Interviu cu Silvestru Pâslaru, Senior Delivery Manager, Luxoft Romania.
Ce soluții dezvoltă echipa coordonată de dumneavoastră în cadrul liniei de business de Telecom a Luxoft România?
Programul coordonat de mine este specializat în dezvoltarea de aplicații/ soluții ce folosesc servicii de core networking și telecom, aplicații/soluții ce răspund nevoilor de business ale unei companii. Practic, vorbim de aplicații "business related" ce variază de la nevoi relativ simple precum managementul unor servicii de core networking și telecom, până la nevoi complexe care implică dezvoltarea de soluții enterprise.
Întrucât serviciile de core networking și telecom, precum și informațiile expuse de astfel de servicii devin tot mai utilizate din punctul de vedere al business-ului unei companii, aplicațiile și soluțiile la care lucrăm acoperă la rândul lor arii destul de variate, începând de la soluții de management a echipamentelor de networking și telecom, continuând cu soluții ce utilizează zona de core networking și telecom pentru a furniza functionalitățile de business necesare, și terminând cu soluții ce implică procesări mari de date și care necesită implicit big-data și BI.
Ce tehnologii folosiți în dezvoltarea soluțiilor de Business Intelligence?
Tehnologiile pe care le folosim sunt foarte variate de unde și necesitatea de a fi deschiși către îmbunătățirea continuă a cunostințelor pe tehnologiile folosite în mod uzual, precum și nevoia de a învăța și de a ne adapta rapid la noile tehnologii. Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă tehnologiile din zona de big-data, zonă în care am progresat foarte mult în ultimul an. În cazul învățării de noi tehnologii, și, implicit, adaptării la acestea, Luxoft are un mare avantaj atât prin training-urile specializate și diversificate oferite angajaților, cât și prin centrele de expertiză care asigură suport specializat. De altfel, departamentul nostru de training intern, Luxoft Training Center, este un centru educațional și de consultanță de top în zona de inginerie software. Curricula noastră cuprinde mai mult de 150 de cursuri din toate direcțiile de inginerie software.
Care sunt principalele arii de expertiză a echipei de ingineri software în zona serviciilor de core networkig sau telecom (ex: analiză, dezvoltare, testare)?
În cazul programului coordonat de mine, contextul este unul aparte: toate proiectele noastre implică dezvoltare de noi produse sau noi release-uri ale unor produse. Faptul că acționăm în zona de R&D, implică, în sine, necesitatea expertizei în arii precum analiză, proiectare de arhitecturi software, dezvoltare și testare. De asemenea, în prezent release cycle-ul unui produs este foarte mic, de aceea crește și mai mult necesitatea expertizei în ariile menționate.
Pe langă aceste aspecte, aplicațiile/soluțiile la care lucrăm sunt centrate pe nevoia de business, ceea ce înseamnă că zona de analiză a acestor cerințe, întelegerea modului în care pot să evolueze și înțelegerea domeniului de business devin tot mai importante în proiectarea unei arhitecturi software care să răspundă nevoii de business și să susțină evoluția în timp a acesteia.
Analiza și înțelegerea corectă a nevoii de business reprezintă, totuși, doar unul dintre factorii majori atunci când vorbim de proiectarea arhitecturii software, celălalt fiind reprezentat de cunoștințele solide în tehnici, principii și bune practici de proiectare software. Luxoft înțelege importanța acestor lucruri, de aceea investește continuu în dezvoltarea capabilităților inginerilor pe aceste arii.
Concluzionând, ariile noastre de expertiză sunt variate. Astfel, suntem specializați în analiza cerințelor de business, deși focusul este în special pe analiza tehnică, nevoia de a înțelege domeniul de business precum și modul în care cerințele de business pot evolua. Toate acestea implică cel puțin cunostințe de bază din punct de vedere a analizei de business. De asemenea, suntem responsabili de proiectarea de arhitectură software, arhitectură de sistem și arhitectură de soluție, precum și de dezvoltare și testare.
Ce impact credeți că va avea trecerea la 5G asupra soluțiilor de business în viitorul apropiat?
Consider că există suficiente articole și analize care tratează această tema în moduri elaborate și din mai multe perspective. Așadar, mă voi rezuma la zona pe care o cunosc cel mai bine, cea a aplicațiilor și soluțiilor de business, iar din acest punct de vedere, 5G-ul vine cu o îmbunătățire din punct de vedere a volumului de date ce pot fi transferate. Dacă la acest lucru adăugăm și o creștere așteptată a echipamentelor care se vor folosi de rețeaua mobile, atât din zona IoT (care este o zonă încă în "căutări" dar care ușor, ușor își găsește drumul), cât și diverse domenii gen automotive, vom vedea un impact la nivelul soluțiilor de business pe următoarele direcții:
Analytics & BI - în această zonă consider că tehnologiile big-data vor avea o pondere din ce în ce mai mare
Noi aplicații și soluții care adresează nevoile generate de zona de IoT, automotive, etc
de Paul Suciu
de Bogdan Bucur