ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 44
Abonament PDF

Harta testării

Claudiu Draghia
Quality Manager @Capgemini



TESTARE

Mi-am petrecut ultimii zece ani din viață în industria IT. Am început ca tester și chiar dacă mi-am petrecut ultimii câțiva ani drept Manager de Calitate, mă consider însă un tester. În experiența mea de tester am remarcat o anumită percepție asupra condiției testerului, care tinde să-i minimalizeze rolul acestuia.

Acest mod de a-l percepe pe tester aparține de obicei acelor manageri care cred adesea că oricine poate testa aplicații, cauzând abordări superficiale în ceea ce privește asigurarea calității. Dincolo de faptul că a nu recunoaște că profesia de tester este una solicitantă și meritorie îi face pe testeri să se simtă neapreciați, în ciuda muncii lor grele, această atitudine se răsfrânge în mod negativ asupra nivelului calității în industria IT.

” Care mai e rostul testării dacă tot sfârșim prin a avea bug-uri în producție?”

Simțeam nevoia să fac ceva în legătură cu asta, așa că am început să desenez. Trebuia să îmi pun pe hârtie gândurile, experiențele, cunoștințele mele de testare software, deoarece doream ca ceilalți oameni să vadă ceea ce văd eu. Am muncit oricând am avut puțin timp liber și, după câteva luni, am reușit să pun ceva laolaltă. Prima încercare a fost stângace și, ca să mă exprim frumos, urâtă ca naiba, să spun adevărul. Imediat ce prima schiță a fost gata, am început să mă uit la desenul meu ca la o hartă. O hartă care dezvăluia semnificații, o hartă care conecta puncte ce reprezintă zonele principale ale testării software. A fost nevoie de puțină ajustare și șlefuire dar, după alte câteva săptămâni, aveam în sfârșit ceva de arătat lumii. Am cumpărat un domeniu și am încărcat harta în format digital. O puteți vedea la http://thetestingmap.org/.

”Harta crescuse atât de mult în aria de acoperire și conținut, dar încă era o picătură de apă într-un ocean. Drept urmare, a crescut și ambiția mea.”

Am început să caut mai multe informații pe web. Pe cât de dificil ar putea suna asta (și a fost), am reușit să găsesc numeroase articole relevante dedesubtul grămezii mari de spam și reclame. Mi-am făcut propriul meu motor de căutare Google, care efectua căutări numai în website-urile de testare software. Pe măsură ce harta continua să crească în dimensiune, am descoperit o comunitate surprinzătoare de testeri care îmi împărtășeau entuziasmul și pasiunea pentru această meserie. Am găsit multe website-uri și bloguri scrise de către testeri care erau dispuși să împărtășească cunoașterea lor în mod gratuit.

Existau atât de multe informații utile încât am început să le leg prin link de zone ale hărții. Citeam cu frenezie, aproximativ 50 de articole pe săptămână, timp de mai multe luni, doar ca să văd dacă subiectul postării de pe blog putea fi inclus pe hartă.

În cele din urmă, am fost obligat să construiesc o nouă pagină web unde puteam citi articolele și apoi să le includ în Harta testării. Puteți găsi pagina la http://softwaretestingblogs.thetestingmap.org/.

Acum să parcurgem împreună principalele zone ale hărții.

Procese și activități. Avem nevoie de reguli și regulamente, dar, pe de altă parte, după cum spune Barry Schwartz: regulile nu vor putea să ghideze oamenii prin situații complexe sau neclare. Problemele din lumea reală sunt adesea ambigue sau prost definite, iar contextul se schimbă mereu. Găsirea unei balanțe este cheia pentru a avea un proces bun.

Metodologie. Testerii ar trebui să știe ce teste să ruleze și tehnicile pe care le au la dispoziție, și când să le adapteze.

Utilizarea metodologiei. Uneori metodologia nu le acoperă pe toate. Ar putea să existe cazuri particulare și, în această situație, zona aceasta este încă în construcție. Dar am început să creez câteva exerciții de testare care, cred eu, îi vor ajuta mult pe testeri.

Principiile testării. Fără principii, nu am avea ghidare. Adevărul este că nimeni nu este de acord cu privire la principiile care au prioritate. Este o discuție deschisă, așa că vă puteți alege favoritul.

Activități de sprijin. Testarea este o parte vie și care evoluează a ciclului de viață al dezvoltării. Nu este sarea pe care o împrăștii peste omleta ta după ce ai scos-o din tigaie, ci mai degrabă amestecarea și atenția continuă pe care i-o acorzi pe durata întregului proces de gătire.

Instrumente. Efortul și câștigul fiecărei meserii. Un pictor bun este unul care știe cum să își adapteze pensulele la dispoziția sa și la cerințele picturii.

Tehnologia. Considerăm că este necesară o fundație de aptitudini tehnice. Cei mai buni șoferi sunt adesea și buni mecanici, deoarece ei înțeleg cum funcționează o mașină și de ce este nevoie pentru ca o mașină să aibă performanțe.

Aptitudini soft. Testarea are loc adesea într-un context care implică oameni. Astfel, testerii trebuie să știe cum să lucreze cu oamenii.

Resurse de învățare. Nu există o biblie a testării sau vreun manual sau colegiu unde să înveți testarea. Resursele sunt încă dispersate și, drept urmare, testerii trebuie să fie mereu atenți la apariția noilor informații.

Social. Testarea este un nou meșteșug. Multe cunoștințe sunt împărtășite prin evenimente sociale (precum întâlnirile). Cea mai cunoscută întâlnire locală este Tabăra de Testare.

Istorie. Joris Meerts și contribuțiile suplimentare ale lui Dorothy Graham, au reușit să redacteze o minunată istorie a testării.

Deci, la ce folosește harta? În primul rând, ar putea fi utilizată drept un ghid în demersul tău de a deveni un tester mai bun. Sau ai putea avea o discuție rapidă în care participanții aleg un subiect și vorbesc despre el timp de cinci minute. În ultimul rând, ai putea încerca să o arăți oamenilor care consideră că testarea software poate fi făcută de către oricine și să vezi ce opinie au.

Așadar, tu cum ai utiliza-o?

LANSAREA NUMĂRULUI 148

Agile Craftsmanship

joi, 24 Octombrie, ora 18:30

Colors in Projects (București)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Agile Leadership &
Ways of Working

miercuri, 30 Octombrie, ora 18:00

ING Hubs Romania (Cluj)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

În aceeaşi ediţie ... (44)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects