ABONAMENTE VIDEO TESTE REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼

3Pillar Global

18 autori / 32 articole


Tiberiu Cifor Engineering Manager
MANAGEMENT
Performanța în echipe distribuite

Știm cu toții ca în zilele noastre una dintre cele mai folosite metode sau moduri de lucru pentru a gestiona echipe de proiect este Agile. Agile se poate implementa cu succes folosind Scrum, Kanban sau altele. Toată lumea face Agile, toată lumea cunoaște principiile Agile și toată lumea îl implementează. Prin natura jobului am trecut prin multe proiecte, de la cele mai mici până la cele mai mari, de la cele mai ușoare până la unele dintre cele mai grele proiecte.


Vezi toate articolele scrise de Tiberiu Cifor (2)

Axente Paul Senior UX Engineer
PROGRAMARE
Salveaza timpul utilizatorului cu o interfață bine proiectată

Timpul este foarte important pentru utilizatori, motiv pentru care nouă ar trebui să ne pese. La fiecare proiect trebuie să ne punem întrebările: ”Mă scutesc pe mine de câteva ore de dezvoltare în defavoarea utilizatorului?” și ”Cum aș putea să îmbunătățesc experiența pe care utilizatorul o are?”


Vezi toate articolele scrise de Axente Paul (2)

Raul Rene Lepsa Java Devolper
PROGRAMARE
Suportul JSON în PostgreSQL

Există o nevoie crescândă incontestabilă pentru flexibilitate și scalabilitate în ceea ce privește datele, acesta fiind și motivul pentru care mulți au apelat la baze de date NoSQL pe durata ultimilor ani. Există avantaje și dezavantaje în ceea ce privește folosirea lor, mai ales că acestea nu au fost destinate să înlocuiască bazele de date relaționale. Dezvoltatorii și arhitecții soft au deseori dificultăți în a alege una sau alta, în special când formatul datelor ce urmează să fie folosite este necunoscut sau poate fi modificat ulterior.


Marius Cotor Technical Lead
PROGRAMARE
Visual Studio Online Monitorizarea unei aplicaţii web folosind Application Insights

Visual Studio Online este o platformă dezvoltată de Microsoft care oferă o colecție de servicii destinată dezvoltării aplicațiilor software. Serviciile disponibile sunt:
- Source repository (Team Foundation Version Control şi Git);
- Tool-uri pentru planificarea și urmărirea proiectelor (work item tracking, planning, management – suport pentru Agile: Scrum, Kanban);
- Test environment (Load testing);
- Continuous integration (build server).


Bogdan Mureşan Senior Director of Engineering
MANAGEMENT
Scrum-ul perfect: Fata Morgană din Agile

Cu ceva timp în urmă, un coleg de-al meu a scris un articol foarte interesant despre “Best Practices In Agile Methodologies”. Titlul te anunță că articolul conține un set de reguli care te-ar transforma instant în cea mai agilă persoană de pe planetă. Dar am descoperit cu mare plăcere că de fapt, în practică, aceste reguli sunt mai mult nişte direcţii şi adaptări la mii de situaţii diferite.  Acel articol m-a făcut cumva conştient de următoarea situaţie: de câte ori aţi auzit pe cineva spunând: “În proiectul curent noi implementăm scrum-ul ca la carte”? Este ca şi cum ar zice cineva “am o viaţă perfectă”. Se întâmplă foarte rar şi nu pe Pamânt.


Vezi toate articolele scrise de Bogdan Mureşan (7)

Claudiu Cosar Software engineer
PROGRAMARE
BDD, Javascript și Jasmine

În acest articol, voi încerca să dezvolt conceptul de Behavior Driven Development (BDD) folosind framework-ul de testare din JavaScript, Jasmine. Cum mulți dintre noi cunoaștem JavaScript ca un limbaj care nu mai este unul de scripting, deseori se întâmplă să avem o migrare, poate nedorită, a logicii de business de pe partea de server pe cea de client.


Bogdan Cornianu Java developer
PROGRAMARE
Bibliotecă JavaScript de logare pentru dezvoltatori

Cea mai folosită metodă de logging a evenimentelor pentru depanarea (debugging) codului în JavaScript este prin apelarea „console.log(mesaj)”. Aceasta are ca efect afișarea mesajului în consola pentru dezvoltatori care folosesc browser-ul. Se mai pot folosi „console.warn(mesaj)” și „console.error(mesaj)” pentru înregistrarea avertismentelor, respectiv a erorilor.


Carmen Frăţilă Software engineer
PROGRAMARE
Vagrant pentru începători

De câte ori ai auzit “Dar funcționează pe mașina mea” sau “Dar la mine pe local merge”? Cât timp îți ia să-ți setezi mediul de lucru? De câte ori ai întâlnit diferențe între serverul de pe producție și cel de dezvoltare? Imaginează-ți o lume ideală în care toți dezvoltatorii lucrează pe aceeași platformă, în care platformele de dezvoltare și cele de producție au fost construite bazându-se pe aceleași specificații. Această lume există și se numește virtualizare. Vagrant este un tool de virtualizare, care are un răspuns la toate aceste întrebări, transformând această lume ideală într-o lume reală. Vagrant poate fi folosit pentru a crea și a configura medii de dezvoltare performante, portabile și reproductibile.


Roland Szabo Junior Python Developer
PROGRAMARE
Deep learning

În ultimii doi -trei ani a apărut un nou buzzword: deep learning. În 2012 Microsoft a prezentat un demo destul de impresionant care recunoaștea vorbitul în limba engleză, traducea în chineză, apoi reda, cu vocea originală, în chineză, traducerea. Tot atunci, Google a realizat un sistem care, din 10 milioane de imagini alese din clipuri de pe YouTube, a învățat singur să recunoască fețe de pisici și alte 22.000 de categorii de obiecte .


Vezi toate articolele scrise de Roland Szabo (4)

Ramona Suciu Test Lead
DIVERSE
Behavior Driven Development în Python

În ziua de azi, testerii sunt priviți ca fiind cei care execută munca de rutină, de o dificultate mai ușoară, și ale căror skill-uri tehnice nu sunt atât de puternice pe cât cele ale programatorilor. Există echipe fragmentate, două tabere practic: developeri și testeri. Accentul nu se pune pe comunicare și colaborare, ci se investește efort și energie în acel vechi “battle”, în care fiecare dorește să demonstreze că echipa proprie e mai bună.


Bogdan Matei Senior Php Developer
DIVERSE
OPTIONSABILITY O caracteristică discretă a proiectelor IT

O privire de ansamblu asupra actualității sociale și profesionale ne relevă o evoluție mai degrabă exponențială, mai ales pe ultimii douăzeci de ani, care face ca astăzi beneficiile și standardele pentru persoana noastră să fie foarte ridicate. Dincolo de schimbările evident perceptibile, dinamica și amploarea acestor evenimente a făcut ca în ultimii ani să aibă loc și o importantă, dar subtilă, schimbare a poziționării accentului: contează realizările, dar, mai mult decât atât, astăzi, contează opțiunile pe care le ai. Dacă mai sunt și domenii în care acest lucru este mai puțin valabil, în IT această concluzie este cât se poate de reală și prezentă.


Vezi toate articolele scrise de Bogdan Matei (2)

Traian Frătean Software Engineer
PROGRAMARE
Bazele de date NoSQL - o analiză comparativă

Faptul că BigData e un subiect la modă este confirmat și în numărul curent al TSM în care se scrie despre acest subiect. Introducerea în BigData și conceptele specifice a fost făcută în numerele 2, 3 și 4 ale revistei. Pentru a rezuma, BigData înseamnă stocarea și analiza volumelor de date mari, începând cu ordinul Terra Bytes. Gestionarea unor astfel de volume de date ridică problema celor 3V în ceea ce privește Volumul, Viteza de acces și Varietatea datelor.


Ioan Bercea Senior Web Developer
PROGRAMARE
Pledoarie pentru PHP

PHP este un limbaj de programare dedicat dezvoltării paginilor și aplicatiilor web. Numele lui este un acronim recursiv însemnând PHP: Hypertext Preprocessor, nume adoptat după lansarea versiunii 3.0. Prima versiune creată în 1994 de Rasmus Lerdorf, a fost scris în C și a fost o suită de scripturi pentru a monitoriza vizitele către pagina personală a acestuia (Personal Home Page Tools).


Vezi toate articolele scrise de Ioan Bercea (2)

Ştefan Baritchii Technical Lead
PROGRAMARE
10 principii de design (fabulă)

După ce oamenii s-au plictisit să se joace cu dinozaurii (dar şi pentru că aceştia au dispărut la un moment dat “goniţi” de un meteorit) au încercat să-şi găsească diverse alte preocupări: unii s-au dus sa vâneze pinguini, alţii au downloadat primul Starcraft (pentru că ultimul încă nu era finalizat - de fapt “ultimul” nu va fi finalizat niciodată!), iar restul erau nerăbdători să se distreze cu zebre. Răbdarea lor urma să fie pusă la grea încercare deoarece nu exista nici o zebră :-(. Zebrele nici măcar nu fuseseră inventate.


Vezi toate articolele scrise de Ştefan Baritchii (2)

Rareș Irimieș Senior QA
PROGRAMARE
Agile & Testing & Mobile trei concepte convergente

O privire de ansamblu asupra universului IT al zilelor noastre ne arată că tehnologia mobilă este un domeniu deosebit de dinamic. Bătălia principală de pe acest sector de piață se desfășoară între trei mari competitori: Apple, Nokia și marea familie a dispozitivelor cu Android (Samsung, Motorola, Sony-Ericsson etc.). Dacă până nu demult pe un dispozitiv mobil aveam la dispoziţie doar aplicații de bază (clienți de e-mail, navigatoare, calculator de buzunar sau jocuri rudimentare) astăzi suntem bombardați din toate direcțiile de aplicații financiare, sănătate și asigurări, jocuri cu grafică avansată, calendare și agende avansate, asistent personal.


Anghel Contiu Senior software developer
PROGRAMARE
Analiza mecanismului Object– Relational Mapping (ORM) cu exemplificări Hibernate

Object / Relational Mapping (ORM) este o tehnică de programare ce face posibilă accesarea și manipularea obiectelor fără ca programatorii să fie interesați de sursa de date de unde provin aceste obiecte. Această tehnică a apărut din nevoia de a depăși diferențele de paradigmă dintre modelul orientat pe obiecte (susținut de limbajele de programare de nivel înalt actuale) și modelul relațional (utilizat de cele mai populare sisteme de gestiune a bazelor de date). Limbajele de programare orientate pe obiecte reprezintă datele într-un graf interconectat de obiecte, pe când bazele de date relaționale folosesc un mod tabelar de reprezentare. Efortul de a conecta atributele claselor definite prin intermediul unui limbaj orientat pe obiecte cu câmpurile tabelelor din baza de date nu poate fii gnorat, iar scopul unui ORM este acela de a crea o relație naturală, transparentă, fiabilă și de durată între cele două modele.


Ion Ionuț Software developer
PROGRAMARE
Cod nativ vs. cod portabil în dezvoltarea aplicaţiilor mobile

În scurta viaţă a internetului s-a trecut iniţial prin era Web 1.0, când tendinţa generală era ca utilizatorii să intre pe un portal unde aveau acces la cât mai multe informații utile. Toată lumea era impresionată de faptul că există aceste informații adunate într-un singur loc. Utilizatorilor, în sfârșit, le era satisfăcută nevoia de acces la informații. A urmat Web 2.0 caracteristic unei noi generații de utilizatori, pentru care accesul la informație era deja un “drept”intangibil, obligatoriu și implicit. Acești utilizatori, refuzând să se mulţumească cu postura persoanei singuratice din fața calculatorului, au reclamat nevoia stringentă de a socializa în mediul virtual.

Reclame

Sponsori

  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • BCR
  • Itiviti
  • Connatix
  • UIPatj
  • MicroFocus
  • Colors in projects