ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 99
Abonament PDF

Cum să construim un produs bun

Terezia Neagu
Senior Product Executive @ Betfair Romania Development



MANAGEMENT


Un produs bun răspunde nevoilor clienților deoarece găsește soluții la problemele lor menținându-i pe aceștia din urmă mulțumiți. Unele din întrebările asociate acestei provocări ar fi:

Construirea unui produs bun presupune răbdare, constanță, comunicare, planificare, validare și pasiune. Unul dintre cele mai bune tooluri folosite este feedbackul clientului. Cereți feedback clientului vostru, acesta fiind crucial în validare și în alegerea pasului următor: inovația.

Construirea unui produs bun este o provocare constantă, deoarece sunt mulți parametri implicați în acest proces asupra cărora nu avem, în mare parte, control. Totuși, putem lua o serie de decizii ce ne cresc șansele de a livra un produs bun și de a clarifica această problemă arzătoare.

Cum putem construi un produs bun?

Să începem cu un exemplu numit "Problema acoperișului".

Problema acoperișului

Lucy a cumpărat o casă nouă în care se și mută, pregătită să înceapă o nouă călătorie. Într-o zi, afară plouă puternic, iar ea observă cum apa se scurge într-una din camerele ei preferate. Caută imediat o echipă pentru a repara acoperișul, fiecare ploaie înrăutățind situația.

Îl găsește pe John și organizează o întâlnire în care să discute despre problema acoperișului. Lucy explică problema, iar John investighează rapid problema acoperișului, oferind soluția S1: înlocuirea unei scânduri. Ambii se înțeleg să redacteze un contract care să conțină: soluția (produsul), intervalul necesar reparării și costul. Este o zi însorită, iar John vine la data stabilită, schimbă scândura, iar Lucy plătește pentru serviciile lui John.

După câteva zile, după o ploaie abundentă, Lucy observă că apa se scurge iar din acoperiș în cameră. Ia legătura cu John care promite să reinvestigheze a doua zi și să facă reparațiile. John nu mai vine, iar apa continuă să se scurgă din acoperiș …

Care au fost cauzele problemei?

  1. Nu a fost alocat timp pentru înțelegerea nevoilor clientului și a problemei reale.

  2. S-a propus o soluție fără implicarea clientului.

  3. Soluția nu a fost validată, astfel încât să fie clar că nevoile clientului au fost luate în calcul, iar problema a fost realmente rezolvată.

  4. Rezultatele specificate în contract nu au fost îndeplinite.

  5. Așteptările clientului nu au fost puse în context.

Ce trebuie să facem pentru a construi un produs bun?

1 Cunoașteți-vă clienții și nevoile lor.

Clienții consumă produse pentru a-și satisface o serie de nevoi. Construim produse pentru clienții noștri și este esențial să răspundem următoarelor întrebări cheie:

  1. Cine sunt clienții noștri?

  2. Care sunt nevoile clienților?

  3. Care sunt problemele și doleanțele clienților?

Când ne gândim la problemele clienților noștri, manifestați empatie față de provocările lor când le abordați. Nu există nimic mai de valoare decât să le arătăm acestora interes real în găsirea unei soluții.

Putem să ne cunoaștem clienții mai bine în mai multe moduri:

2 Identificați și gestionați factorii decizionali ( stakeholders ).

Construirea unui produs depinde de mai mulți factori decizionali ce trebuie identificați pentru a gestiona corect așteptările legate de produs încă din primele etape de realizare.

Identificarea și analiza factorilor de decizie se poate realiza prin mai multe metode precum : Stakeholder Matrix (matricea factorilor de decizie) unde factorii de decizie sunt organizați în patru categorii principale pe baza nivelului de implicare (interes) și a puterii de decizie:

După această analiză a factorilor de decizie, monitorizați așteptările lor pe tot ciclul de dezvoltare și mentenanță a produsului. Este crucial ca punctele cheie stabilite pentru fiecare din aceste categorii să fie bifate.

3 Fiți transparenți cu clienții voștri.

Nu promiteți lucruri de care nu sunteți siguri. Fiți transparenți când comunicați cu clienții și factorii de decizie, setați-le așteptările, câștigați-le încrederea.

Este foarte important ca așteptările să fie cunoscute de toți, acestea fiind cheia succesului unui produs și a feedbackului pozitiv.

Evitați surprizele și păstrați acest mod de gândire pe toată durata aferentă ciclului de viață a unui produs. Trebuie să fie clar pentru cine construim produsul, ce probleme rezolvăm cu acesta, ce soluții implementăm, cum facem implementarea, care este rezultatul final.

4 Fiți alături de clienți pe tot parcursul procesului pentru a face diferența dintre lucrurile de care chiar au nevoie și lucrurile pe care le doresc.

A lua decizii este greu, mai ales când clienții nu știu nici ei ce vor cu adevărat. Solicitarea specificațiilor direct de la factorii de decizie este o manieră simplă, evidentă, care ne ajută să identificăm nevoile, iar dialogul cu aceștia ne ajută să clarificăm ce au nevoie cu adevărat, dacă produsul va fi unul de succes sau nu.

Cum putem înțelege cu adevărat de ce au nevoie clienții/ factorii de decizie și cum îi putem face pe aceștia să facă același lucru? Îi putem ajuta în mai multe feluri:

  1. Analizați problema clientului prin interviuri, ateliere, grupuri, sesiuni de brainstorming.

  2. Opriți-vă temporar din a asculta ce spun sau solicită clienții, pentru a face extrapolări dincolo de inputul acestora, oferindu-le soluții alternative la problema lor.

  3. Puneți-vă în pielea clientului pentru a oferi soluții cât mai apropiate de nevoile lui zilnice.

Procesul necesită timp, deci aveți răbdare, investigați atent, partajați ceea ce este relevant pentru toți, țineți-i pe toți la curent cu ceea ce descoperiți.

5 Validați produsele prin prisma nevoilor și problemelor clienților.

Produsul este validat solicitând feedback de la clienți și factorii de decizie. Dar este acest feedback suficient?

De exemplu, în ceea ce privește problema acoperișului, clientul poate oferi feedback pozitiv într-o zi cu soare, dar după ce începe să plouă, dar apa nu se mai infiltrează, putem spune cu adevărat că produsul este conform.

Dacă ne validăm produsele, dar soluția nu a rezolvat problema inițială, atunci trebuie găsite alte soluții.

Cu cât eșuăm mai repede, cu atât învățăm mai repede. Validați produsul cât de repede pentru a ajusta dezvoltarea acestuia.

  1. Dacă rezultatul e bun, continuați să îmbunătățiți experiența clientului.

  2. Dacă rezultatul nu e bun, identificați alte soluții.

Una din metodele pe care le puteți folosi este realizarea unui Proof of Concept care să răspundă la următoarea întrebare: Este această soluție bună pentru client?

Concluzie

Este mai important să construim un produs bun, decât un produs excepțional. A se compara situația în care avem un acoperiș nou, modern din care se scurge apa vs. un acoperiș mai vechi din care apa nu se scurge.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects