ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 126
Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 52
Abonament PDF

Facturarea în tranșe și implicațiile fiscale

Adrian Beșleagă
Manager Operatiuni @ A&I Consulting



DIVERSE

Facturarea în tranșe este o modalitate eficientă de îmbunătățire a cash-flow-ului cât și pentru protejarea clienților în cazurile în care vorbim de o valoare mare a produselor livrate sau a serviciilor prestate, oferind posibilitatea unei relaxări financiare.

Vorbim de facturarea în tranșe, în următoarele situații:

Avantaje:

În multe cazuri o astfel de abordare poate relaxa relația de business cu partenerii/ clienții.

Printre avantajele facturării în tranșe, enumerăm:

În rândurile ce urmează, dorim să explicăm modalitatea legală a facturării în tranșe pentru a elimina riscurile ce pot apărea ca urmare a aplicării sale în mod greșit.

Serviciile sunt finalizate, dar se facturează parțial

Să presupunem că dețineți o companie web și prestați un serviciu de dezvoltare a unui website către un client.

La terminarea dezvoltării site-ului, deci a finalizării serviciilor contractate, decideți să emiteți o factură parțială din valoarea totală, factura finală fiind întocmită la un interval de 30 de zile.

Este foarte important de precizat faptul că facturarea poate fi realizată doar după realizarea și semnarea procesului- verbal de recepție a lucrării de către ambele părți contractante, fără obiecții din partea beneficiarului.

În acest exemplu, modalitatea de facturare în tranșe este incorectă.

În mod corect, la finalizarea website-ului, în baza contractului, se încheie procesul -verbal de recepție, se facturează valoarea totală a contractului și se înregistrează în evidențele contabile proprii.

Ce este greșit în această abordare?

În conformitate cu noul Cod fiscal, în principiu, faptul generator și exigibilitatea impozitelor si taxelor, intervine la data finalizării și recepționării serviciilor. Astfel, factura trebuie emisă pentru întreaga valoare a contractului. În caz contrar, prestatorul de servicii își diminuează baza impozabilă pentru veniturile luate în calcul pentru calcularea impozitului pe profit, dar și pentru plata TVA-ului, dat fiind faptul că valoarea totală nu este înregistrată în evidențele contabile.

O asemenea situație poate atrage după sine nereguli, prin încadrarea ei ca fiind sustragere de la plata obligațiilor la bugetul de stat, deci evaziune fiscală, conform prevederilor art.9 alin.(1) lit.b) din Legea 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.

Totodată, o facturare în tranșe, fragmentată, în scopul de a facilita încasările și plățile în numerar, urmărindu-se încadrarea în plafonul minim pentru efectuarea unor astfel de operațiuni, este interzisă și sancționată de LEGEA Nr. 70 din 2 aprilie 2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar , cu modificările și completările ulterioare.

Cum poate fi r3ealizată facturarea în tranșe în mod legal?

Pentru a fi evitate problemele precizate anterior modalitatea de facturare în tranșe, trebuie negociată, acceptată și inserată de către ambele părți încă din momentul contractării, dar numai în cazurile menționate mai sus. În acest fel, termenele și modalitățile de plată vor fi acoperite din punct de vedere contractual.

Drept exemplu, în cazul realizării aceluiași website, se poate lua în considerare fie:

În concluzie, facturarea în tranșe este o modalitate bună de protecție și de relaxare a condițiilor de plată, dacă se încheie în prealabil o înțelegere între cele două părți, pe bază contractuală, și dacă se respectă condițiile legale de facturare și de încheiere a proceselor- verbale de recepție parțială sau finală.

VIDEO: NUMĂRULUI 126

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Telenav
  • .msg systems
  • Colors in projects