ceea ce considerăm inteligența emoțională.

Aplicarea practică a acestui lucru este de a înțelege modul în care emoțiile ne modelează comportamentul și impactul asupra oamenilor (atât pozitiv, cât și negativ) și de a învăța cum să controlăm emoțiile noastre și ale celorlalți, mai ales atunci când suntem sub presiune. Abilitățile de conducere vor fi foarte solicitate pe piața forței de muncă în evoluție, cum ar fi motivația, înțelegerea și interacțiunea cu alți oameni, abilități pe care inteligența artificială nu le are. De exemplu, Google și-a perfecționat deja procedura de recrutare pentru a testa nivelurile EQ în detrimentul competențelor cognitive. În timpul interviurilor, candidații sunt puși să povestească despre un succes pe care l-au avut; în acest caz, este observat dacă persoana vorbește doar la persoana I singular (eu) sau aduce aminte și de efortul depus de întreaga echipă (dacă este cazul). O altă procedură este aceea de a vedea cât de autentic este candidatul, iar acest lucru se poate observa prin modul în care vorbește cu mai multe persoane, prin felul în care vorbește despre sine, afirmații pe care le face. Nu în ultimul rând, recrutorii preferă să pună cât mai multe întrebări deschise, pentru a stimula candidatul să spună o poveste ( Ce ai îmbunătățit la locul de muncă în ultimul an? Spune-mi de o problemă pe care ai rezolvat-o între tine și un coleg). Diferența între o întrebare ipotetică și o întrebare deschisă care duce la o poveste este aceea ca prin povești poți vedea dacă persoana are calități de lider, de time-management și de comunicare.

Astfel, inteligența emoțională susține dezvoltarea noastră ca angajați și atitudinea față de un proces de conducere. Acest proces este caracterizat prin angajament total, alinierea cu oamenii, dorința de a depăși provocările, acceptarea feedbackului, dorința de a îmbunătăți noile abilități, precum și comunicarea eficientă și ascultarea activă.

Bibliografie

  1. http://srustimanagementreview.ac.in/paperfile/1501331066_Emotional%20Intelligence%20in%20Service%20Sector.pdf

  2. https://www.eiturbanmobility.eu/three-levers-to-unlock-artificial-intelligence-benefits-in-urban-mobility/

  3. https://ibimapublishing.com/articles/JHRMR/2021/882278/

  4. https://www.cio.com/article/246271/why-improving-emotional-iqs-makes-for-better-it-leaders.html

  5. https://rojoconsultancy.com/blogs/why-emotional-intelligence-is-vital-in-a-tech-enabled-world

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects