ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 62
Abonament PDF

Procesul de asigurare a calității restricțiilor din hartă utilizând query-uri SQL

Simona Pop
Map Analyst @ Telenav



3Pillar Global Team India
3Pillar Global Team India



PROGRAMARE


Există mai multe tipuri de sisteme integrate pentru automobile, dintre care menționăm sistemul de navigație auto prin GPS. Aplicațiile de navigare GPS bazate pe OSM sunt utilizate din ce în ce mai mult deoarece reprezintă singura hartă globală îmbunătățită permanent de comunitate și gratuită. OSM este în permanență îmbunătățit de utilizatorii OSM din întreaga lume și de către analiștii de la Telenav.

Prin urmare, OSM ține permanent pasul cu schimbările din realitate. Chiar dacă există mai multe map feature-uri care pot fi utilizate la cartografiere, unele din ele sunt specifice pentru rutare. Drept exemple de map feature-uri ce pot influența major rutarea, menționăm restricțiile din intersecții, drumurile cu sens unic, geometria și numele drumurilor.

Dacă vrem ca software-ul de rutare să funcționeze bine, datele OSM trebuie să fie de înaltă calitate. Aceasta înseamnă că map feature-urile din cadrul OSM care influențează foarte mult rutarea trebuie adăugate corect în hartă. Concret, un drum care poate fi folosit într-o singură direcție trebuie să fie etichetat cu tagul de oneway, restricțiile trebuie să fie corect cartografiate, geometria drumurilor trebuie să fie în conformitate cu realitatea și așa mai departe. Calitatea acestor atribute este asigurată de un proces de asigurare a calității (Quality Assurance - QA) în care se utilizează mai multe instrumente. Unul dintre ele, pgAdmin, ne permite să manipulăm baze de date relaționale și să rulăm query-uri SQL pentru a verifica, de exemplu, corectitudinea restricțiilor.

Query-uri pentru restricțiile existente în hartă

Dat fiind numărul mare de utilizatori și editări, este inevitabil ca unele map feature-uri să nu fie deteriorate. Unele restricții existente deja în hartă au fost adăugate cu mai mulți sau mai puțini membri fiind necesară reeditarea lor după structura corectă. O restricție corectă se formează din trei membri: way-ul de pe care începe restricția (from), un nod, un way sau mai multe way-uri care conectează începutul și sfârșitul restricției (via) și way-ul pe care se termină restricția (to). Pentru identificarea restricțiilor cu un număr neobișnuit de membri, a fost creat query-ul de mai jos care scoate din baza de date toate way-urile cu restricții de viraj și le șterge pe cele cu trei membri, rămânând astfel doar restricțiile cu un număr incorect. După ce creăm tabelul cu aceste restricții, selectăm toate relation_id-urile, le descărcăm în format .csv. Din fișierul creat copiem toate id-urile relațiilor, deschidem editorul Java OpenStreetMap (JOSM) și le descărcăm cu ajutorul toolului de Download object, fiind atenți să selectăm Object type: relation.

Fig.1 Identificarea restricțiilor cu număr incorect de membri

Fig.2 Selectarea relation id-urilor în pgAdmin

Există taguri mai vechi în OpenStreetMap care trebuie aduse la zi după noua schemă pentru a putea fi procesate de aplicația de rutare. Să luăm spre exemplu restricțiile condiționale. O restricție condițională se prezintă printr-o structură diferită față de cea a unei restricții obișnuite, fiind definit un interval orar, săptămânal sau lunar în timpul căruia se interzice o anumită manevră. Query-ul de mai jos a fost conceput pentru a selecta toate way-urile cu restricție condițională care au fost adăugate după formatul vechi (Fig.5). După crearea tabelului, urmează extragerea lor din baza de date și în final editarea efectivă în JOSM pentru corectarea lor (Fig.6).

Fig.4 Query pentru identificarea restricțiilor condiționale în format vechi

Fig.5 Restricție condițională în format vechi

Fig.6 Restricție condițională în format nou

În concluzie, query-urile SQL sunt foarte eficiente pentru identificarea diferitelor erori din hartă privind restricțiile. Eficiența lor se datorează posibilității de a interoga o bază de date foarte mare precum și timpului scurt de obținere a rezultatelor comparativ cu alte metode.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

3Pillar Global Team India a mai scris