ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 36
Abonament PDF

Ce este de fapt TDD? (II)

Alexandru Bolboacă
Agile Coach and Trainer, with a focus on technical practices
@Mozaic Works



PROGRAMARE


Din când în când, particip la discuții cu diverși oameni despre ce este de fapt TDD de fapt. Deoarece am dobândit în timp o anumită cunoaștere a acetui subiect, care se datorează nu numai utilizării, dar și datorită faptului că îl explic altora, am hotărât să scriu acest articol care detaliază punctul meu de vedere în legătură cu ce este TDD. Sper că îl veți găsi util.

Prezentul articol îl continuă pe cel din numărul trecut al revistei Today Software Magazine pe această temă.

TDD este o metodă de a concepe (design)

Noi scriem cod pentru a rezolva o problemă și folosim teste pentru a defini comportamentul așteptat al soluției. Când testele sunt trecute, o altă bucățică a problemei este soluționată. Noi tocmai am creat intenționat o bucată de cod care rezolvă o problemă. Acesta este design.

Dar oare este un design bun? Aceasta este o discuție interesantă. Pentru a răspunde la întrebare, ar trebui să ne uităm la calitățile designului, pe care TDD ne obligă să le dezvoltăm. Iată două dintre ele:

Este asta suficient pentru a numi ceea ce rezultă din TDD un "design bun"? Cel mai probabil, răspunsul este nu. Logic este să spui:

Dar…

Când se concepe design în TDD?

Este acum momentul să introducem încă un aspect al designului software. Scrierea codului nu este suficientă; este important să structurezi codul într-un anumit mod. Cea mai puțină structurare pe care o putem face este să scriem întregul cod într-o singură metodă enormă. Computerului nu îi va păsa, dar acest lucru va afecta calitățile designului.

Atunci când face TDD, un programator trebuie să ia multe decizii cu privire la structurarea codului. Aceste decizii se pot referi la utilizarea claselor ( metodelor, variabilelor, membrilor, etc. ), la modul denumirii lucrurilor, la tipologia datelor, la maniera de colaborare a claselor. Toate acestea sunt decizii legate de design, care contribuie la calitățile sale. Denumirea unei variabile prin litera "a" o va face mai puțin lizibilă decât dacă o numim "sumăDeBani" ("amountOfMoney"). Adăugarea a 10 straturi va face codul mai dificil de înțeles decât utilizarea a numai două starturi. O clasă cu 10 colaboratori este mai dificil de înțeles decât o clasă cu trei colaboratori.

Când luăm aceste hotărâri? Întotdeauna! Mai precis:

 

Îmbunătățirea calităților designului este un proces continuu. Nu se limitează la pasul de reutilizare sau la ciclul TDD. Iar acest lucru este în regulă, deoarece, de fapt…

TDD este o metodă pentru design incremental

Incremental înseamnă că noi concepem software bucată cu bucată. Se concepe software înainte de a începe ciclurile, în timp ce scriem testul și puțin când îl reutilizăm. Acțiunea de a concepe este intenționată: noi încercăm să îmbunătățim calitățile de design care sunt relevante în contextul nostru (în mod tipic, modificabilitatea). Incremental mai înseamnă, de asemenea, că soluția crește pas cu pas, prin tăierea problemei în felii mai mici. De exemplu, pentru a rezolva o problemă care are drept input o listă de multe numere, noi pornim de la o listă goală, apoi o listă cu un număr și așa mai departe.

Acest proces este foarte asemănător cu un altul: soluționarea problemelor în general. Tocmai s-a închis cercul. Dacă design înseamnă să rezolvi probleme, iar rezolvarea problemelor se face cel mai bine în mod incremental, atunci cum putem numi mai bine TDD decât o metodă de a concepe software într-o manieră incrementală?

Cititorii mai familiarizați își vor aminti probabil că TDD a fost adesea discutat în contextul "designului emergent". Eu cred că există o problemă legată de denumirea "emergent": mulți dezvoltatori pe care i-am întâlnit au tendința să considere că "design emergent" înseamnă un design care apare din senin datorită procesului. Bineînțeles, această accepție poate crea confuzii. Eu pledez pentru utilizarea termenului "incremental" pentru o mai bună descriere a procesului.

Iar aceasta nu e tot…

Acest articol s-a concentrat pe utilizarea cea mai comună a TDD. Lucrurile sunt puțin mai complicate, deoarece există un număr surprinzător de moduri de a utiliza testele și TDD. Iată câteva exemple avansate, nici într-un caz o listă completă:

Eu am utilizat TDD, în trecut, pentru a explora alternative de design: rezolv aceeași problemă cu constrângeri diferite și compar designurile rezultate. Aceasta este o metodă de design mai complexă, deoarece explorarea alternativelor face parte din procesul general de design.

TDD poate fi utilizat pentru a învăța lucruri noi. Eu am folosit TDD cu succes pentru a preda în trecut limbajele de programare unor oameni fără pregătire în domeniu.

TDD poate fi utilizat pentru a explora spațiul problemă. De exemplu, dacă luăm Game of Life (Jocul vieții) al lui Conway, eu mă întreb: dar dacă universul s-ar schimba? Cum ar fi dacă s-ar schimba timpul? Dar dacă regulile s-ar schimba? etc. Adesea fac același exercițiu și cu aplicațiile de afaceri pe care le dezvolt. Uneori utilizez TDD pentru a explora potențialele modificări ale caracteristicilor.

Într-o altă categorie, TDD As If You Meant It (ca și cum ai fi vrut asta) este un exercițiu bazat pe TDD dar cu constrângeri suplimentare care întârzie toate deciziile legate de structurarea codului, pentru cât mai mult timp posibil. Este probabil cea mai incrementală abordare posibilă, dar poate de asemenea să ducă la un cod care nu face prea multe chiar și după 1-2 ore. Eu îl consider un exercițiu intrigant, dar nu îl utilizez niciodată în producție.

Întrebările și comentariile voastre sunt binevenite; vă rog nu ezitați să îți scrieți pe alex.bolboaca@mozaicworks.com.

LANSAREA NUMĂRULUI 148

Agile Craftsmanship

joi, 24 Octombrie, ora 18:30

Colors in Projects (București)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Agile Leadership &
Ways of Working

miercuri, 30 Octombrie, ora 18:00

ING Hubs Romania (Cluj)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects