ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 55
Abonament PDF

2017 în proiectele companiilor IT românești

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine
DIVERSE


În discuțiile avute la început de 2017 cu principalele companii din Cluj, am atins și subiectul previziunile lor despre evoluția industriei IT în 2017. Dincolo de faptul că aproape toate preconizează o creștere substanțială a sectorului de IT românesc prin dezvoltarea de servicii, produse și traininguri, fiecare își proiectează o direcție proprie în funcție de obiectivele țintite.

Bosch Engineering Center Cluj

Centrul de inginerie din Cluj acordă o importanţă deosebită inovării continue şi lucrează la proiecte de tehnologie de ultimă oră. Având o colaborare strânsă cu alte centre de cercetare şi dezvoltare din reţeaua globală Bosch, dar şi cu fabrica locală din Jucu, tânăra echipă din Cluj dezvoltă produse cu competenţe înalte în software, hardware, ingineria fiabilităţii şi mecanică.

Tehnologia pentru conducerea autonomă, Internetul lucrurilor, industria conectată (numită şi Industria 4.0) şi vehiculele electrice sunt doar câteva exemple din portofoliul de inginerie Bosch din Cluj-Napoca, pe care vrem să le dezvoltăm și perfecționăm în 2017.

- Bosch Engineering Center Cluj

Endava

Anul 2016 a fost un an important pentru noi, atât la nivel de grup, unde ne-am extins în America Latină și am fuzionat cu o companie din New Jersey, cât și local, unde am fuzionat cu ISDC, o companie software cu aproximativ 300 de angajați în România, Olanda și Bulgaria, fuziune care a contribuit la cresterea headcountului la 3,500 la nivel de grup și peste 1,000 de angajași în Cluj-Napoca.

Pentru 2017, estimăm o creștere anuală a numărului de angajați în România de 30%, continuând să oferim celor mai talentați ingineri ocazia de a-și dezvolta cariera și a contribui la dezvoltarea unor sisteme și platforme inovatoare pentru lideri globali în industrii cum ar fi cea Financiară, Asigurări, Telecomunicații, Media și Tehnologie, Retail și Bunuri De Larg Consum. Avem o diversitate mare de proiecte care implică tehnologii de ultimă generație, cu roluri mai apropiate de client, încurajând dialoguri împreună cu aceștia menite să îmbunătățească procesele și sistemele pe care le livrăm.

Vom continua să ne implicăm în creșterea comunităților locale prin organizarea sau colaborarea în cadrul unor evenimente sau meetupuri care reunesc profesioniști în IT și experți în industrie, precum cele organizate recent sub umbrela Endava Tech Flow cu David Farley si Eoin Woods (CTO Endava).

Ne propunem, de asemenea, să continuăm seria de Innovation Labs și Hackathons, inițiative care au la bază o provocare tehnică internă sau din partea clienților noștri, pentru care echipele Endava, într-o sesiune de 24-48 de ore propun, definesc și execută o soluție inovatoare.

Ca urmare a succesului programelor de Internship și Graduates, lansate în 2012, am mai lansat un concept nou în 2015 adresat tinerilor specialiști și anume 'Schools for'. Prin aceste programe susținem dezvoltarea atât a abilităților tehnice cât și a aptitudinilor de leadership și alte skilluri soft ale tinerilor pasionati de IT. Vom continua și în 2017 aceasta serie de programe care includ o perioadă de training tehnic intensiv în cadrul căruia participanții dobândesc experiența practică, urmând ca după această perioadă să aibă posibilitatea de a se alătura echipelor noastre în calitate de angajați. Prin aceste programe dar și ulterior, prin trainingurile tehnice și non-tehnice parte din Endava University, sprijinim reconversia profesională și investim în educarea și dezvoltarea capabilităților și competențelor celor care ni se alătură.

- Isabela Buhai, Delivery Unit Manager @ Endava.

Telenav

Aşteptăm un an 2017 plin de evenimente, atât din perspectiva echipelor implicate, cât şi din cea a proiectelor. Scopul nostru principal este să orientăm soluţiile noastre în domeniul mobilităţii spre conducerea autonomă, iar, în acest an, am debutat cu a 7-a noastră participare la CES din Las Vegas unde am prezentat platforma noastră bazată pe inteligenţă artificială în domeniul creării de hărţi.

Un obiectiv principal pentru echipa noastră va fi să dezvoltăm proiectul nostru OpenSource de creare de hărţi care face capturi de imagini pentru a detecta limitările de viteză, aleile şi semnele de circulaţie. Viziunea noastră de a construi hărţi automat pe baza imaginilor colectate va fi extinsă până în 2017, împreună cu lansarea sistemelor noastre de navigaţie alături de 3 din cei 5 cei mai mari fabricanţi de maşini din lume ce deservesc milioane de utilizatori.

Ca urmare a creşterii echipei noastre în 2016, cu 50%, dorim să ne dezvoltăm competențele în zonele noastre de expertiză precum dezvoltarea mobilă (iOS, Android), tehnologii core(C++, Java, Big Data şi Deep Learning), dar să ne şi extindem echipa de analişti de hărţi.

Datorită dezvoltării continue a antreprenoriatului în Cluj Napoca, Telenav este încântat să susţină evenimente locale precum Startup Weekend Cluj, Techsylvania şi ITBrainiacs, dar şi să continue propriile iniţiative precum proiectul Earn&Learn - un program de training intensiv pentru persoanele care nu au cunoştinţe de IT.

- Philipp Kandal, General Manager EU / Head of Openstreetmap @ Telenav

Paddy Power Betfair

Paddy Power Betfair plc a fost creat în 2016 din fuziunea a doi operatori de pariuri cu cea mai mare creştere în domeniul online: Paddy Power plc şi Betfair Group plc. Paddy Power este un grup internaţional de pariuri şi jocuri distribuite pe canale multiple care este privit ca una din mărcile cele mai pertinente din Europa.

Betfair este un operator inovativ de pariuri şi jocuri din mediul online, pionier în betting exchange în 2000, operator care a schimbat peisajul industriei de pariuri sportive. Paddy Power Betfair este lider de piaţă în UK, Irlanda, Australia şi SUA, şi acoperă o gamă largă de operaţiuni B2C şi B2B în Europa.

Parte componentă a Paddy Power Betfair Group, Betfair Romania Development este cel mai mare centru de dezvoltare al companiei. Aflat în Cluj, acesta cuprinde 520 de profesionişti cu specializări într-o varietate de limbaje de programare, infrastructură, securitatea informaţiei & guvernanţă, management de proiecte şi programe, management de produs, operaţii de business şi marketing. În acest an, Betfair Romania va sărbători 10 ani şi se mândreşte cu statutul de a fi Centrul de Excelenţă al companiei în domeniile Data Delivery, Gaming, Marketing şi Customer Management Technology.

Fuziunea a poziţionat grupul în postura de lider la nivel de produse şi de capabilităţi. Produsele includ un produs de top în pariuri sportive, un produs No 1 în global betting exchange, eGaming şi produse B2B. Capabilităţile de top care se află la baza acestor produse sunt platformele scalabile cu tehnologie proprie, dezvoltarea internă de produse, expertiza în marketing digital, Risk & trading.

Creşterea şi magnitudinea pot fi atinse doar dezvoltând produsele şi tehnologia, prin urmare, obiectivul cheie în 2017 este de a profita de această oportunitate unică: crearea unei platfome comune pentru linia noastră de produse: Sportsbook, Exchange & eGaming care susţine mărci multiple, canale multiple şi domenii multiple. Arhitectura sa viitoare se va baza în principal pe platformele Betfair pentru gestiunea de cont, portofel, serviciu clienţi, auto-gestionare şi sisteme promoţionale.

Susţinute de o arhitectură SOA, utilizând cu precădere Jscript/Angular, Java şi tehnologii Oracle, sistemele curente oferă o gamă de provocări prin complexitatea şi natura intens tranzacţională. Accentul se pune pe dezvoltare calitativă, sigură şi la timp, pentru a deservi corespunzător echipele noastre comerciale. Efortul investit în dezvoltare este susţinut de o investiţie în abilităţile personalului nostru, prin intermediul cursurilor de formare în vaste domenii tehnice (e.g. Spring, Java 8, MySQL, programre Reactive şi Asynchronous, Performance testing şi Benchmarking etc.) precum şi în soft skills.

Similar, dorim să construim o platformă de date integrate cu date metrice comune într-o nouă Datawarehouse şi o singură destinaţie pentru toate datele relevante provenind din sisteme sursă interne şi externe grupului. Noua noastră platformă de date utilizează tehnologii de top cloud, big data management, tehnologii de integrare şi streaming, precum Talend, Amazon S3, Redshift, Elastic Map Reduce (Hadoop), Kafka şi altele. Include şi date analitice avansate şi machine learning prin intermediul R, Spark şi Python, şi facilitează explorarea de date şi raportare prin intermediul unor tehnologii precum Tableau, Qlikview, Reporting Services şi SAP Business Objects.

Nu ne place să ţinem informaţia doar pentru noi, deoarece credem în modelele open source. Prin urmare, vom continua să organizăm evenimente precum "Share IT" - o serie de conferinţe unde pasionaţii de tehnologie şi produse s-au întâlnit pentru a-şi prezenta ideile şi proiectele, oferind o oportunitate grozavă de a-şi împărtăşi cunoştinţele în arii de interes sau expertiză. Mai mult, vom continua să ne implicăm în activitatea comunităţii susţinând iniţiative precum "IT days" şi folosind tehnologie pentru a ne ajuta comunitatea, prin proiecte ca "Walking Month".

- Paula Țibre, Director al Centrului de Dezvoltare Cluj @ Paddy Power Betfair

Yardi România

Planurile noastre de dezvoltare sunt ambițioase și pentru anul 2017. În prima jumătate a anului, oferta noastră de locuri de muncă va însuma aproximativ 150 de poziții vacante. Căutăm consultanți, analiști servicii clienți, analiști web și programatori care să se alăture celor 810 salariați activi.

Principala investiție confirmată pentru acest an este extinderea biroului aflat în incinta The Office Cluj-Napoca. Astfel, suprafața totală a celor două birouri Yardi România va ajunge la 10.314 mp.

- Eniko Laszlo, PR Specialist @ Yardi Romania

Accesa

Accesa își consolidează și în 2017 poziția de partener în transformare IT, răspunzând în mod agil și matur la nevoile de inovație. În 2017, artificial intelligence, machine learning și predictive analytics vor fi tendințe explorate de către companie în scopul expandării capacității interne de inovare. Compania va pune și mai mult accent pe oameni, self-management, oportunități de învățare, angajând în continuare specialiști dornici să se dezvolte într-un mediu liber și încurajator.

- Iulian Iuga, Managing Director @ Accesa

Small Footprint

În 2017, Small Footprint dorește o creștere de personal de 2-3 persoane lunar. Strategia de creștere se axează pe domeniile Transport și Logistică, unde există oportunităţi semnificative și unde avem clienţi-parteneri puternici. Practicile DevOps vor rămâne punctul central în transformarea Agile alături de clienţii parteneri. Vom continua activităţile de inovaţie de produs, de proprietate intelectuală și vom face teste ce vor implica soluţii de ultimă generaţie în VR, AI și IoT.

- Imre Miko, Managing Director @ Small Footprint

HP Enterprise Cluj

Continuând tradiția de inovatori în industrie, Divizia Software a Hewlett Packard Enterprise din Cluj se va concentra în anul 2017 pe creștere atât a portofoliului de produse, cât și a numărului de angajați, consolidând astfel poziția actuală de site strategic. Fuziunea HPE Software cu Micro Focus va crea unul dintre cei mai mari producatori mondiali de software.

- Cătălin Dragomir, Site Manager @ HP Enterprise Cluj

Bittnet Systems

În 2017 Bittnet își propune să dezvolte inițiative precum consolidarea poziției de lider pe piața de training IT din România, respectiv continuarea extinderii geografice. După biroul din Cluj deschis în 2015, respectiv Sibiu și Brașov inaugurate în 2016, pentru 2017 compania vizează județele Timișoara și Iași.

În afara parteneriatului încheiat recent cu Oracle University, Bittnet continuă să investească în cloud și Securitate IT.

- Mihai Logofătu, CEO @ Bittnet Systems

Mozaic Works

Cu o experienţă de aproape 10 ani în consilierea practicanţilor, echipelor și organizaţiilor cu scopul îmbunătăţirii rezultatelor lor și a atitudinii faţă de munca desfășurată, Mozaic Works are obiective provocatoare pentru 2017. Lideri în excelenţă tehnică, Agile, adoptarea practicilor Lean, agilitate business, ne vom axa și mai mult pe customizarea experienţei de învăţare pentru clienţii noștri. Tocmai am anunţat noi evenimente cu audienţă internaţională de care organizaţiile, managerii și producători software pot beneficia cel mai mult. Evenimentele pentru Product Leaders, Management și DevOps sunt primele pe care le avem în vedere.

- Maria Diaconu, CEO @ Mozaic Works

Fortech

Pentru Fortech, anul 2017 este an dedicat cu precădere consolidării. Am crescut mult în perioada recentă, continuăm creșterea în volum, dar în același timp avem inițiative importante la nivel organizațional și de business, care în 2017 vor atinge maturitatea. În mod particular, structura organizațională și echipa de senior leadership se extinde cu câteva poziții cheie, ca de exemplu rolul de COO. Pe zona de delivery, construim o structură specializată de tip Project Management Office (PMO).

- Călin Văduvă, CEO @ Fortech

Colors in Projects

Colors in Projects are perspective ambițioase pentru 2017. Sunt trei direcții importante pe care ni le dorim continuate în noul an, fiecare dintre ele cu optimizări și noi elemente introduse, astfel încât să creștem și mai mult satisfacția clienților noștri (existenți și viitori):

Sesiuni de training. Suntem adepții ideii conform căreia nu reții informația dacă nu experimentezi (și ne bucură faptul că din ce în ce mai multe companii ni se alătură în acest crez). De aceea, sesiunile noastre vor continua să includă simulări, jocuri de rol, studii de caz și, evident, jocuri cu momente de Aha! revelatoare. Sesiunilor din zona Agile li se va alătura în 2017 o temă nouă: Design Thinking, pentru care colaborăm deja cu doi traineri cu experiență. Boardgame-ului nostru pe teme de project management (PM Galaxy) i se va alătura în acest an un nou joc, în care participanții se vor confrunta cu rezultatele propriilor strategii adoptate (PM Strategy). În mod evident, jocurile sunt înglobate în workshopuri specifice, cu obiective de învățare bine definite.

Agile Coaching. După o serie de rezultate frumoase în 2016 în zona IT și experiențe noi în zona de Agile for non-IT, ne propunem să continuăm activitatea de coaching pentru echipele Agile (sau cele care trec la abordări Agile). Instrumentul dezvoltat de noi, Agile Excellerate, se dovedește a fi o referință utilă pentru clienții care doresc să urmărească creșterea performanțelor echipelor Agile, vom continua deci să îl promovăm.

Consultanță. Pe zona de consultanță, 2017 va fi anul în care ne propunem să respectăm experiențele și competențele acumulate de clienții noștri, de aceea serviciile oferite în această zonă vor fi de facilitare, dar o modalitate de facilitare se aliniază cu valorile Colors (respectiv include elemente experiențiale și de joc). LEGO®SERIOUS PLAY® este o metodă de facilitare nouă pe piața românească, dar validată în special în țările din vestul Europei. Permite generarea de soluții inovatoare, multiple, pentru situații cunoscute și pentru care experiența clienților este esențială. Workshopurile pe care le propunem sunt de definire a strategiei organizaționale și de dezvoltare a echipelor de management.

Evident că nu uităm nici de evenimentul nostru anual, cunoscut deja în Cluj: este vorba despre Agile Mammoths Games, care anul acesta (la cea de-a noua ediție) se va desfășura pe 9 martie, la Grand Hotel Italia. Complet gamificat, evenimentul este o aventură de echipă, destinată acumulării de cunoștințe, într-un mediu interactiv, cu provocări la fiecare pas și unde vom avea ghizi (speakeri, traineri și Agile Coach-i) cu experiență internațională, dar și locală.

- Simona Bonghez, CEO @ Colors in Projects

VE Interactive

Odată cu începutul lui 2017, Ve Interactive continuă schimbările în ceea ce privește identitatea sa, calitatea serviciilor și satisfacerea clienţilor săi. 2016 ne-a permis să ne dezvoltăm și să ne promovăm produsul principal, să schimbăm stilul, alertele noastre pentru a preveni abandonul și am adăugat o secţiune glisantă (sliding panel) care are rolul unui tool complementar pe partea dreaptă a paginii web a utilizatorului. Rata de adopţie a crescut, precum a crescut și accesarea site-ului de către utilizatori. Anul acesta ne vom axa cu aceeași dedicare pe date analitice și domenii știinţifice.

