ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 142
Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 29
Abonament PDF

Dosar de Startup

Radu Popovici
Associate @ Gemini Solutions Foundry



DIVERSE

Foody – Prima platformă de loializare de restaurante din România

Am făcut cunoștință cu Iulian si Vlad acum aproape un an când ne-au trecut pragul cu o idee de aplicație destinată platformelor mobile, denumită Foody. Iulian venea la masă cu experiența sa din domeniul HORECA, Vlad, cu expertiza tehnică, iar Gemini Solutions Foundry cu învățăturile culese în urma celor 10 ani de lucru cu startup-uri. Așa că ne-am așezat la masă și am început să întoarcem acea idee pe toate părțile și să o cizelăm pentru a defini cât mai bine un MVP ce avea să apară mai târziu pe piață.

Un MPV (Minimum Viable Product) este un produs ce conține un set minimal de funcționalități cheie ce permit lansarea pe piață într-un timp cât mai scurt cu efort și costuri minime. În urma feedback-ului obținut va porni o nouă iterație ce va rafina produsul după dorințele pieței, în acest fel evitându-se un scenariu în care se construiește “produsul perfect pe care nu îl utilizează nimeni”. O altă definiție ar fi: “MVP-ul este o versiune a unui produs ce permite unei echipe să primească o cantitate maximă de cunoștințe validate despre clienții săi cu un efort minim depus.”

Pentru Foody, MVP-ul arăta în felul următor:

În momentul de față la echipa Made by Apes (Foody este produs de echipa Made by Apes) s-au alăturat cu forțe proaspete Edmond și Cristian. Edmond are în spate o experiență de peste 12 ani în domeniul de vânzări pe parte de HORECA, iar Cristian vine cu experiența unui business de succes pe piața din România în domeniul vânzărilor de combustibil, lucru care a permis continuarea proiectului cu resurse proprii. Cu ajutorul lor, Foody a adăugat peste 100 restaurante din București și a acumulat peste 2500 de utilizatori ce fac zilnic rezervări prin intermediul aplicației. Drumul lor nu se oprește aici, însă despre aceasta ne va povesti mai multe Iulian.

Radu: Iulian, ce înseamnă, de fapt, Foody?

Iulian: Foody este prima platformă de loializare din România, destinată restaurantelor, puburilor și barurilor, menită să faciliteze accesul oamenilor la programele lor de fidelizare (discount-uri, meniuri speciale, vip rewards ,etc.), prin intermediul unei aplicații de mobil.

Mai mult decât atât, Foody este aplicația destinată tuturor oamenilor care doresc să mănânce în oraș sau călătoresc și au nevoie de un ghid care să îi ajute să aleagă un restaurant în alte orașe sau în alte țări. Vrem ca FOODY să devină cel mai bun prieten al tău când mănânci în oraș și care să te răsplătească de fiecare dată când ieși.

Radu: De unde a pornit această idee?

Iulian: Ideea de la care s-a născut FOODY a fost una destul de simplă la început. În urma unei discuții cu Vlad, ne-am dat seama că, deși el este din București, iar eu m-am mutat de peste zece ani în capitală și mâncăm destul de des în oraș, nu cunoaștem decât 10-15 restaurante și câteva shaormerii. Și astfel a început călătoria noastră...

Prima platformă de loializare: am pus ideile pe hârtie și am realizat că putem construi o punte de legătură între clienți și restaurante; relația existentă astăzi fiind una destul de rece și nu din cauza calității produselor (se mănâncă bine de tot în foarte multe locuri), ci datorită serviciilor și recompensării oamenilor care sunt loiali unui brand.

Radu: Sunt receptive restaurantele la soluția oferită?

Iulian: Restaurantele încep să înțeleagă din ce în ce mai mult importanța de a-și fideliza FIECARE client care le trece pragul prin diverse metode pentru a oferi oamenilor un motiv în plus să revină și a-i transforma în ambasadori ai brandului lor. Cei care au înțeles acest lucru mai de mult au deja rezultate vizibile .

Restaurantele pot folosi FOODY ca o platformă de loializare pentru clienții lor deja loiali și în același timp și pentru a atrage noi clienți. Spre deosebire de alte canale de promovare, rezultatele venite prin FOODY sunt contorizate 100%, față de un banner sau o reclamă într-o publicație unde return-ul nu este ceva exact, ci doar o expunere. Iar avantajele unei aplicații ca FOODY vs “O aplicație specifică unui singur restaurant” sunt evidente: numărul potențialilor clienți cărora te adresezi poate fi de sute sau chiar mii de ori mai mare, costurile sunt de zeci de ori mai mici și lista continuă.

Radu: Pentru un business ca al vostru, de obicei primii pași sunt cei mai grei. Este greu să atragi utilizatori în platformă dacă nu ai ce le oferi, și este greu să atragi restaurante dacă nu ai mulți utilizatori. Cum ați trecut de acest impas?

Iulian: Cred că cel mai important lucru este execuția, viteza de reacție și capabilitatea de a pivota în funcție de rezultate. Uneori însă cea mai scurtă distanță dintre două puncte nu este o linie dreaptă, ci o linie curbată care ocolește obstacolele și te ajută să ajungi la capăt. Pașii au fost destul de evidenți pentru noi: construim platforma, mergem la restaurante pentru a le înrola în FOODY și a avea o bază minimă de locații și oferte pentru a fi interesantă pentru utilizatori după care începem expunerea către clienți. Ideea a fost destul de bine primită de restaurante cu o rată de conversie de peste 95%. Experiența din industria HORECA ne-a ajutat foarte mult aici. De asemenea și faptul că avem o aplicație de nișă și nu ceva generalist, ne ajută foarte mult să păstrăm o concentrare ridicată asupra a ceea ce facem.

Radu: Văd că pe Play Store aveți câteva ratinguri negative. Ce s-a întâmplat?

Iulian: Concurența. Este un lucru extraordinar că primim și ratinguri negative deoarece ne arată unde greșim și ne ajută foarte mult să creștem calitatea produsului. Cred că o aplicație cu 100% ratinguri de 5 stele este la fel de reală ca o Românie cu străzi fără gropi.

Revenind la ce s-a întamplat la noi, greșeala ne aparține deoarece într-un fel sau altul mai multe persoane din afara Bucureștiului au aflat de aplicație și au instalat-o și evident au avut o experiență neplăcută văzând că cel mai apropiat restaurant se afla la sute de km de ei. Lucrăm la un plan de extindere pentru FOODY în toate marile orașe din România. Dorim întâi să stabilim o relație strânsă cu utilizatorii din București și restaurantele locale după care vom începe extinderea.

Radu: Cât de curând vom vedea Foody și în alte orașe din țară?

Iulian: În următoarele 6 luni credem că putem începe în orașe precum: Constanța, Cluj, Timișoara, Sibiu, Brașov, Iași. Depinde foarte mult de rezultatele și fine-tuning-ul din București. Ne dorim foarte mult să venim cu o soluție pentru întreaga țară. Mai ales că suntem naționaliști și iubim România!

Radu: Dar în alte țări?

Iulian: Noi ne dorim ca FOODY să ajute utilizatorii să găsească restaurantele din toată lumea în viitor și să aibă acces la toate beneficiile oferite de acestea. Însă pentru aceasta avem nevoie de un investitor.

Radu: În afară de locațiile noi, la ce să ne așteptăm în viitorul apropiat din partea Foody?

Iulian: Bonusuri și un joc plin de surprize alături de un nou concept care vă va face să ieșiți în oraș pentru o experiență culinară extraordinară și accesibilă.

Radu: Considerați utilă colaborarea cu Gemini Solutions Foundry?

Iulian: Întâlnirea cu Gemini Solutions Foundry a reprezentat un moment cheie pentru noi. Ajutorul și motivația oferite de voi ne-au ajutat să mergem mai departe, fiind loviți de “Palma deznădejdii” pe care o primim toți când începem să construim ceva nou și ne lovim de primele probleme grele la care nu se văd soluții imediate. Optimismul și profesionalismul voastră au contribuit destul de mult la dezvoltarea FOODY și sperăm că o va face și în viitor.

Radu: Deci ați recomanda tinerilor antreprenori să ne contacteze?

Iulian: Fără un ajutor precum cel oferit de GSF cred că șansele ca un start-up să se împotmolească sunt maxime. Și noi ne considerăm destul de experimentați în industria pe care am ales-o. Personal recomand cu toată încrederea oricărui antreprenor care pornește la drum să colaboreze cu firma voastră deoarece ajutorul pe care i-l puteți oferi este inestimabil pentru un “newbie”. Pornind de la expertiza tehnică, analiza codului, sfaturile pe partea de Legal & Finance, design și user experience sunt atuuri pe care GSF le aduce la masă oferind șanse reale de succes oricărui start-up. Iar contactele pe partea de Venture Capital reprezintă un “gold-mine” pentru orice antreprenor.

Dacă v-am făcut curioși, puteți download-a aplicația Foody de pe pagina Made By Apes , iar dacă doriți să vedeți restaurantul vostru preferat cât mai repede în platformă trimiteți un mail specificând acest lucru.

Conferință

NUMĂRUL 142 - Robotics & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO

Radu Popovici a mai scris