ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 62
Abonament PDF

Adio stres la parcat! Bucuraţi-vă de parcarea automată cu valet!

Dr. Ionuț Muntean
Senior Manager Innovation @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj



PROGRAMARE


James Bond nu pierde timpul căutând un loc de parcare. În toate filmele îl vedeţi ieşind din maşină chiar în faţa hotelului sau a aeroportului înainte de a arunca cheile maşinii unui valet continuându-şi apoi misiunea. Parcarea e treaba altora. Majoritatea şoferilor a trebuit să se descurce şi fără valet - dar acum, lucrurile sunt pe cale să se schimbe.

În calitate de pionier al mobilităţii automate, Bosch a dezvoltat un sistem fără şofer care utilizează tehnologia conectată pentru a scuti şoferii nu doar de căutarea stresantă a unui loc de parcare, ci şi de manevra de parcare în sine.

Parcarea manuală este acum de domeniul trecutului. În garajul Muzeului Mercedez-Benz din Stuttgart, Bosch şi Daimler au  făcut parcarea automată cu valet (AVP) o realitate. Cu o comandă de pe smartphone, şoferii pot acum parca automat autoturismele pe locurile desemnate, fără a fi nevoiţi să le monitorizeze. Parcarea automată cu valet reprezintă o etapă importantă pe calea spre  condusul autonom. 

Despre tehnologie

Parcarea fără şofer este posibilă prin interacţiunea dintre infrastructura inteligentă de parcare a garajului oferită de Bosch şi tehnologia auto de la Mercedes-Benz. Senzorii instalaţi în garaj monitorizează ruta de deplasare şi împrejurimile  în timp ce ghidează autoturismele. Tehnologia din maşină transformă, în siguranţă, comenzile primite de la infrastructura garajului în manevre de conducere, şi, dacă este nevoie, opreşte vehiculul în timp util. Senzorii şi tehnologia de comunicaţii sunt puse la dispoziţie  de  Bosch, garajul privat este al muzeului, iar vehiculele pilot sunt oferite de Daimler. 

Garajele conectate oferă servicii suplimentare şi noi modele de afaceri

Parcarea automată cu valet deschide o serie de oferte potenţiale de servicii, depăşind cu mult parcarea în sine. V-aţi săturat să aşteptaţi la spălătoria auto? AVP vă poate duce maşina la spălătorie după ce aţi parcat şi o poate aduce înapoi proaspăt curăţată! Acelaşi lucru este valabil şi pentru schimbarea parbrizului atunci când este ciobit şi, de asemenea, există posibilitatea furnizării de servicii speciale pentru clienţii comerciali, de exemplu, la aeroport.

Cum contribuie Centrul de Inginerie din Cluj la acest proiect?

Automobilele viitorului sunt electrice, automatizate şi conectate. Delegarea responsabilităţii de conducere în întregime autovehiculului impune cerinţe speciale pentru multe sisteme diferite, cum ar fi senzorii, frânele şi direcţia.  Parcarea automată cu valet este doar un prim pas, de la conducerea parţial asistată, la cel mai înalt nivel de autonomie - conducerea complet autonomă.

Pentru a asigura stabilitatea maximă a sistemului în cazul defectării uneia dintre componentele vehiculului, redundanţa trebuie integrată în sistem cu rol de protecţie, iar la final, sistemul va fi o fuziune a mai multor componente şi tehnologii diferite.

Ultrasunete, radar şi video - Centrul de Inginerie Bosch din Cluj are toate tehnologiile de senzori necesare pentru asistenţa şoferului şi, împreună cu sistemele noastre de direcţie şi expertiza noastră în domeniul conectivităţii şi integrării vehiculelor, avem o bază excelentă pentru dezvoltarea unei noi asistenţe mai puternice şi a unor sisteme de conducere automatizate.

Senzorii cu ultrasunete: această tehnologie, bazată pe modul în care liliecii îşi găsesc drumul în întuneric, este eficientă din punct de vedere al costurilor şi, în ultimele două decenii, a fost utilizată cu succes la sistemele de asistenţă la parcare pentru măsurarea distanţelor. Sistemele cu ultrasunete sunt utilizate pentru detectarea împrejurimilor şi pentru o varietate ridicată de funcţii de asistenţă la parcare.

Senzorii radar măsoară cu precizie distanţa şi viteza altor vehicule până la o distanţă de peste 200 de metri, făcându-le baza ideală pentru controlul vitezei de croazieră şi pentru sistemele predictive de frânare în caz de urgenţă.

Senzorii video sunt, împreună cu senzorii radar şi cei cu ultrasunete, organele senzoriale ale maşinilor moderne. Aceştia au o rezoluţie înaltă şi pot procesa imagini cu contrast ridicat. Procesorul  de înaltă performanţă al camerei permite integrarea altor programe şi funcţii de măsurare şi adaptarea la cerinţele de piaţă.

Sistemele de servodirecţie electrică: Pentru aceste produse, gradul de susţinere a direcţiei poate fi modificat utilizând software-ul sistemului. Sistemul de direcţie este capabil să realizeze intervenţii de stabilizare automată şi, în acest mod, completează sistemul ESP. 

Pentru a crea sisteme de asistenţă a şoferilor, precum frânarea automată în caz de urgenţă pentru pietoni, sistemele de menţinere a benzilor  şi recunoaşterea indicatoarelor rutiere, senzorii şi dispozitivele de acţionare sunt integrate din ce în ce mai mult în autovehiculele moderne. Serviciul britanic MI6  din filmele cu James Bond nu este singurul care dezvoltă dispozitive cu funcţii fanteziste, ci şi noi la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, unde modelăm viitorul condusului.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects