ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 33
Abonament PDF

Interviu cu Jonathan Shieber, senior editor la TechCrunch și CrunchBase

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine
DIVERSE

Participând la un workshop organizat în Cluj la începutul lunii martie, am avut ocazia să-l întâlnesc și să povestesc cu Jonathan Shieber. Cei din zona startup-urilor, interesați să își exerseze pitch-ul, au putut să primească sfaturi direct de la acesta. Așa cum ne-am așteptat, nu există o rețetă a succesului dar este important să se aibă în vedere esențialul și factorii de diferențiere a produsului fie că vorbim de o prezentare sau de publicarea unui articol în TechCrunch. În continuare, vă prezentăm un scurt interviu cu Jon despre tendințele actuale.

Apple Watch va fi disponibil în curând; care este perspectiva ta asupra evoluției sale, dacă ne gândim la limitările sale actuale precum bateria de o zi, dependența de un iPhone, noile versiuni care îl vor face depășit sau concurența cu ceasurile clasice?

[Jon] Chiar nu sunt persoana cea mai potrivită pentru a formula o părere în legătură cu iWatch de la Apple. Nu este punctul meu forte. Dar critica împotriva iWatch care spune că este ceva inutil mi se pare corectă. Nu văd o aplicație killer care m-ar putea convinge să îmi iau unul, dar aceasta a fost și critica inițială împotriva tabletei. De fiecare dată când Apple lansează un nou dispozitiv în ecosistem, oamenii pun la îndoială utilitatea sa, și de fiecare dată acesta devine, în cele din urmă, standardul implicit de aur în categoria sa. Acesta este unul dintre acele cazuri în care este mai bine să așteptăm și să vedem.

Drept redactor șef la TechCrunch, ți se trimit noutăți, iar interesul pentru aceasta este foarte mare. Ce sfat ai da unei persoane care are un startup și dorește să publice un articol în TechCrunch? Vreun eveniment important la care ar trebui să participe?

[Jon] Am atins acest subiect în cadrul discuțiilor la masa rotundă. Fiți conciși, descrieți punctul dureros pe care îl rezolvă tehnologia companiei, menționați noutatea într-o propoziție, vorbiți despre dimensiunea potențială a oportunității de piață și cercetați cine este reporterul potrivit pe care să îl contactați. Odată ce un antreprenor identifică reporterii potriviți pentru știrile pe care le anunță, ar trebui să fie stăruitor în contactarea acelor persoane. Începeți procesul din timp. Dacă există reporteri pe care îi respectați, lăsați-le câteva rânduri și arătați-le asta. Dacă oamenii observă cum ne facem datoria, atunci este mai probabil ca și noi să observăm ceea ce fac ei.

Este TechCrunch implicat activ într-un accelerator startup prin CrunchBase?

[Jon] TechCrunch nu este afiliat la niciun accelerator sau incubator. Există un fond inițiat de către fondatorul TechCrunch, Michael Arrington, numit CrunchFund, dar nu sunt sigur care este relația dintre acel fond de investiții și TechCrunch (dintr-o perspectivă instituțională).

Care este opinia ta sinceră în legătură cu startup-urile din România?

[Jon] Talentul este abundent în România. Am întâlnit mai mulți antreprenori pasionați care caută să înfăptuiască idei interesante, dar ecosistemul este destul de tânăr în România și foarte imatur. Există o nevoie clară de mai mult capital și mai mult talent operațional cu experiență în dezvoltarea afacerilor.

LANSAREA NUMĂRULUI 78, CLUJ

Prezentări articole și
Panel: Industry X.0. Manufacturing

Miercuri, 12 Decembrie, ora 18:00
sediul Accenture

Înregistrează-te

Facebook Meetup

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects