ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 142
Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 63
Abonament PDF

Cele șapte păcate din Scrum

Mălina Mihăilă
Agile Coach @ Betfair



MANAGEMENT


Păcatul nu este întotdeauna o idee rea. Cu moderație, poate aduce valoare, dar odată practicat în exces devine un antipattern. Conform lui Jim Coplien, un antipattern este o categorie formală care identifică o soluție frecventă și uzuală la o problemă care generează consecințe negative evidente. Dezvoltarea agilă este despre învățare sau despre cum să ne valorificăm intelectul pentru a vedea cum putem să ne perfecționăm.

1.Agile este un proces

Agilitatea desemnează un mod de învățare în care mecanismul de feedback, furnizarea unei valori, colaborarea cu clientul sunt esențiale. Aceste elemente configurează mentalitatea agilității. Nu construirea unui proces, nu respectarea strictă a indicațiilor din cărți caracterizează acest tip de mentalitate. Dovada însușirii specificului acestei mentalități este faptul că în cadrul echipelor desfășurarea proceselor decurge de la sine. Cât despre instrumente, acestea sunt dezvoltate și perfecționate de către echipe.

2.Rapoarte, rapoarte

De multe ori, rapoartele de status arată că totul este "Verde", că progresul înregistrat este expresia celei mai bune forme posibile de progres. Dar o mentalitate agile aduce mai multă transparență privind livrarea muncii și furnizează incremental ceea ce aduce valoare. În acest sens, responsabilitatea de a identifica progresul nu-i revine doar Managerului de proiect sau Scrum Masterului, ci și echipei în ansamblu, implicată și ea în colectarea datelor care reflectă progresul.

3.,,Partea mea este gata"

De cele mai multe ori, enunțul de mai sus este acompaniat de satisfacția celui care și-a făcut partea lui de treabă. Și atât.. Dar principiile agile determină ca membrii echipei să colaboreze și să își împartă răspunderea, transformând un enunț precum "Partea mea este făcută" în "Ce altceva pot să fac pentru a ajuta echipa?"

Sursa: https://i.pinimg.com/originals/a0/c5/de/a0c5de80ea758f3254644b7d28370ac6.jpg

4.Velocitatea

O viteză a sprint-ului mare și foarte mare este frecvent un obiectiv în sine. Atingerea unui asemenea obiectiv se înscrie frecvent în rândul preocupărilor principale. Se obține temporar o velocitate crescută. Dar prin sacrificarea calității. Echipele cu adevărat performante nu permit acest lucru, se concentrează pe stabilitatea pe termen lung și pe livrarea de calitate. A te concentra asupra creșterii velocității în detrimentul calității desemnează un antipattern evident.

5.Iterațiile

Uneltele ne permit să facem atât de multe și ajungem să supra-utilizăm un instrument, pentru a îmbunătăți rapoarte și documentele, când tot ce are nevoie businessul este de a livra produse. Iterațiile sunt artefacte, iar ceea ce obținem prin releaseuri este chiar să dăm ceva funcțional în mâna clientului.

Am constatat că este o provocare faptul că alegem să ne preocupăm mai mult de graficele de Burn-down decât de release-uri. Ceea ce ar trebui să ne interesezs cu adevărat este să înțelegem modul în care munca noastră aduce valoare. Există un grafic care să arate cât de mult scopul va fi livrat într-un release, ca un Burn-Up? Ne concentrăm asupra ce contează pentru un Burn-Up de release?

Release Burn Up. Sursa: https://help.rallydev.com/progress-reports

6.,,Trebuie să arătăm bine!"

Există o mulțime de moduri în care putem colecta "metrici bune".

Cum arată acestea? Sunt metricile ușor de înșelat pentru a obține rezultatul dorit. O posibilă "metrică bună" ar putea fi numărul de iterații, unde ne-am îndeplinit angajamentul.

Cum putem înșela? Ne asigurăm că nu promitem să livrăm prea mult.

Dacă există o metrică ușor de înșelat, știți ce se va întâmpla? Echipele dumneavoastră vor trișa pentru a arăta o valoare cât mai bună.

Ceea ce vrem cu adevărat să inducem, este crearea de metrici ce ne permit să luăm decizii, deoarece nu există niciun beneficiu în a înșela. Dacă trișăm, ne înșelăm pe noi în a lua o decizie. Deci, ceea ce intenționăm este ca echipele să aibă metrici pe care să le putem folosi în luarea deciziilor.

Sursa: http://waltdisney.org/exhibitions/snow-white-and-seven-dwarfs-creation-classic

7.Tertipuri organizaționale

Ceea ce ne dorim cu adevărat să facem este să inspirăm mari lideri și un leadership adevărat.

Avem lideri care încearcă să controleze inputurile? Dacă privim dintr-o perspectivă a fluxului de proces, avem inputuri și procese, dacă vom încerca să controlăm inputurile și procesele, care de altfel sunt foarte concentrate pe micro-management, vom avea un sistem în care putem prezice ușor care vor fi outputurile știind inputurile. Viziunea Leadershipului Agil este de a inversa acest mers.

Sursa: https://ro.pinterest.com/pin/369928556882939125/

Procesele de control anticipat sunt folosite pentru procese foarte simple. Sistemele de control a proceselor de buclă de feedback sunt foarte stabile în medii foarte complexe. În dezvoltarea de software avem un mediu foarte complex, care își crește stabilitatea prin aplicarea unui mecanism de feedback. Despre aceasta este vorba în agilitate.

Concentrați-vă pe învățare și feedbackul vă va aduce mai multă valoare.

Conferință

NUMĂRUL 142 - Robotics & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO