ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 32
Abonament PDF

Impactul evenimentelor Startup Weekend la nivel global și local

Cristina Juc
Organizatoare @ Startup Weekend Cluj



Cristina Tare
Organizatoare @ Startup Weekend Cluj
DIVERSE


Pentru cei care nu cunosc conceptul, Startup Weekend (SW) este un eveniment ce reunește antreprenori, graficieni, designeri, programatori, marketer-i și mulți oameni cu idei numai bune de pus în practică. Pentru cei care îl cunosc, noi, organizatorii StartupWeekend Cluj, vă invităm la următoarea ediție care se va desfășura în weekendul 24-26 Aprilie 2015.

Startup Weekend este un concept creat în America și exportat apoi la nivel global care se axează pe ideea de educație și dezvoltare personală. Organizatorii îți oferă un spațiu , resurse, mentori și, cel mai important, oportunitatea de a întâlni persoane care să urmărească aceleași idealuri privind dezvoltarea unui startup.

Ideea de bază este foarte simplă: timp de 54 de ore ai ocazia să-ți pui bazele propriei tale afaceri. Inițial, fiecărui participant i se oferă oportunitatea de a-și prezenta ideea în fața întregului grup, în faza de pitching. Odată votate de către participanți ideile mai interesante, se formează echipe în jurul acestor idei. Următorul pas se referă la dezvoltarea ideii care trebuie să țină cont de toate aspectele importante pentru un business: partea tehnică, cea vizuală, funcționalitate, dar și strategii de marketing. La finalul ediției, echipele prezintă proiectele finale în fața unui juriu format din antreprenori, specialiști din mediul IT și business care va premia cele mai bune proiecte.

Primul eveniment de acest gen a avut loc în 2007, în Colorado, când Andrew Hyde a strâns împreună 70 de antreprenori și le-a propus să creeze un startup timp de 54 de ore. Modelul a prins la public și s-a extins foarte repede în toată lumea: în 2010 a fost creată în mod oficial organizația Startup Weekend. Din momentul întemeierii și până în prezent au avut loc mai mult de 1000 de evenimente SW, implicând peste 100.000 de antreprenori, în peste 600 de orașe, din mai mult de 120 de țări, cuantificabile în peste 8000 de startup-uri create.

În Cluj Napoca, inițiativa a ajuns acum trei ani. Pe parcursul edițiilor anterioare, s-au format multe echipe, oamenii au învățat, au împărtășit experiențe și au trecut la nivelele superioare prezentând ideile lor în cadrul incubatoarelor de afaceri (LaunchHub, Hubraum) și la alte evenimente de profil: HowToWeb, Tech Open Air, IT4Change Summit.

O prezentare succintă a câștigătorilor edițiilor anterioare de la SW Cluj se concretizează în următoarele produse.

Motivul pentru care ideea de startup a devenit atât de populară în ultimii câțiva ani, este foarte simplu : abundența de creativitate și de energie, dorința de a face ceva diferit, de-a participa într-un fel sau altul la dezvoltarea societății, care au pus bazele unui trend aflat în continuă creștere.

Suntem siguri că există multe persoane dornice de o astfel de experiență, de aceea vă așteptăm la cea de-a patra ediție. Detalii pe twitter și facebook.

Surse

  1. http://startupweekend.org/wp-content/blogs.dir/1/files/2013/04/Impact-Report-Guide-TEST-42C-4_11.pdf
  2. http://cluj.startupweekend.org/2013/03/05/winning-teams-at-startup-weekend-cluj-2013/
  3. http://cluj.startupweekend.org/2014/03/10/winning-teams-swcluj-2014/
  4. http://cluj.startupweekend.org/2012/02/23/winning-teams-at-startup-weekend-cluj-2012/

Sponsori

  • comply advantage
  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • Connatix
  • UIPatj
  • MetroSystems
  • Globant
  • Colors in projects