Tehnoglogia marketing trebuie să devină inteligentă și să înţeleagă fiecare utilizator, fiecare companie ecommerce precum și tendinţele. De la acest nivel, putem face customizări pentru clienţi. În ceea ce privește produsul noastru VePanel, acest lucru va presupune să vă prezentăm produse care să vă stârnească interesul, să ajute companiile de ecommerce să își dezvolte operaţiunile prin exerciţii valoroase și să facem ca publicitatea să funcţioneze pentru toate părţile implicate.

Publicitatea online a avut de suferit în ultimii ani de pe urma Ad Blockers. Motivul a fost că reclamele nu au adus suficientă valoare, ci au fost percepute ca fiind obstructive pentru experienţa de navigare pe Internet. Credem că, prin intermediul datelor pe care le avem, putem să îi determinăm pe utilizatori să vadă reclamele care chiar îi ajută să obţină produsele și serviciile pe care le doresc. Clienţii noștri ecommerce vor atrage vizitatori mai relevanţi pentru site-urile lor, aplicaţii și alte activităţi. De asemenea, acest lucru ar trebui să îi ajute pe cei care publică conţinut să obţină mai mulţi bani pentru fiecare reclamă de pe site-urile lor. Acest lucru presupune că va crește calitatea actului jurnalistic, fiind afișate mai puţine reclame irelevante sau capcane click (click bait), ceea ce va îmbunătăţi experienţa utilizatorilor.

Vom obţine acest lucru lucrând cu/și provocând tendinţele de piaţă. Vom continua să lucrăm la același nivel și ne vom continua incursiunea în tehnologiile BigData extinzând setul de abilităţi ale angajaţilor noștri pe aceste teme, ajutându-i să înţeleagă cum să interpreteze datele semnificativ.

Centrul nostru de dezvoltare din Cluj a iniţiat multe proiecte interesante în 2015. Anul trecut am relocat câteva sisteme majore, astfel încât ele să se afle total în grija inginerilor talentaţi din echipe. În acest an, investiţia implicată în actualizarea acestor sisteme va ajunge pe piaţă și va deschide noi oportunităţi de livrare de conţinut, de personalizare, de analiză de tendinţe, pentru a atinge obiectivele de mai sus. Echipa din Cluj va crește în 2017 și avem momentan o cohortă de programatori care deja contribuie la succesul companiei. Vom avea nevoie de mai mult personal pentru a avea și mai multe idei și iniţiative în care să investim.

2017 are multe de oferit pentru Ve Interactive și am început deja să punem lucrurile în mișcare!

- Andrew Metcalfe, CTO @ VE Interractive

Crossover

În 2017 avem trei direcții strategice de dezvoltare la nivel global: Engage, Hire, Sell. În România, predominante vor fi acțiunile ce urmăresc implementarea strategiilor pentru Engage si Hire, dar urmărim și semnarea primelor contracte cu companii românești (Sell).

Ţintim să triplăm numărul de colaboratori români de înaltă clasă, atât printr-o strategie de recrutare prin "engagementul" colaboratorilor actuali, cât şi printr-o strategie de PR menită să prezinte mult mai transparent și mult mai concis avantajele pe care le oferim, astfel încât să fim reperați ca o "company of choice".

Utilizarea proceselor de "gamification" în testarea tehnică va duce la îmbunătăţirea experienţei de recrutare percepute de candidaţii noştri şi va facilita rapiditatea şi uşurinţa cu care vor fi derulate procesele de recrutare.

Vom consolida comunitatea experţilor Crossover oferindu-le susținere pentru devoltarea carierei, prin parcurgerea rapidă şi planificată a treptelor de evoluţie profesională ("Career training", "Advancement ladders", "Opportunity connection").

Pe partea de training, vom lansa programe interne de creştere şi dezvoltare a abilităţilor, competenţelor actualilor noştri colaboratori cu ajutorul unui mix de instrumente, de la training tehnic (prin asocierea cu un partener global care îl vom anunța curând) şi coaching de productivitate la partajarea de experienţe şi bune practici în interiorul reţelei, printr-o bază comună de cunoştinţe.

Prin facilitarea accesului în cele mai atractive spații de co-working la nivel național și global, prin parteneriatele ce ne vor potenţa brandul de angajator şi evenimentele locale pe care le vom organiza şi susţine, vom asigura o mai bună comunicare şi conectare internă şi externă cu talentele de top ce vor să lucreze în cele mai provocatoare şi inovative proiecte tehnologice.

- Sorin Zaveliţă, Country Manager @ Crossover România

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects