ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 100
Abonament PDF

Care este valoarea inteligenței artificiale în sfera resurselor umane?

Andra Chicoș
Consultant @ Azimut Happy Employees
DIVERSE

Frecvența cu care auzim despre AI în sfera resurselor umane este direct proporțională cu impactul pe care aceasta urmează să îl aibă. Să creăm condiții pentru colaborarea dintre artificial și uman devine ceva normal. Mai jos descoperiți câteva motive pentru care se întâmplă acest lucru.

Conform profesorilor universitari Kaplan și Haenlein, "Inteligența artificială reprezintă capacitatea unui sistem de a interpreta corect datele externe, de a învăța din astfel de date și de a folosi ceea ce a învățat pentru a-și atinge obiective și sarcini specifice printr-o adaptare flexibilă." Principiul pe care se bazează inteligența artificială presupune reproducerea modului în care oamenii percep și interacționează cu ce se află în jurul lor, și depășirea acestei percepții. Practic, prin automatizarea unor procese sau activități care, de altfel, necesitau intervenția oamenilor, tehnologia AI îmbunătățește considerabil productivitatea și performanța din companii, eliminând riscul unor erori de ordin uman.

Conform Oracle, într-un studiu efectuat în 2019 se arată că 50% din angajații la nivel global folosesc într-o formă sau alta inteligența artificială la locul de muncă, comparat cu 32% față de anul trecut. Având în vedere cifrele prezentate, este important să înțelegem care sunt beneficiile pe care inteligența artificială le poate aduce angajaților, și implicit companiilor, dar mai ales care este valoarea automatizării proceselor din domeniul resurselor umane.

În acest domeniu, în care sunt incluse arii precum recrutarea și selecția candidaților, gestionarea talentelor și a angajaților, partea de compensații și beneficii, dar și de dezvoltare a angajaților, procesele de automatizare cu ajutorul AI pot fi implementate cu succes. Spre exemplu, principalele provocări întâmpinate în recrutarea candidaților sunt reprezentate de accentul pus pe reacțiile la piață, și nu pe proactivitate, alocarea unui timp îndelungat acestui proces sau pe subiectivitatea recruiterilor. Toate acestea nu doar că pot fi îmbunătățite cu ajutorul AI, dar inteligența artificială poate aduce un aport considerabil în aceste procese. Mai exact, AI poate căuta cu succes cei mai buni candidați, poate recomanda joburile companiei către potențiali candidați sau poate chiar să prezică performanța candidaților noi veniți. Mai mult decât atât, se poate dovedi un real ajutor în asistarea recruiterilor prin programarea automată a interviurilor sau prin furnizarea de detalii despre candidați, poate crea oferte personalizate pentru candidații selectați, dar poate simplifica și tot procesul de inducție și onboarding. De asemenea, AI poate calcula care sunt șansele ca un candidat sau un angajat ce urmează a fi promovat vor accepta o ofertă, bazându-se pe potrivirea dintre specificul jobului și parcursul profesional al respectivului angajat.

În ceea ce privește planul de dezvoltare al angajaților, metodele tradiționale de planificare ale parcursului profesional al angajaților este de domeniul trecutului. Inteligența artificială poate fi folosită pentru a face recomandări personalizate angajaților despre programe de dezvoltare personală sau profesională pe care aceștia le pot accesa, despre posturile vacante din companie pentru a promova intern sau pentru stabilirea unui parcurs profesional cât mai apropiat de așteptările și dorințele acestora. De asemenea, AI poate identifica și prezice dacă există riscul ca un angajat să părăsească compania la un moment dat, iar dacă va face acest lucru, din ce motiv.

Probabil cel mai mare aport al AI în acest domeniu este adus pe partea de învățare și dezvoltare a angajaților, deoarece ajută la oferirea unui conținut personalizat de învățare pentru fiecare angajat, fie că vorbim de programe de training axate pe dezvoltarea abilităților hard sau soft. În plus, inteligența artificială ajută și la optimizarea procesului administrativ al învățării, ușurând activitatea specialiștilor din departamentul de învățare și dezvoltare al companiilor, iar astfel, toți angajații implicați își pot crește productivitatea și performanța de la locul de muncă.

Poate unora dintre noi ne este greu să acceptăm că în viitor rolurile noastre din companiile în care lucrăm vor fi înlocuite de către mașinării, însă până atunci putem profita de ceea ce ne oferă tehnologia, de simplitatea pe care o putem adăuga vieții noastre și de reducerea timpului pe care îl alocăm pentru diferite activități, mai ales la locul de muncă, acolo unde ne petrecem cea mai bună parte din timp.

Bibliografie:

Ghidul ORACLE AI in Human Resources - The time is now

Panel de discuții

Front-End development

Marți, 11 Mai, ora 18:00

Înregistrează-te

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință

VIDEO: NUMĂRULUI 106

Sponsori

  • Accenture
  • Bosch
  • ntt data
  • Betfair
  • FlowTraders
  • MHP
  • Connatix
  • Cognizant Softvision
  • BoatyardX
  • Colors in projects