ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 125
Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 76
Abonament PDF

AI în mediul Agile

Eugen Bușoiu
Engineering Manager @ 3Pillar Global
MANAGEMENT


În ultimii ani, odată cu depășirea barierelor computaționale care au limitat în trecut progresul inteligenței artificiale, industrii precum sănătate, comerț, producție sau financiar au adoptat și aplicat aceste tehnologii, reușind să inoveze și să aducă schimbări la nivel de percepție și de mod de lucru.

Dacă în prezent, valoarea cotei de piață pentru inteligența artificială ajunge la aproape 8 miliarde de dolari la nivel global, până în anul 2025 se preconizează că aceasta va depăși 85 de miliarde, crescând și numărul industriilor care vor beneficia de pe urma aplicării inteligenței artificiale. Până în 2020, se estimează că inteligența artificială va stimula rata de creștere economică cu 0.8%, creșterea accelerată a productivității resimțindu-se asupra PIB-ului, dar având și un efect destabilizator, prin automatizare asupra forței de muncă.

Impactul tehnologiei asupra forței de muncă, indiferent că este vorba de AI sau RPA (Robotic Process Automation), va duce la dezvoltarea industriei, transformând locurile de muncă actuale și creând roluri aliniate cu noile cerințe de business. Inclusiv în domeniul IT, deși e un domeniu în care locurile de muncă vor fi ușor afectate de automatizare, se pot aduce îmbunătățiri și eficientiza anumite procese.

O*NET OnLine, o platformă online dezvoltată de Departamentul Forței de Muncă al SUA afișează pentru fiecare rol, gradul de automatizare pe o scară de la 0 la 100%. În tabelul de mai jos am extras câteva dintre rolurile prezente astăzi în domeniul IT.

Abordarea Agile

Agile este o abordare de management care favorizează schimbarea și funcționează după câteva principii care sugerează cum ar trebui abordate proiectele într-o manieră rapidă și eficientă. La nivel global, 97% dintre organizații au adoptat metoda Agile, Scrum, ScrumBan și Scrum/XP Hybrid fiind cele mai întâlnite metodologii.

Lista completă cu gradele de automatizare 2017

În cadrul unui proiect, o echipă Scrum cuprinde trei roluri: Product Owner, Scrum Master și echipa de dezvoltare. Dacă Product Ownerul este persoana responsabilă de înțelegerea cerințelor de business și prioritizarea taskurilor pentru echipa de dezvoltare, Scrum Master-ul este un facilitator, căutând să rezolve posibilele impedimente pentru echipa de dezvoltare, fiind în același timp și un coach pentru aceștia.

AI în mediul Agile

În mediul Agile, inteligența artificială ar putea juca un rol important, având capacitatea de a automatiza anumite scenarii în procesul de dezvoltare, îmbunătățind colaborarea și asigurând sprijin echipei.

Un exemplu de aplicare a inteligenței artificiale în Agile ar fi introducerea unui agent virtual care să joace rolul de Scrum Master. Acesta s-ar regăsi pe canalele de comunicare a echipelor, ar fi disponibil 24/7 și ar ajuta la facilitarea ceremoniilor Agile, ar monitoriza starea generală a proiectului și ar avea un rol de susținere pentru membrii echipei.

Ședințele zilnice de status ar putea fi ușor de coordonat de către un agent virtual, acesta conectându-se la sfârșitul zilei de lucru cu membrii echipei, solicitându-le un status privind taskurile asignate și eventualele impedimente. Similar, în celelalte ceremonii Agile, folosind date istorice privind performanța echipei și capabilități de machine learning, ar putea prezice taskuri și efortul necesar dezvoltării acestora.

În plus, pe lângă facilitarea ceremoniilor Agile, un agent virtual ar declanșa automat alerte, în următoarele situații: când activitatea unui membru al echipei este blocată, dacă există riscul ca bugetul sau estimarea să fie depășită, dacă apar probleme ce țin de livrare sau de performanța produsului, după o integrare prealabilă cu sisteme responsabile de livrare (CI) și măsurare a performanței.

Pe lângă beneficiile prezentate mai sus, adoptarea unui agent virtual în abordarea Agile ar ridica și numeroase provocări și nemulțumiri, atât de natură tehnică, cât și în cadrul membrilor echipei. Însă utilizarea inteligenței artificiale în Agile și în celelalte domenii ne vor ajuta să ne îmbunătățim continuu, tendința fiind înlocuită cu pași repezi de realitate.

VIDEO: NUMĂRULUI 125

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Colors in projects

VIDEO: EXTRA