ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 27
Abonament PDF

Invitaţie la TYPO3 East Europe 2014

Daniel Homorodean
Managing Director @ Arxia



DIVERSE

Despre TYPO3, soluţia entreprise CMS open source care a cucerit Germania, am mai vorbit în paginile Today Software Magazine acum un an, cu prilejul pregătirii primei ediţii a conferinţei "TYPO3 East Europe" precum şi în numărul din august al revistei, când colegul meu Tomiţă Militaru a prezentat TYPO3 Neos, noul CMS care promite să revoluţioneze experienţa editării de conţinut.

TYPO3 este un framework CMS extraordinar, construit nemţeşte pentru a oferi excelenţă funcţională, performanţă şi extensibilitate. Puterea lui se vede în special când ai de implementat portaluri mari, cu flux editorial complex sau soluţii multi-domain, în care o singură instanţă serveşte zeci sau chiar sute de site-uri. Relevant în acest sens este momentul când la ediţia din 2013 a conferinţei "TYPO3 East Europe" cei de la Universitatea din Viena ne-au prezentat configuraţia lor: aproape 1000 de site-uri ţinute pe aceeaşi instanţă TYPO3, cu peste 100 de mii de pagini de conţinut, soluţie gândită astfel încât site-ul unui nou proiect din cadrul universităţii se lansează în jumatate de oră, pe baza şabloanelor preconstruite.

În Germania, Austria, Elveţia, Olanda şi multe alte ţări, administraţia publică şi universităţile au adoptat TYPO3 pe scară largă, la fel şi mediul privat precum Lufthansa, Deimler, Bayer şi mulţi alţii. Ca orice platformă cu istorie îndelungată, în peste 15 ani TYPO3 a evoluat continuu şi ultimii ani au fost efervescenţi. Din dorinţa de a găsi soluţia perfectă şi a revoluţiona lumea CMS-urilor, două noi produse s-au alăturat platformei TYPO3 CMS clasică: TYPO3 Flow ( http://flow.typo3.org/ ), un framework pentru dezvoltarea aplicaţiilor, lightweight dar solid, şi TYPO3 Neos ( http://neos.typo3.org/ ), o platformă CMS construită cu Flow, gândită pentru a oferi o flexibilitate şi o usurinţă în editarea conţinutului cum nici o altă platforma CMS nu a avut până acum.

Dar dincolo de tehnologie TYPO3 înseamnă Comunitate. Totul gravitează în jurul acestei idei, într-o comunitate activă care reuneşte dezvoltatori din întreaga lume, construind împreună, împărtăşind idei şi soluţii. Deviza TYPO3, "Inspiring people to share", nu e o vorbă în vânt.

Am probat încă o dată acest lucru la prima ediţie a "TYPO3 East Europe" (pe scurt T3EE – www.t3ee.org ) care a avut loc la Cluj în 14-16 noiembrie 2013. S-au adunat peste 100 de participanţi din șapte ţări europene. Au fost două zile pline de prezentări pe subiecte tehnice, showcases, metodologii, bune practici, dezbateri privind dezvoltarea comunităţilor tehnologice. Am mai avut o zi dedicată universităţilor şi studenţilor, cu un workshop organizat împreună cu universităţile clujene şi cele din Viena şi Wuppertal. A fost o ocazie importantă de a participa la dialoguri relevante în urma cărora am câştigat prieteni, relaţii, cunoştinţe tehnice şi convingerea că merită să o facem din nou.

În 31 octombrie – 1 noiembrie va avea loc a doua ediţie a "TYPO3 East Europe". Ne aşteptăm la o participare şi mai largă ca număr de participanţi şi ca diversitate geografică. Urmărim să aducem cât mai mulţi oaspeţi relevanţi, specialişti care să ne înveţe mai mult decât tehnologie (care va fi oricum din plin), să aflăm mai multe despre cum se gândesc şi cum se implementează soluţii performante în vestul Europei, despre metodologii, strategii, mecanisme de cooperare, construcţia şi gestiunea comunităţilor tehnologice.

Această paletă largă de subiecte, dar şi diversitatea celor care vin din celelalte părţi ale Europei, fac T3EE semnificativ pentru orice membru al comunităţii IT din Cluj, prin urmare vă invit cu drag să vă înscrieţi pe www.T3EE.org şi aştept să ne vedem în 31 octombrie.

TYPO3 East Europe este posibil datorită sponsorilor, în primul rând cei Gold: companiile româneşti Arxia (www.arxia.com) şi PWO (www.pwo.ro), firmele germane AOE (www.aoe.com) şi Jweiland (www.jweiland.net) şi suedezii de la Pixelant (www.pixelant.net).

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects