ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 27
Abonament PDF

Time Dude, un joc 3D cross mobile platform

Liviu Boar
2d/3d artist, animator
@REEA



DIVERSE

Time Dude e un full 3d flying shooter, joc care a apărut pentru că o mână de oameni entuziasmați și pasionați de gaming - artiști și programatori - și-au spus "ce-ar fi să facem și noi un joc?". Ajutați de un engine puternic, softuri profesioniste și entuziasm debordant, ne-am apucat de ceea ce părea cel mai simplu și distractiv mod de a-și petrece timpul: împușcând oameni preistorici caricaturali, dintr-un avion făcut din lemn și paie.

Jocul nu necesită experiență anterioară cu genul lui sau cu orice alt joc. Tot ce trebuie să faci este să îți conduci naveta pe ecran, folosindu-te de un singur deget. Povestea spune că John Q. Dude, aviator și temerar neînfricat al zilelor noastre, ajunge dintr-o greșeală a prietenului lui, profesorul Klumsey, într-o preistorie cartoony și deloc "historically accurate". Avionul, la rândul lui, s-a transformat într-unul realizat din paie și lemn, legate cu liane. Cu alte cuvinte, nu ne-a stat în cale logica sau realitatea științifică.

Creativ vorbind, cu siguranță Time Dude a fost o provocare: fiind primul joc al proaspăt formatului ReeAction Studios, problemele s-au acumulat rapid și au dispărut aproape la fel de rapid. Time Dude este, cum zic americanii, un "labor of love". Pasiunea pentru gaming pe care membrii echipei o împărtășesc a însemnat o combinare între grafică 2d, grafică 3d, sunete și muzică.

Avantajul tehnologic și-a spus cuvântul. Pe partea de programare, puternicul engine Unity 3d ne-a permis să profităm din plin de spațiul 3d și de puterea terminalelor mobile. Faptul că e foarte ușor utilizat a dus la editarea rapidă a nivelelor, chiar și de către artiști începători în ale programării. Din punct de vedere audio-vizual, s-a lucrat cu Photoshop, 3d Studio Max, Fl Studio și Toon Boom Harmony, toate softuri standard în industrie.

Probabil cea mai dificilă parte a fost una pur tehnică și anume transferul fișierelor din softul 3d în engine-ul 3d. Odată rezolvată problema, au apărut chestiunile cele mai mici, inerente unei prime incursiuni în realizarea de jocuri. Mai toate au pornit de la discrepanța dintre artiști, care au viziuni ambițioase și vor cât mai multe feature-uri, cât mai multe poligoane, rezoluție cât mai mare și de la limitările impuse de faptul că jocul este unul adresat în principal telefoanele mobile și tabletelor.

Jocul este unul adresat tuturor vârstelor. Cu toate că împuști omuleți preistorici dintr-un avion, violența grafică este mult diminuată de abordarea hazlie și cât mai simpatică, în spiritul desenelor animate. dacă e să punem la socoteală și comentariile sfătoase ale personajului principal. Așadar, e jucabil de la pitic la bunic.

Unul dintre punctele forte ale jocului este că reprezintă un produs aparte în nișa lui. În general, arcade flying shooter-ele sunt simple, au gameplay "instinctiv", necesitând mai mult iuțeală de mână decât strategie, și sunt 2d. Noi am mers în direcția opusă: nava nu are o viteză superluminică, permițându-ți să te ferești de proiectilele inamicilor și să îți formezi un minim de strategie ( sunt multe căi alternative, decizii de luat, etc.). Sistemul de upgrade-uri ne-a permis să implementăm puțin Role Playing Gaming în el, prin punctele pe care ești liber să le aloci ori armurii, ori vitezei, ori armelor. Așadar, putem spune că e unic și sperăm că aceasta se va reflecta în multe download-uri, reprezentând o apreciere direct proporțională cu volumul de pasiune investită.

La proiect a început să se lucreze în ianuarie 2014, iar acum, în septembrie se finalizează prima versiune a jocului nostru. A fost o perioada de învățare și echipa de bază a fost formată din cinci oameni, dar part time au colaborat mai mulți colegi.

Echipa completă:

Perioada de învățare a fost mai lungă, deoarece școlile din România de la nivel preuniversitar și până la nivel de academic de arte și computer science nu au specializări în acest domeniu, domeniu care ulterior generează venituri mari și le oferă șansa creatorilor de a-și pune în practică visele, prin realizarea acestor jocuri.

Time Dude va fi disponibil atât în App Store, cât și în Google Play în jurul datei de 1 octombrie, în funcție de rapiditatea cu care va fi aprobată publicarea.

Speram ca numărul mare de utilizatori să ne permită să lucrăm în continuare la noi nivele, noi inamici, noi upgrade-uri, astfel încât să le putem livra periodic doritorilor, conținut de calitate.

LANSAREA NUMĂRULUI 150

Noile tehnologii SAP ABAP

Marți, 10 Decembrie, ora 18:00

sediul MHP - A Porsche Company

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects