ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 104
Abonament PDF

5 mituri despre “Software Delivery”

Ana-Maria Masoud
Engineering Sales Director @ Cognizant Softvision



MANAGEMENT


Mulți manageri de proiect întâmpină dificultăți să livreze proiectele conform calendarului de livrare convenit, încadrându-se în limitele unui buget stabilit și dispunând de resurse, uneori, insuficiente. Prin urmare, managerii își îndrumă echipele spre reducerea la minim a risipei, depunerea de efort susținut și spre o planificare minuțioasă a livrabilelor. Abordarea poate funcționa uneori, dar au fost multe proiecte unde presiunea constantă a generat efecte negative, mult mai mari decât câștigurile.

De cele mai multe ori, eșecul a fost cauzat de faptul că s-a subestimat înțelegerea profundă a ceea ce înseamnă să livrezi un produs. 

Abilitatea de a livra produse nu este un lucru ușor - e nevoie de mai multe abilități specifice și de curajul de a menține obiectivul în prim plan, ancorat în realitate. Există multe confuzii și mituri legate de livrarea de produs, dar noi le vom discuta pe cele din top 5.

Cu cât mărim echipa cu atât livrăm mai repede și mai mult

Fără o analiză adecvată a întârzierilor, managementul va considera că, dacă adăugă mai multe resurse la un proiect, va crește viteza de livrare.

În realitate, adăugarea de resurse la un proiect deja în desfășurare poate duce la întârzieri și mai mari, deoarece noile resurse au nevoie de context și instruire. Pentru majoritatea proiectelor, o echipă de dimensiune mică nu e neapărat cauza întârzierii. Din experiență personală, întârzierile sunt provocate de:

După nouăsprezece ani în industria IT, am văzut de multe ori cum echipele mici au devenit mai mari, deoarece managementul a considerat că a avea mai mulți oameni va duce la o viteză de livrare mai mare.

Sursa: https://hbr.org/2012/05/six-myths-of-product-development

Tăierea costurilor nu cauzează scăderea calității.

Unul din obiectivele managementului este de a optimiza costurile. Deși profitul este important, tăierea costurilor poate duce la rezultate negative.

Când vorbim de dezvoltarea software, reducerea costurilor se poate face în două moduri: delegați sarcinile de lucru/echipele/departamentele către furnizori externi (outsourcing) sau achiziționați echipamente/licențe mai ieftine etc. Outsourcingul poate fi o metodă bună de a crește profiturile, dar acest lucru trebuie realizat printr-o planificare corectă. Managerii ar trebui să se concentreze mai mult pe calitatea ce rezultă din alocarea unei sume de bani și mai puțin pe mutarea unui anume rol într-o altă țară doar pentru că este mai ieftin. 

Ţinând cont de aceste aspecte, ar trebui să se mențină un echilibru corect cheltuieli - beneficii. Dacă nu este realizat corect, outsourcingul poate periclita relațiile voastre cu clienții, poate reduce calitatea livrabilelor, poate duce la costuri suplimentare de instruire, retenție, iar, uneori, inevitabil costuri mai mari. Cealaltă opțiune este de achiziționa echipamente/licențe mai ieftine care, pe termen lung, pot dăuna afacerii și proiectelor, ducând la calitate scăzută și demotivând echipa. 

Utilizarea ridicată a resurselor va îmbunătăți performanța

Cea mai mare îngrijorare a unor manageri este că echipa nu este utilizată suficient. Multe companii trebuie să-și atingă ținta când vorbim de utilizarea resurselor, iar managementul monitorizează în permanență acest KPI. Multe sondaje arată că majoritatea companiilor consideră că, dacă resursele nu sunt folosite 100% pe proiect, vor exista întârzieri de livrare și că banii vor fi aruncați pe fereastră, dacă angajatorii sunt plătiți pentru a face mai nimic. Totuși, situația este chiar inversă, iar utilizarea intensă duce la întârzieri:

Unele companii, precum Google, au implementat un sistem ce le permite angajaților să petreacă 20% din timpul lor studiind sau lucrând pe subiecte ce nu au legătură cu proiectele lor curente. Acest lucru a dus la inovare, iar majoritatea soluțiilor creative au avut originea în aceste activități extra-program. 

Cu cât un proiect începe mai repede, cu atât se va termina mai repede.

Un alt mit este că un proiect început devreme, va fi terminat mai repede. Din păcate, dacă un proiect nu este inițiat corespunzător, acest lucru va rezulta în întârzieri. Este important să existe o perioadă de descoperire unde înțelegem particularitățile ce țin de dezvoltare, riscuri, anvergură, înainte de a începe proiectul. Este la fel de important să existe timp pentru asimilarea informației pe care ați primit-o, înainte de începerea proiectului pentru a identifica soluții și a vă da seama ce lipsește.

Mulți manageri de proiect pe care îi știu au sărit direct la dezvoltare fără o evaluare minimală sau o trecere în revistă a diferitelor aspecte necesare pentru a implementa o soluție. E nevoie de o privire de ansamblu a livrabilelor și a țintelor ce trebuie atinse. Este important ca înainte de a începe un proiect, să existe o perioadă de reflecție asupra soluției în totalitatea sa, o perioadă pentru a privi problema din unghiuri diferite și pentru a încuraja gândirea critică. 

Cu cât un produs are mai multe funcționalități, cu atât mai mult le va plăcea clienților.

Steve Jobs a fost un mare fan al designului minimalist care a făcut diferența între produsele Apple și cele ale competitorilor. Când a fost lansat iPhone-ul, Steve s-a luptat cu echipa de ingineri, deoarece dorea un telefon mobil fără butoane, iar inginerii credeau că acest lucru este imposibil. Totuși, nimeni nu și-a putut imagina un telefon fără butoane până când acesta a devenit realitate. Ceea ce s-a întâmplat este deja istorie. iPhone-ul a revoluționat industria, a dus la prăbușirea diviziei de telefoane mobile Nokia, care nu a prevăzut un astfel de eveniment disruptiv.

Google, cel mai simplu motor de căutare, este un alt bun exemplu. Înainte de Google, Yahoo! era liderul industriei furnizând foarte mult conținut - Yahoo! Finance, Romance, Lifestyle și multe alte subiecte, toate pe un singur portal. Era greu de crezut că Google, o pagină albă cu o singură casetă de căutare, va detrona supremația Yahoo!, dar lucrul acesta s-a întâmplat în mare parte datorită minimalismului.

Prin urmare, de multe ori simplitatea e preferată de clienți. Nu încercați să îi impresionați cu produse sofisticate, cu multe funcționalități, ci cu simplitate și utilizare intuitivă. Dacă un copil de trei ani se poate juca cu software-ul vostru și poate înțelege flowul, produsul vostru este unul bun, iar echipa voastră de livrare nu a căzut pradă confuziilor prezentate anterior.

Evident, lista este mai lungă, dar există multe mituri sau confuzii ce duc la eșecul proiectelor. Nu e mereu rău să eșuăm dacă învățăm din greșeli și perseverăm până când produsul devine un succes.

LANSAREA NUMĂRULUI 142

Robotics & AI

joi, 25 aprilie, ora 18:00

sediul Accenture

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință

NUMĂRUL 141 - Business Anlysis (BA)

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO