ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼

Yardi România

12 autori / 15 articole


Adrian Bontea Software Craftsman
PROGRAMARE
Arhitectura Conică

Universul este construit pe baza unui plan a cărui simetrie profundă este prezentă în structura interioară a intelectului uman. – Paul Valery Arhitectura Clean este extraordinară! Arhitectura Clean este frumoasă! Arhitectura Clean este simetrică! Arhitectura Clean este naturală! Arhitectura Clean ar trebui pur și simplu să fie firească!


Larisa Hogaș Android Developer @ Yardi România
PROGRAMARE
Transfer de Date prin NFC

Bineînțeles, mi-am dat seama că aveam și alte idei care mi-ar fi putut simplifica viața sau care mi-ar putea face fiecare zi mai distractivă. De exemplu, mi-ar fi plăcut să găsesc o modalitate de a-mi debloca telefonul fără a-l atinge sau să deschid portiera prin simpla apropiere de scaunul șoferului și multe alte astfel de dorințe. Și apoi a apărut NFC, exact ca Moș Crăciun, și câteva din aceste dorințe chiar s-au îndeplinit.


Diana Vultur Software Developer
PROGRAMARE
Programarea Orientată pe Aspecte în Dezvoltarea Sistemelor Software

Programarea orientată pe aspecte are ca scop îmbunătățirea modularității sistemelor software, prin captarea funcționalităților dispersate, numite și crosscutting concerns_, făcând astfel ca evoluția acestor sisteme să devină mult mai ușoară și mai ușor de operat. Pentru a obține aceste rezultate, AOP adaugă un mecanism de abstractizare în plus, mecanism numit aspect, pe lângă mecanismele de modularizare existente, cum ar fi funcțiile, clasele și metodele. Aspectele permit programatorilor să rezolve problemele legate de scattering și tangling, prin reducerea extinderii codului referitor la un concern pe diferite componente.


Cristian Raț Software Developer
PROGRAMARE
Clasificare de Text la Scară Largă

În ultimii ani numeroase probleme precum detectarea fraudelor, detectarea mesajelor nedorite (spam), clasificarea imaginilor, determinarea subiectului unui articol ș.a. au fost rezolvate cu ajutorul inteligenței artificiale. Odată cu creșterea numărului de utilizatori de internet, dimensiunea datelor care trebuie procesate devine tot mai mare, astfel stocarea și procesarea acestora pe un singur server este foarte dificilă, soluția fiind procesarea lor într-un sistem distribuit.


Claudiu Demian Systems Administrator
PROGRAMARE
Automatizare folosind puppet

Automatizarea reprezintă o componentă importantă în IT, atât în dezvoltarea software cât și în administrarea sistemelor și a infrastructurii. În cazul mediilor mari și dinamice, implementarea unei forme de automatizare reprezintă o nevoie esențială pentru a asigura un proces optim de management al resurselor.   Puppet este un sistem de management al configurațiilor care permite administratorilor de sistem definirea stării infrastructurii IT. Orice modificare care trebuie efectuată se traduce într-o modificare în configurația puppet pentru respectiva resursa (fișier/pachet/nod/grup de noduri etc.), care este aplicată în mod automat pe toate serverele sau nodurile vizate de respectiva schimbare.  


Vezi toate articolele scrise de Claudiu Demian (3)

Alexandru Palade Director of Product Development
DIVERSE
Creativitate aplicată

Industria software este o industrie creativă. Această declarație e destul de comună și se întâmplă uneori să fim chiar noi cei care o repetăm. Iar dacă nu o repetăm, cel puțin o acceptăm ca pe un adevăr evident chiar dacă nu ne gândim la ceea ce înseamnă cu adevărat.


Peter Krejcik Web Designer
DIVERSE
Avantajele folosirii SVG (Scalable Vector Graphics)

SVG (Scalable Vector Graphics) se impune drept unul dintre cele mai importante trenduri din domeniul web designului pentru anul 2014. Este recomandat de W3C (World Wide Web Consortium) încă din 2003, dar nu a fost foarte folosit, nefiind suportat în totalitate pe browser-e cum ar fi pe Internet Explorer. Însă lucrurile au început să se schimbe…  În articolul meu, voi prezenta pe scurt conceptul SVG și voi discuta despre avantajele practice care recomandă utilizarea SVG în web design.


Alina Chereches Senior Software Developer & Scrum Master
MANAGEMENT
Scrum cu Programare Extremă

Managementul unei echipe de dezvoltare software este o meserie pe care trecerea timpului nu a transformat-o, așa cum se întâmplă de obicei, într-una mai ușoară. De la publicarea lucrării Agile Manifesto, în 2001, multe companii și echipe care dezvoltă produse soft au practicat și testat metodele și tehnicile Agile cu succes. Cunoscută și sub numele de Extreme Project Management (XPM), această abordare a managementului de proiect are ca scop îmbunătățirea răspunsului produsului la schimbarea specificațiilor clientului. Așadar, în timp ce echipa Agile se concentrează pe creșterea nivelului de adaptabilitate, se pierde din importanța acordată în mod normal, predictibilității.


Sorin Pânca Senior Systems Administrator
PROGRAMARE
Întreţinerea la zi a sistemelor Linux (I)

În acest articol, care e structurat în mai multe părți, se va analiza problema menținerii sistemului de pe serverele Linux actualizat. Deseori, când se începe administrarea serverelor unei afaceri incipiente, echipa de administratori de sisteme găsește o instalare de servere în centrul de calcul axată în jurul unor servere instalate cu programele necesare și configurate haotic de prima echipă de programatori doar cu scopul „să meargă”. Acești programatori fac atât muncă de dezvoltare cât și administrare de sisteme, care este cunoscută în termenii IT internaționali ca DevOps (Development and Operations).


Vezi toate articolele scrise de Sorin Pânca (2)

Bogdan Poplauschi Senior iOS Developer
PROGRAMARE
iOS image caching. Libraries benchmark

În ultimii ani, tendința aplicațiilor iOS se îndreaptă spre un design cât mai interactiv și plăcut ochiului. Deoarece prezentarea imaginilor este un element cheie în tot acest proces, majoritatea aplicațiilor folosesc imagini care trebuie downloadate și afișate. Foarte mulți developeri au fost puși la un moment dat în situația de a-și popula controalele UI cu diferite imagini. Descărcarea de astfel de imagini consumă destul de multe resurse, cum ar fi date din serviciul de internet mobil, baterie, CPU. Prin urmare, din nevoia de a minimiza consumul acestor resurse, s-a dezvoltat așa numitul pattern cache.


Tudor Mărghidanu Software Architect
PROGRAMARE
Tick Tock on Beanstalkd Message Queues

În general,timpul e o dimensiune restrictivă, cu atât mai mult în industria IT, unde orice produs, în orice stagiu, se raportează direct la această unitate de măsură. Mai mult decât atât, dezvoltatorii de software au clasificat timpul în categorii, iar resursele alocate unui proiect se concentrează în esență pe eficientizarea timpului pentru dezvoltarea produsului. În acest articol mă voi referi doar la timpul de execuție a unei aplicații într-o sesiune dată.

Conferință

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • Connatix
  • UIPatj
  • MetroSystems
  • Globant
  • Colors in projects